וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרתי להוריי 'אני נמשכת גם לבנות'. הם ענו 'זה יעבור לך'. אני בת 24 וזה לא עבר"

עודכן לאחרונה: 5.2.2022 / 8:57

האונס שעברה ושגרם לה לאבד אמון בגברים, מערכת היחסים המתעללת שחוותה, המשיכה לגברים ולנשים, ההתרסקות הנפשית אחרי הפריצה בגיל 15 - וההחלטה "לתת בראש" בקריירה: ענבל ביבי שתתמודד מחר בגמר "אקס פקטור לאירוויזיון" (רשת 13) מדברת על הכול בריאיון חושפני

ענבל ביבי. ראובן קסטרו
קשה לסמוך על אנשים. ענבל ביבי/ראובן קסטרו

השיר "מריונטה", שנבחר להיות מבוצע על ידי ענבל ביבי בגמר "אקס פקטור לאירוויזיון" (מוצאי שבת, רשת 13) הזכיר לביבי רגע קשה מעברה שבו הרגישה שבן זוגה מתייחס אליה כמו אל מריונטה. "יצא לי להיות באיזושהי מערכת יחסים שהייתה לי מאוד לא טובה. יש שיגדירו את זה כמערכת יחסים מתעללת רגשית", מגלה ביבי בריאיון לוואלה! תרבות. "הבן אדם מאוד רצה שאני אהיה כמו שהוא רצה שאני אהיה, שאני אהיה ילדה טובה כזאת, שאני לא אדבר עם יותר מדי בנים. הוא לא אהב את זה שאני חייכנית וקורנת, ועם הזמן הוא היה אומר לי, 'מה נראה לך שאת עושה? את מפלרטטת עם אנשים, אל תחייכי לבנים אחרים'. הוא הוריד אותי, ממש הוריד אותי. עשה הכל כדי להזיז אותי כמו בובה לרצונות שלו כדי שחוסר הביטחון העצמי שלו לא יופעל, כדי שהוא ירגיש בביטחון בקשר.

"באיזשהו שלב הבנתי שאני לא עושה שום דבר רע, שאני בסך הכול בנאדם שמח, טוב, נאמן ומכבד. ופשוט החלטתי שזה לא מתאים לי, שאני מפסיקה את זה. אני מאוד רוצה לתת תמריץ לנשים ואנשים בעולם, שאם מישהו לא אוהב אותן, לא מכבד אותן ולא מקבל אותן כמו שהן - לא צריך להשתנות, ואפשר להיפרד, יש הרבה דגים בים".

לפני חמש שנים חשפה הזמרת במהלך "צעדת השרמוטות" שהתקיימה בתל אביב כי נאנסה על ידי אדם שעבד עמה. "אני סוג של אשת קהל, אפשר להגיד, ויש לי השפעה על בני נוער כביכול, והדבר שהכי כואב לי זה שבן אדם שעבד איתי ושגם לו יש השפעה כל כך גדולה על בני הנוער הוא זה שאנס אותי", אמרה שם. "הרבה כאב אני מרגישה, הרבה כוח והרבה כעס (...). אני מתביישת בתעשייה שאני עובדת בה, מתביישת בחיים שמתקיימים פה על פני השטח. אף אחד לא תומך באהבה, אף אחד לא תומך בכאב. כולם חושבים שצריכים לבטל את זה ולהגיד שהכל טוב, שהכל בסדר. לא".

עד כמה מקרה האונס שחשפת באומץ גרם לך לאבד אמון בגברים?

"האמון לא התחדש עדיין. אני לא יכולה להגיד שזה משהו שעברתי אותו או שפתרתי אותו באופן מלא. אחרי שעוברים תקיפה כזאת כל החיים קשה לסמוך על אנשים. אני גם צריכה קירבה רגשית מאוד אמיתית וכנה כדי לאפשר לבן אדם להתקרב אליי. זה יכול לקחת זמן. אני סבלנית וממש לא ממהרת לשום מקום עם הדבר הזה. מה שכן אני כמובן תמיד באה עם לב פתוח. אני כמו בית משפט - אתה זכאי עד שאתה לא. אבל אני סומכת על אנשים איפה שאפשר, במקומות שלא קשורים לזוגיות ולמיניות. זוגיות ומיניות זה משהו שאני צריכה לעבוד עליו".

ענבל ביבי. ראובן קסטרו
האמון לא התחדש. ענבל ביבי/ראובן קסטרו
"האמון בגברים לא התחדש מאז האונס. קשה לי לסמוך על אנשים. אני סומכת על אנשים איפה שאפשר, במקומות שלא קשורים לזוגיות ולמיניות"

ועוד בענייני מערכות יחסים. בשבוע שעבר עלתה ביבי לשידור חי באינסטגרם וענתה לשאלות העוקבים. לאחר שנשאלה על ידי אחד העוקבים אם היא לסבית, השיבה: "אני נמשכת גם וגם, זה החיים שלי".

אפשר לשאול אם את מגדירה את עצמך כביסקסואלית?

"קודם כל זה בכלל לא מביך אותי לדבר על זה, הכל בסדר. אני חושבת שאני יכולה להגדיר את עצמי כביסקסואלית אבל זה יותר פאנסקסואלית, נמשכת לאישיות. זה תמיד היה אצלי ככה. אני משאירה את האופציות הזוגיות שלי בעתיד פתוחות גם לגבר וגם לאישה, ואתן למציאות להוביל אותי".

מתי יצאת מהארון בפני הורייך ואיך הם הגיבו?

"יצאתי מהארון בכיתה ז'. אמרתי אז להורים שלי 'אני נמשכת גם לבנות'. זה היה הכי בקטנה. הם אמרו לי 'זה יעבור לך'. אני אמרתי להם: 'סבבה, חכו ותראו'. עכשיו אני בת 24 וזה לא עבר".

עוד בוואלה!

שוברת את הקיר

לכתבה המלאה
ענבל ביבי בתכנית "אקס פקטור" ברשת 13. נוי דקל,
הייתי רועדת מול סיימון. ענבל ביבי בתכנית "אקס פקטור" ברשת 13/נוי דקל

"זה יעבור לך" היא אמירה טעונה, שיכולה להתפרש שכאילו לא באמת קיבלו את נטייתך המינית.

"זה לא שהם לא קיבלו את זה. הם פשוט חשבו שזה יעבור. עד היום הם אומרים לי 'זה יעבור'. זה בעיקר אמא שלי. אני פשוט לא חושבת שזה יעבור כי אני חיה עם עצמי כל החיים ואני יודעת למה אני נמשכת. שני ההורים שלי בעיקר רוצים שאהיה מאושרת וזה העיקר מבחינתם. מאוד לא אכפת להם אם אני אהיה עם בת בסוף, זה לא משהו קריטי אצלם. הם פשוט לא מאמינים לי".

ואחרי שהכרזת בשבוע שעבר שאת נמשכת לשני המינים, אילו תגובות קיבלת?

"אחרי שיצאתי מהארון בשבוע שעבר, קיבלתי תגובות של 'תתחתני איתי' מיותר מבנות".

מחר (מוצאי שבת) בשעה 21:15 ישודר ברשת 13 גמר "אקס פקטור לאירוויזיון" בו בוחרים את הנציג או הנציגה ואת השיר לאירוויזיון 2022 שיתקיים במאי באיטליה וישודר בכאן 11. ענבל ביבי תתחרה באלי חולי, מיכאל בן דוד וספיר סבן.

בבלוגים ובתגובות ברשת של חובבי האירוויזיון בעולם נראה שהרוב נוטים לכיוון שלך מבין המועמדים בגמר אקס פקטור. את ערה לתגובות החמות האלה מעבר לים?

"זה מטורף. מלא אנשים שולחים לי צילומי מסך של תגובות שהם ראו מחו"ל, בין השאר משווייץ, צרפת וטורקיה. אני סופר מתלהבת. זה מרגש נורא אבל אנחנו לא באמת יודעים מה הולך להיות, כי הישראלים הם אלה שבוחרים בסופו של דבר. אבל כיף לדעת שבעולם יש הכרה בכישרון שלי ובעבודה הקשה שלי ושל הכותבים".

ענבל ביבי. ראובן קסטרו
כיף לדעת שבעולם יש הכרה בכישרון שלי. ענבל ביבי/ראובן קסטרו
"הייתי במערכת יחסים שהייתה לא טובה ומתעללת רגשית. הבנאדם לא רצה שאדבר עם יותר מדי בנים, לא אהב שאני חייכנית וקורנת, אמר שאני מפלרטטת, הוריד אותי, עשה הכל להזיז אותי כמו בובה"

בשנה שעברה שלושת השירים שהגיעו למקומות הראשונים היו בשפת המדינה ולא באנגלית. בחמש תחרויות האירוויזיון האחרונות ניצחו שלושה שירים בשפה שאינה אנגלית. למה שני השירים שהיו מועמדים לבחירה לביצוע על ידך היו דווקא באנגלית ולא למשל אחד בעברית ואחד באנגלית?

"אני לא בחרתי את השירים, כפרה עליך, זה התאגיד. אין לי קשר לזה. אתה צודק לגבי ריבוי הניצחונות של השירים שהם לא באנגלית, ואני גם ממש אהבתי את הביצוע של איטליה בשנה שעברה לשיר שהיה אך ורק באיטלקית בלי מילה אחת באנגלית. האמת היא שאני חושבת שאנחנו יכולים לגמרי לעשות דבר כזה בעצמנו. מעבר לזה, אנגלית היא שפת אם שלי, גדלתי בקנדה כילדה. אני גם באר שבעית וגם קנדית. אני חושבת שהחוצפה הישראלית מתבטאת גם כשאני שרה באנגלית".

אגב קנדה, יש שם הפגנות של מתנגדי חיסונים. איך השפיעה המגפה על צילומי "אקס פקטור"?

"בכל פעם שאני יכולה לעטות מסכה - אני עוטה. מצלמים את זה עם הרבה מחשבה. אני לא נפגשת עם חברים אלא אם הם עושים בדיקה לפני. אני פחות יוצאת למסעדות ולמועדונים ולא עושה את כל מה שהייתי רגילה לעשות. אני יכולה לספר לך שבעקבות הקורונה הגעתי שוב ל'אקס פקטור'. זאת הייתה תקופה שלא היה בה יותר מדי עבודה ועיסוקים. הייתי רגילה לעבוד כמלצרית מהבוקר עד הערב, לא היו לי חיים. ואז פתאום לא היה את זה, נוצר המון זמן פנוי. פתאום נזכרתי בתשוקה שיש לי למוזיקה ובכמה שזה גורם לי להנאה. הייתי יוצאת לגג, שמה רמקול ומיקרופון, נעמדת ושרה, וכל השכנים היו יוצאים. זאת הייתה מעין הופעת מרפסת כזאת בפלורנטין. נהניתי כל כך ואמרת לעצמי אני חייבת לעשות את זה שוב, אני לא מוותרת לעצמי".

סיפרת שאחרי ההשתתפות הקודמת שלך ב"אקס פקטור" עברת התרסקות.

"ההתרסקות נבעה מכך שאת לא באמת יודעת מה לעשות אחרי התכנית. הייתי בת 15, לא הייתי מעורבבת בברנז'ה וגם לא תכננתי להתערבב בה. יותר תכננתי לסיים את הבגרויות וללכת לצבא. ההתרסקות קרתה אחרי שהגשמתי את החלום שלי, הכל היה טוב ויפה, ואז פתאום עזבתי את התכנית ולא הייתה לי קרקע. לא ידעתי מה אני עומדת לעשות עם החשיפה. ילדה בת 15 לא אמורה לדעת מה לעשות עם כזאת חשיפה".

ענבל ביבי. ראובן קסטרו
ילדה בת 15 לא אמורה לדעת מה לעשות עם כזאת חשיפה. ענבל ביבי/ראובן קסטרו
"בכיתה ז' יצאתי מהארון. אמרתי להורים שלי 'אני נמשכת גם לבנות'. הם אמרו לי 'זה יעבור לך'. עכשיו אני בת 24 וזה לא עבר. עד היום הם אומרים לי 'זה יעבור'. הם פשוט לא מאמינים לי"

אמנם התבגרת מאז, ובכל זאת - את לא חוששת שוב להתרסק ולהיעלם ביום שאחרי? זה תסריט שקיים גם אם תייצגי את ישראל באירוויזיון. הכול הרי עלול להיעלם בשנייה.

"עכשיו אני לא בת 15. אני בת 24, אני קצת יותר מבינה איך לתקשר עם אנשים, איך להכיל דברים, איך להזיז עניינים, איך לעבוד קשה. בגיל 15 לא ידעתי מה זה לעבוד בכלל. עכשיו אני מוכנה לעבוד, גם רגשית וגם פיזית. וזה כל מה שאני רוצה.

"האמת שאני לא כל כך מפחדת שאתרסק או שאיעלם. זאת עבודה, זאת קריירה, המטרה היא קודם כל ליהנות מזה וגם להתמיד, לא להפסיק ולתת בראש. אני אתן בראש בגמר. אם אגיע לאירוויזיון אני אתן בראש באירוויזיון. ואחרי זה אני אתן בראש בקריירה האישית שלי. ואם יימאס לי בקריירה האישית שלי בתחום אני אתן בראש במשהו אחר. העניין הוא פשוט להמשיך, להמשיך ולהמשיך ולא לוותר. כי מי שמוותר - נכשל. ומי שלא מוותר יכול לקבל דחיות על ימין ועל שמאל, אבל בגלל שהוא לא ויתר הוא לא נכשל".

איזה רגע קשה או מאתגר במיוחד היה לך במהלך "אקס פקטור לאירוויזיון"?

"יש רגעים קשים נורא. האמת שאיבדתי את הקול שלי לפני קצת יותר משבוע. רגע לפני הגמר. השירים שלי קשים ווקאלית, כמו שיודע כל מי שמבין קצת במוזיקה. איבדתי את הקול. היו לי שלושה ימים שבהם היה לי נורא קשה, בכיתי המון, לא ידעתי מה לעשות, הייתי אובדת עצות, חשבתי שעוד פחות משבועיים אני צריכה להופיע, להיות בפול פאוור. רגעים כאלה יכולים להקריס אותך. ניסיתי לטפל בזה בצורה טבעית, לדבר פחות, לצעוק פחות, לשיר פחות, לשתות יותר תה. ניסיתי להירגע, ובתחילת השבוע הצלחתי לשיר, וירד לי הלחץ. הייתי צריכה לשמר את זה לשבת. אל תשכח שאני לא רק שרה אלא גם רוקדת במקביל".

ענבל ביבי. ראובן קסטרו
גם שרה וגם רוקדת. ביבי/ראובן קסטרו

בשלבים מוקדמים יותר ב"אקס פקטור לאירוויזיון" לרבים הייתה תחושה שספיר סבן היא בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות. כעת מהמרים עלייך יותר, למרות שלסבן יש את התמיכה של רוברטו ואת ללא מנהל או מנהלת.

"כרגע אין לי מנהל. אני עובדת סולו. יש כל מיני הצעות, אני יותר זהירה מפעם ויותר חושבת ובוחנת כימיה ודינמיקה ואם יש חזון משותף. אני לא ממהרת כי אני יודעת שיש אפשרויות לבחון מהן. אני גם סומכת על הכישרון שלי כרגע בתחרות. אחרי התחרות מן הסתם אצטרך צוות וניהול, ואצטרך לעבוד. אבל אני עושה את זה בקצב הנכון, לא בחיפזון ובטח שלא מתוך פחד".

ביבי אומרת כי חשה מחוברת לשני השירים שהיו מועמדים להיות מבוצעים על ידה. "גם השיר 'מריונטה' וגם השיר 'זזה' קרובים מאוד ללב שלי. זה מצחיק, אני מרגישה ששני השירים האלה מדברים על אותו דבר, רק ש'מריונטה' מראה מאין באתי ולאן אני הולכת, ו'זזה' אומר - אני כבר שם. את 'מריונטה' כתבו צליל קליפי ומאי כהן על חוויות אישיות שלהן. כשקוראים את המילים של של השיר מבינים בפשטות מה הן אומרות וכמה עוצמה יש כשאת מתעלמת מהביקורות, כבר לא קוראת את הטוקבקים ולוקחת על עצמך אחריות להחליט על החיים שלך".

ואגב טוקבקים, מה הטוקבק הכי הזוי שנכתב עליך?

"כתבו עליי דברים בסגנון 'זמרת לא כל כך טובה', 'באה לתפוס תשומת לב', 'כבר שנים מנסה ולא מצליחה'. הדברים הרגילים". (צוחקת).

ראיתי שחלק מחובבי האירוויזיון ברשת שאוהבים אותך השתמשו בסיסמה הידועה של הביביסטים, "רק ביבי", בהקשר אליך.

"יש כאלה ששואלים אותי: 'את הבת של ביבי?' או 'את מחוברת לביבי קינג?'. וכל אחד מהמשפטים האלה יכול להתפרש לשני פנים. אבל ההתייחסויות לשם המשפחה שלי בהקשר של נתניהו לא מייגעות אותי".

מה לדעתך היה אומר עליך סיימון קאוול אם לא היה מבריז מהשיפוט המובטח שלו ב"אקס פקטור לאירוויזיון"?

"לדעתי סיימון קאוול היה אומר עליי שאני 'לא בשלה', כי כשהגעתי באמת הייתי מאוד חסרת ביטחון. במהלך התכנית דברים התפתחו והשתנו. אני חושבת שקאוול היה אוהב אותי אבל היה חושב שיש עבודה לעשות. וסביר להניח שהייתי רועדת מולו פי מאתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully