וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל בן דוד זכה בגמר "אקס פקטור" וייצג את ישראל באירוויזיון 2022

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 1:05

הנציג הישראלי לאירוויזיון 2022 הוא מיכאל בן דוד עם שירו "I.M" - כך נקבע בסיומו של גמר ה"אקס פקטור לאירוויזיון" ברשת 13. הוא ייצג את המדינה באירוויזיון שיתקיים במאי בטורינו שבאיטליה. הוא גבר על אלי חולי בפער של נקודה אחת. למקום השלישי הגיעה ענבל ביבי

מיכאל בן דוד בגמר ה"אקס פקטור לאירוויזיון". מיכה לובטון, צילום מסך
מיכאל בן דוד בגמר ה"אקס פקטור לאירוויזיון"/צילום מסך, מיכה לובטון

הנציג הישראלי לאירוויזיון 2022 הוא מיכאל בן דוד עם שירו "I.M", שיצרו לידור סעדיה, חן אהרוני ואסי טל, כך נקבע בסיומו של גמר ה"אקס פקטור לאירוויזיון" ברשת 13 הערב. בן דוד גבר על אלי חולי, ענבל ביבי וספיר סבן, וייצג את המדינה באירוויזיון שיתקיים בטורינו, איטליה. חצי הגמר הראשון ישודר ב-10 במאי, חצי הגמר השני ב-12 במאי וגמר האירוויזיון ב-14 במאי, והתחרות תועבר בכאן 11.

הניצחון הוענק למיכאל בן דוד עם 214 נקודות, בפער של נקודה אחת בלבד מול אלי חולי שקיבל 213 נקודות, ובמקום השלישי ענבל ביבי עם 173 נקודות. הצופים בבית העניקו 118 נקודות למיכאל בן דוד, 95 נקודות לחולי, 87 נקודות לענבל ביבי; השופטים העניקו את מירב הנקודות לחולי - 58, למיכל בן דוד 50 ולביבי - 42; הוועדה המקצועית העדיפה גם היא את חולי עם 60 נקודות, העניקה לבן דוד 46 נקודות ולביבי 44.

הבחירה נעשתה בשיקלול ההצבעות הבא: 50 אחוז הקהל, 25 אחוז ועדה מקצועית ו-25 אחוז השופטים - מירי מסיקה, מרגלית צנעני, אביב גפן, רן דנקר ונטע ברזילי (ששבה לתכנית לאחר החלמתה מקורונה והיעדרותה ממשדר "השיר שלנו לאירוויזיון" בכאן 11).

בן דוד מסר: "זה מוקדש לכל מי שאי פעם הרגיש שאין בשביל מה לקום בבוקר והרגיש שהוא חסר תועלת. אין חוקים לכלום, רק לסמוך על עצמנו והכל זמני. להמשיך לדמיין ולעבוד".

הזמר והשחקן מיכאל בן דוד נולד לפני 25 שנה, בן לאמא רוסיה-אוקראינית ולאבא גיאורגי. הוא גדל רוב ילדותו באשקלון, בנעוריו עברה משפחתו לפתח תקווה ולפני כמה חודשים עבר לגור עם חברו ברמת גן. יש לו אחות שגדולה ממנו ועוד ארבעה אחים שקטנים ממנו. הוא בוגר בית הספר למשחק בית צבי. בריאיון לוואלה! תרבות בחודש אמר שעבר בין השאר: "זו חוויה פשוט מטורפת, לא האמנתי בחיים שאני בכלל אעבור את השלב הראשון של התכנית, לעמוד מול שופטים ומול קהל זו היתה הזיה, כמו חלום. עבדתי מאוד קשה על כל אודישן שעשיתי ורק בדיעבד אתה יושב ואומר, וואו, מה קרה עכשיו? זו הזיה וזכות שלא תתואר, לתת את הקול שלי ואת עצמי מול שופטים ברמה מאוד גבוהה".

מגיל צעיר היה בעל קול גבוה, מה שהוביל ילדים אחרים להתעלל בו. "חיכו לי מחוץ לבית הספר להרביץ לי, זרקו אותי לפחים. לא היו עוזבים אותי עד שהייתי מצחין מסירחון. אמרתי לעצמי, שאם לא אסתום את הפה, זה לא ייגמר. במשך שנים בבית ספר לא הוצאתי הגה", סיפר לוואלה! תרבות. עוד דיבר על השינוי ביחס של אמו הדתייה ליציאתו מהארון, לאחר ש"שנים לא קיבלה את זה", ועל הרגע המרגש שבו עלתה לבמה במהלך "אקס פקטור לאירוויזיון" וחיבקה אותו כשהוא שר גרסת כיסוי לשיר "אמא" של מירי מסיקה. "הרגשתי שהיא רואה את הדרך שעברתי, שהיא מבינה שאני צריך את האישור הזה. היא באה לאודישן עם בן הזוג שלי, הם ישבו ביחד באותו חדר. מבחינתה, כאישה דתייה, זאת היציאה שלה מהארון".

עוד בוואלה!

"בגלל הקול שלי התעללו בי בילדות, זרקו אותי לפח, היכו אותי. שנים לא הוצאתי הגה"

לכתבה המלאה

מיכאל בן דוד מגיב לזכייתו ב"אקס פקטור לאירוויזיון"

מיכאל בן דוד מגיב לזכייתו ב"אקס פקטור לאירוויזיון"/רשת 13
אלי חולי בגמר ה"אקס פקטור לאירוויזיון". מיכה לובטון, צילום מסך
במקום השני. אלי חולי/צילום מסך, מיכה לובטון
ענבל ביבי בגמר ה"אקס פקטור לאירוויזיון". מיכה לובטון, צילום מסך
ענבל ביבי בגמר ה"אקס פקטור לאירוויזיון"/צילום מסך, מיכה לובטון
ספיר סבן בגמר ה"אקס פקטור לאירוויזיון". מיכה לובטון, צילום מסך
ספיר סבן בגמר ה"אקס פקטור לאירוויזיון"/צילום מסך, מיכה לובטון
הפיינליסטים של "אקס פקטור לאירוויזיון" לשנת 2022 - אלי חולי, מיכאל בן דוד, ספיר סבן וענבל ביבי - עם המגישה לירון ויצמן במשדר הגמר של התכנית. רשת 13, צילום מסך
הפיינליסטים של "אקס פקטור לאירוויזיון" לשנת 2022 - אלי חולי, מיכאל בן דוד, ספיר סבן וענבל ביבי - עם המגישה לירון ויצמן במשדר הגמר של התכנית/צילום מסך, רשת 13

בתחילת הערב ביצעו ארבעת הפיינליסטים קטעים מארבעת השירים הישראליים שניצחו לאורך השנים בתחרויות האירוויזיון - "אבניבי" ששרו של יזהר כהן ולהקת אלף בית, "הללויה" של חלב ודבש, "דיווה" של דנה אינטרנשיונל, ו-"Toy" של נטע ברזילי.

בסיבוב הראשון של המשדר היו שתי תחרויות דו קרב עם גרסאות כיסוי לשירים מוכרים, ובהן מיכאל בן דוד ניצח את ענבל ביבי ואלי חולי ניצח את ספיר סבן. המנצחים בשלב זה עברו ישירות לשלב האחרון. בסיבוב השני קיבלו המפסידות בסיבוב הראשון הזדמנות נוספת, והתמודדו זו מול זו, והמנצחת משתיהם הייתה ענבל ביבי, שעברה לשלב האחרון להתמוד מול חולי ובן דוד. ההפסד של סבן התרחש לאחר שרבים חשבו לאורך התכנית שהיא בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully