וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותה של "המלכה של הקולנוע האיטלקי": מוניקה ויטי הלכה לעולמה בגיל תשעים

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 18:12

מוניקה ויטי, אחד הסמלים הגדולים של הקולנוע האיטלקי והקולנוע האירופאי בכלל בתור הזהב שלו, הלכה לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלת האלצהיימר. "היי שלום, המלכה של הקולנוע שלנו", נפרדו ממנה בארץ המגף

מוניקה ויטי ב"המדבר האדום". צילום מסך מ"המדבר האדום", צילום מסך
מוניקה ויטי ב"המדבר האדום"/צילום מסך, צילום מסך מ"המדבר האדום"

מותה של אגדה: לפי דיווחים בתקשורת הבינלאומית, השחקנית מוניקה ויטי הלכה לעולמה בגיל תשעים, לאחר מאבק ממושך במחלת האלצהיימר. משרד התרבות האיטלקי נפרד ממנה: "היי שלום, המלכה של הקולנוע האיטלקי".

ויטי נולדה ברומא למשפחה בת מעמד הפועלים, והקריירה הקולנועית שלה היתה חלק בלתי נפרד מהפריצה של הקולנוע האיטלקי והאירופאי בכלל בשנות השישים - הם פרצו באותו זמן. היא קנתה לעצמה שם בינלאומי כשכיכבה באותה תקופה בטרילוגיית סרטי הניכור של מיכאלאנג'לו אנטוניוני, שהיה גם בן זוגה - "אוונטורה", "הלילה" ו"ליקוי חמה". היא גם כיכבה ב"מדבר אדום" שלו, והפגינה נוכחות מהפנטת וחד פעמית שהפכו אותו לסמל.

מוניקה ויטי. Alan Band/Avalon/Fox Photos, GettyImages
מוניקה ויטי בשנות השישים/GettyImages, Alan Band/Avalon/Fox Photos

הניסיון של ויטי לפתח קריירה בשפה האנגלית, עם סרטים כמו "Modesty Blaise", הצליח פחות. לאחר הפרידה המקצועית והאישית מאנטוניוני, היא שינתה כיוון והחלה לככב בקומדיות קלילות תוצרת איטליה. מטבע הדברים, אספקט זה בקריירה שלה זכה לפחות הערכה, אבל גם הוא היה משמעותי: קודם כל, כיוון שהיא חוללה מהפכה בז'אנר של הקומדיה האיטלקית, שעד אז היתה בשליטה גברית; שנית, כיוון שהיא זכתה להערכה ביקורתית גדולה הודות לכישרונה הקומי יוצא הדופן.

עוד בוואלה!

שישה מיליון יהודים ויהודיות נרצחו בשואה. לא פלא שנטפליקס מספרת דווקא על זו ששרדה

לכתבה המלאה
מוניקה ויטי. Larry Ellis/Express/Hulton Archive, GettyImages
מוניקה ויטי/GettyImages, Larry Ellis/Express/Hulton Archive

סרטה הגדול האחרון של ויטי נחשב "פנטום החופש" של לואיס בונואל ב-1974. עם הזמן, היא החלה למעט בהופעות ציבוריות ובשל המחלה ממנה סבלה, גם הפסיקה לעבוד. ב-1995 זכתה בפרס מפעל חיים מטעם פסטיבל ונציה, שהצטרף בארון התארים שלה לשלל עיטורים. אגדת המסך הותירה מאחוריה את בן זוגה מזה עשרות שנים, הקולנוען רוברטו רוסו.

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully