וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר שלא לאהוב, זה מושלם": בעולם עפים על שיר האירוויזיון ועל מיכאל בן דוד

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 14:24

כראוי לבחירת שיר לאירוויזיון, התגובות נעות בין "השיר הכי טוב שנכתב אי פעם ביקום כולו" לבין "הגיע הזמן לגרש את ישראל ממשפחת העמים ולהגלות אותה לחלל". בכל זאת, סקירה של חובבי אירוויזיון בעולם מעלה שרובם אופטימיים לגבי הזמר והשיר הישראלים

הכרזה על הזוכה והנציג לאירוויזיון- מיכאל בן דוד/NOW גיא דיבון

בתום תהליך ארוך שכלל 35 פרקים ברשת 13 פלוס משדר בחירת שיר בכאן 11 ישראל בחרה את השיר לאירוויזיון 2022 שיתקיים בטורינו שבאיטליה. אחרי שנים שבהן הפורמט של הכוכב הבא לאירוויזיון כלל את בחירת הנציג בלבד וחשיפת השיר לאחר מספר שבועות, הקהל הישראלי קיבל הזדמנות לבחור את החבילה הכוללת לראשונה מאז 2016, כשחובי סטאר נבחר לייצג את ישראל עם Made of Stars.

כראוי לבחירת שיר לאירוויזיון, התגובות נעות בין "השיר הכי טוב שנכתב אי פעם ביקום כולו" לבין "הגיע הזמן לגרש את ישראל ממשפחת העמים ולהגלות אותה לחלל", כשכמעט אין שום דבר באמצע. אין מה להתרגש מזה וכפי שאנחנו רואים מדי שנה, חובבי אירוויזיון מאוד אמוציונליים כשהשיר המועדף עליהם דווקא לא נבחר. עד אמש עניין אותנו מה הישראלים חושבים, אבל מעכשיו אין לנו, בני ציון, השפעה על ההצבעה, והזכות לקבוע את גורלנו עוברת לאירופה ואוסטרליה. לכן עטינו על עצמנו מסכות ויצאנו לסיבוב ברחבי הגלובוס ובדקנו מה חושבים עלינו בעולם, והאם ישראל תגיע להישג אדיר עם גמר אירוויזיון שביעי ברציפות. רגע לפני שמתחילים, נספר לכם שגם השנה אנחנו כאן בוואלה! תרבות נלווה את המסע של מיכאל בין דוד בדרך לכבוש את אירופה, וכמו תמיד אנחנו מאחורי המשלחת הישראלית ומאחלים לה הצלחה גדולה.

נתחיל עם Noosh, אושיית יוטיוב בריטית-ארמנית פופולרית מאוד בעולם חובבי האירוויזיון. "היו לישראל ארבעה פיינליסטים וכולם היו טובים במידה שווה. השיר I.M של מיכאל בן דוד היה הטוב ביותר מבין הרביעייה. מהרגע שראיתי את זה ידעתי שזה יגיע לאירוויזיון. אני אוהבת את הכוריאוגרפיה, זה כל כך טוב ואני מרגישה כאילו שד נכנס לתוכי. ישראל, בחרת בבן אדם הנכון היום". לדבריה של נוש, "יש פה הכל - יש פה אירוויזיון, יש ישראל, יש מזרח תיכון, איך אפשר לא לאהוב את זה, זה פשוט מושלם".

גם ג'וד, יוטיובר מצפון אירלנד שזוכה אף הוא לאלפי צפיות בסרטוני הריאקשן שלו, התלהב מהקול של מיכאל בן דוד - "אי אפשר להתעלם מזה שיש לו קול טוב"; מההופעה עצמה - "זו ההגדרה של קאמפ"; וגם מהחלק המזרח-תיכוני של השיר - "זה כל כך טוב". אבל מה בנוגע לבחירת השיר? מתוך שמונת השירים שהוצגו, במקור הוא דורג אצל ג'וד במקום השישי: "זה לא הפייבוריט שלי, אבל ההופעה שלו טובה, הקול שלו בהופעה חיה טוב, לדעתי השיר יעלה לגמר".

עוד בוואלה!

"אני, הילד הדחוי שחטף מכות, הפכתי לנציג ישראל באירוויזיון. קשה להאמין"

לכתבה המלאה

אחד הכוכבים של מרכז העיתונות באירוויזיונים לאורך השנים הוא מאט מהאתר escYOUnited, שכותבים בו חובבי אירוויזיון מרחבי העולם, כולל מארצות הברית. כבר בתחילת השבוע שעבר, כשהשירים של ישראל הוצגו, I.M היה המועדף ביותר עליו, אז אתם יכולים רק לתאר את תחושות השמחה שלו. "הוא יכול לשיר, הוא בהחלט יכול לשיר. הוא שר ורוקד באותו הזמן וזה לא דבר פשוט. הוא נותן לנו אישיות וביטחון. הוא כולו בתוך זה והוא בהחלט יכול לעשות את זה". מאט ממשיך להתלהב לאורך הסרטון וקובע: "הוא לא רק עומד בציפיות, הוא עובר אותן".

והנה הזמן להציג בפניכם את אחד המושגים האהובים על חובבי אירוויזיון - ריוואמפ (Revamp), מקצה השיפורים שמעבירים את השיר הנבחר כדי שיהפוך לראוי לעמוד על במת המוזיקה הגדולה בעולם. ישראל עשתה את זה מספר פעמים, בהם חובי סטאר ועדן אלנה בשנה שעברה, ולדעתו של מאט גם השנה צריך לעשות את זה: "להגביר את הקצב, להוסיף מוטיבים מזרח-תיכוניים, לשפר את הכוריאוגרפיה". ומה אם זו הגרסה הסופית שתישלח לאירוויזיון? "אהיה מאוכזב ומודאג כי זה פשוט לא חזק מספיק, זה נשמע כמו גרסת דמו".

יש עוד כמה ולוגרים בעולם האירוויזיון שאנחנו עדיין מחכים למוצא פיהם, אבל עד אז אספנו כמה תגובות להופעה המנצחת של מב"ד ביוטיוב:

אייטן M: אני לא יכול להפסיק לצפות בזה שוב ושוב. שיר יפה מאוד, מיכאל צריך להגיע לעשירייה הראשונה באירוויזיון, אהבה מאזרבייג'ן!
אליס0101: וואו זה מדהים! ברכות משוודיה.
ג'ואל ינקו: וואו, אני כל כך מתרגשת מהשיר הזה. יש בו את כל מה שאנחנו צריכים מישראל. הוא יכול להצליח מאוד על במת האירוויזיון. בהצלחה מבריטניה.
סופי לון: אני אובססיבית לשיר הזה ואני אוהב את מיכאל, הופעה חיה ושירה מושלמת, וואו! אהבה מנורווגיה.
אבדיאס ארוולו-גרניקה: השיר הזה נותן לי וייב רציני רציני של אן ווג! ברוך השם ומזל טוב מיכאל בן דוד! אהבה מקליפורניה.
גיל לוריירו: אוקיי, הוא היה הפייבוריט שלי, אבל לא ציפיתי שהוא ינצח כי הסיכויים נטו לטובת מישהו אחר. איזו הפתעה, אני ממש שמח, יש לו קצב וזה כיף. אהבה מפורטוגל.

יש כמובן עוד מאות תגובות תומכות, אבל יש גם כאלה שהתאכזבו, כמו מארק צ'פמן שלא התקמצן במילים: "כדאי להאזין לקאברים שלו ל-Rise Like a Phoenix ו-GI.Mme GI.Mme. רוב השירים שהוגשו עבור ארבעת הפיינליסטיים קלישאתיים וזולים. אנחנו ב-2022 ואפילו עדן, שהיה לה את אחד השירים הכי יפים לז'אנר הזה, לא הצליח להיכנס לטופ 10 בשנה שעברה". צ'פמן העביר ביקורת על ההחלטה לא לכתוב אף לא שיר אחד בעברית: "אסור לשכוח שברברה פראווי זכתה במקום השני בלי לזוז. צריך לזכור שהמופע הוא לא הכל והשיר הוא המרכיב החשוב ביותר. אני כל כך מאוכזב. מיכאל כל כך מוכשר אבל השיר לא מראה את הכישרון שלו".

במבט חטוף בתגובות לסרטון ביוטיוב, ומבלי להיכנס לסטטיסטיקה רשמית, נראה שרוב המגיבים שמחים על הבחירה. הסרטון בעמוד של אקס פקטור ישראל צבר כבר יותר מ-114 אלף צפיות, 3,300 לייקים, ומתקרב ל-1,000 תגובות.

ומה אומרות סוכנויות ההימורים?

עד כה נבחרו תשעה שירים בלבד מתוך 41 מדינות משתתפות, ואת חלקם בכלל עוד לא ראינו בהופעה חיה אלא רק בקליפ, ולכן התשובה לשאלה "מה אומרות סוכנויות ההימורים" צריכה להיות "למי אכפת, זה לגמרי קשקוש בשלב הזה". סוכנויות ההימורים הן אנקדוטה חביבה להתייחסות רק לאחר שכל השירים יפורסמו. כרגע התנודות חסרות משמעות. כמה חסרות משמעות? ישראל דורגה במקום ה-24 לפני פרסום השירים של גמר אקס פקטור וצנחה למקום ה-29 לאחר פרסומם.

מי שהספיק לתפוס צילום מסך של הזינוק למקום ה-21 אחרי בחירת השיר I.M, יתאכזב לגלות שהיום בצהריים כבר הייתה צניחה למקום ה-26, ומי יודע באיזה מקום ישראל תהיה בזמן שאתם קוראים שורות אלה.

ויש לנו גם מסר לישראלים ההיסטריים עם "נשבור שיא עם מקום אחרון בחצי הגמר": תנו לנו להרגיע אתכם. למרבה השמחה אירלנד וצפון מקדוניה איתנו באותו חצי גמר אירוויזיון. השירים שלהן כבר נבחרו ופורסמו והם כל כך סתמיים, עד כדי כך שישראל תתקשה להגיע למקום האחרון עוד יותר מלהעפיל לגמר.

בואו נסכם: התגובות בעולם לא מאוד קשות ואפילו מפרגנות יחסית. יש לצוות הישראלי קצת יותר מחודש לשפר את ההפקה לקראת כנס ראשי המשלחות, הדדליין למסירת השירים לאיגוד השידור האירופאי והפקת האירוויזיון בטורינו. ישראל תשתתף בחצי הגמר השני שייערך ביום חמישי 12 במאי בשעה 22:00 שעון ישראל. אנחנו מתפללים כבר מעכשיו לאלוקי הדוז פואה שמיכאל יזכה לבצע את השיר פעם נוספת בגמר אירוויזיון 2022 ב-14 במאי, ולא נפסיק לעדכן אתכם בכל ההכנות, החזרות, התגובות, וההופעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully