וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השיר של מיכאל בן דוד בלתי ניתן להאזנה אבל ההופעה שלו מכפרת על הכול"

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 12:37

נציגנו לאירוויזיון 2022 מיכאל בן דוד מתרסק אמנם בהימורים אך זוכה ממומחי אירוויזיון בינלאומיים למחמאות על הופעתו: "אתם משוגעים אם אתם לא אוהבים את זה". מומחה אחר קובע שהשיר לא טוב אבל ההופעה של מיכאל מצוינת. ומי ראשונה בהימורים?

רגע הזכייה של מיכאל בן דוד בגמר אקס פקטור לאירוויזיון/צילום: רשת 13

שבוע וחצי חלף מאז בחירתו של מיכאל בן דוד כנציג ישראל באירוויזיון. שבוע וחצי שבו השיר I.M שוכן בפלייליסט של גלגלצ בין שמות כמו נועה קירל, רביב כנר ואמיר דדון. שבוע וחצי שבו תומכי הבחירה משתפכים עם "השיר הזה גדל עלי, לא יכול להפסיק לשמוע אותו", והמתנגדים עדיין מתאבלים על הכישלון של מריונט או אלי חולי, "שהיו בטוח מחזירים את האירוויזיון לתל אביב". כי ככה זה עובד באירוויזיונים, הכול במידה, רך, נעים, בלי סערות גדולות מדי, על מי מנוחות.

אחרי שניקינו את מצבורי הציניות, אפשר לחזור לדבר על תכל'ס. בהמשך נגיע כמובן, איך לא, לסוכנויות ההימורים, נספר מה קרה בשבוע האחרון בעולם האירוויזיון, איך הקורונה הולכת להשפיע על התחרות השנה, מה צפוי לקרות בשבת הקרובה וקצת יורודרמה, אבל נתחיל עם עוד שני ספיחים אחרונים לתגובות בעולם על השיר של ישראל לאירוויזיון 2022 בטורינו.

מיכאל בן דוד. רשת 13, צילום מסך
"ראוי להערכה". מיכאל בן דוד/צילום מסך, רשת 13

"זה גרוע? אני אוהבת את זה!"

אליסיה מישל היא בלוגרית אירוויזיון מוכרת ואהובה מארצות הברית. הסרטונים שלה זוכים לעשרות אלפי צפיות ואף יותר, ולמרות שהיא אמריקאית היא מסקרת את התחרויות, מגיעה אליהן, ואפילו הייתה אצלנו ב-2019 בתל אביב. הסרטון שלה על מיכאל בן דוד וישראל מתקרב ל-15 אלף צפיות.

"זה מה שעושים בתוכנית כישרונות? אנשים אומרים על זה שזה רע? אני חייבת לעצור רגע. זה מעולה! אני אוהבת את זה, אני אוהבת את זה, אני אוהבת את זה!", צווחה בהתפעלות. "ראיתי שאנשים אומרים שזה רע, אבל יש לנו סטיילינג, יש כוריאוגרפיה, זה קטצ'י! זה טוב! אני מרגישה שכולכם משקרים לי, ברצינות, אני אוהבת את זה. כולנו נרקוד את זה ביורוקלאב ואתם משוגעים אם אתם לא אוהבים את זה", אמרה וסיכמה במחיאות כפיים.

ומה היא חושבת על הסיכויים של ישראל? "היו אנשים שאמרו שזה רע, בכנות, אני אפילו לא יודעת למה צריך ריוואמפ. האם זה הולך לנצח באירוויזיון? בהחלט לא. האם זה ראוי לניצחון באירוויזיון? בהחלט לא. אבל האם זה צריך הכרה וראוי להערכה? כן!".

עוד בוואלה!

"אי אפשר שלא לאהוב, זה מושלם": בעולם עפים על שיר האירוויזיון ועל מיכאל בן דוד

לכתבה המלאה

צפו בסרטון שלה

"השיר על גבול הבלתי ניתן להאזנה, ההופעה מעולה"

גם הבלוגרים שנהנים מהכי הרבה צפיות בעולם האירוויזיון צפו בשיר הזוכה שלנו של "מייקל בן דיוויד" (תהיה לך הרבה עבודה על השם, מיכאל), אנחנו מדברים כמובן על אנשי wiwibloggs. בין הדברים שנאמרו על מיכאל בן דוד ו-I.M: "זה כיף!", "הוא זז כל כך יפה, זה רגע ג'נט ג'קסוני", "זה יותר מדי, אבל בקטע טוב", "אני אעקוב אחריך כי אתה יודע מי אתה, החיוך הזה", אלו רק חלק מהדוגמאות.

הבלוגר דבאן חגג על השיר: "זו הזדמנות לחובבי אירוויזיון להגדיר מחדש את ההבנה של סובלנות. במקרים רבים הומואים, ואנשים באופן כללי, מקבלים הומואיות, אבל משום מה זה לא מכובד או לא מתאים כשזה מוצג על במה גדולה. אבל הוא מטיח את זה בפרצוף ואומר - תתמודדו עם זה. ואתם יודעים מה? זה טוב".

ומה הוא חושב על השיר עצמו? "בואו נודה, השיר על גבול הבלתי ניתן להאזנה, אבל זו לא הנקודה כאן. אני תומך בך ואני תומך בקול שלך ויש לך את הקול שלי. יש שיגידו שזה הומואי באופן אגרסיבי, ובכן, ברינג איט און! מה רע בזה? אני לא רוצה לשבת לשלוש דקות של הספד, אני לא רוצה לשבת לשלוש דקות של שינוי אקלים, אני רוצה לרקוד!". לדבריו של דבאן למיכאל בן דוד יש קול מעולה, ו"הלוואי שהיה לו שיר טוב יותר, אבל ההופעה שלו מכפרת על כל המגרעות. הוא נותן את הפסקול למופע הדראג של רופול ישראל".

קדם אירוויזיון באוקראינה

ערוצי החדשות בארצות הברית דיווחו על תופי המלחמה ההולמים בעוצמה מתחזקת, הכותרות בגרמניה הזהירו מפלישה מתקרבת, וגם בישראל דיווחי הקורונה נדחקו לטובת קריאה לישראלים לברוח מאוקראינה ושליחת טיסות חילוץ. בזמן הזה האוקראינים התעניינו במשהו אחר לגמרי - וידביר 2022, הקדם-אירוויזיון המקומי. ההבדל בין מה שהתחולל באתרי החדשות לבין מה שקרה על המסך של תאגיד השידור האוקראיני היה פשוט מדהים.

בסופו של דבר ניצחה אלינה פאש. הבדיחה מספרת שבאותו ערב נבחר השיר שלא ייצג את אוקראינה באירוויזיון כי לא תהיה יותר אוקראינה עד האירוויזיון, אבל באמת כלל לא בטוח שהשיר "צללים של אבות נשכחים" אכן יגיע לטורינו ומסיבות אחרות לגמרי. באוקראינה נשמעות טענות כי פאש תומכת ברוסיה וביקרה בחצי האי קרים ב-2015, בטיסה ממוסקבה לאחר הסיפוח, כלומר בניגוד לחוק האוקראיני. פאש עצמה טענה שהיא הגיעה לשם באוטובוס דרך הגבול היבשתי והציגה לטלוויזיה האוקראינית מסמכים שמוכיחים זאת. שלשום הסאגה הזו נמשכה כשאנשי הטלוויזיה המקומית הודיעו שהם בודקים את אמינות המסמכים ובינתיים הם לא חותמים עם פאש הסכם ייצוג באירוויזיון.

חשבתם שנגמר? חשבתם שבישראל ההפקה מכורה? תחשבו שוב. ההרכב שהגיע למקום השני מאשים את הטלוויזיה האוקראינית בזיוף התוצאות. חובבי האירוויזיון הקשים שצפו בתחרות בשידור חי ראו שבמהלך ההצבעה אירעו כל מיני תקלות, החל מהקראת ניקוד לא נכונה מדף נייר, דרך היעלמות לוח הניקוד כליל, ועד חישוב ידני על פיסת נייר קטנה. ההפקה מסרבת לחשוף את התוצאות המלאות, והמקום השני מאיים לעשות ענת עצמון ולקחת את הזוכה לבית המשפט, כי כאמור, אין דבר חשוב יותר באוקראינה מבחירת הנציגים לאירוויזיון 2022.

מחמוד יביא לאיטליה ניצחון כפול?

למרות כל הדרמות, אוקראינה מזנקת למקום השני בסיכויי הזכייה בטורינו עם 12% משוקלל בין סוכנויות ההימורים ובפעם הראשונה נראית קצת תחרות בסוכנויות לשיר שייצג את איטליה. האיטלקים מובילים את ההימורים בפער ניכר מרגע פתיחתם, והם מתייצבים כעת על 18% משוקלל ומאיימים בזכייה בק-טו-בק. מיודענו מחמוד שהגיע למקום השני בתל אביב חוזר לבמת המוזיקה הגדולה בעולם, הפעם במגרש הביתי ובדואט עם בלנקו, ורבים משתמשים במילים כמו "מרגש" לתיאור הבלדה הזו.

האם איטליה תיאלץ לארח שני אירוויזיונים ברצף לראשונה מאז רצף הזכיות של הבלדות המשמימות של אירלנד בתחילת שנות ה-90? בקרוב נדע. מה שבטוח זה שלפני שמדברים על אירוויזיון 2023 צריך עדיין לדבר על האירוויזיון השנה, וכשאנחנו כבר ב-15 בפברואר, פחות משלושה חודשים לפני הגמר הגדול, עדיין לא נפתחה מכירת הכרטיסים. חדי ההבחנה יספרו שלאירוויזיון בתל אביב המכירה נפתחה רק ב-17 בפברואר, אבל זה היה שלושה חודשים ויום לפני הגמר, כך שכאן חלון ההזדמנויות קצר אף יותר.

לא רק מכירת הכרטיסים לא נפתחה, אפילו שלב הזמנת העיתונאים לא החל. לא ברור האם העיכובים הגדולים נובעים בגלל שמדובר בהפקה איטלקית, או בגלל שאנחנו עדיין בימי קורונה ובהפקה פשוט לא יודעים עדיין איך האירוויזיון ייערך וייראה, או שילוב מנצח בין השניים. הדבר היחיד שאנחנו יכולים להמליץ לכם זה כשמתחילה מכירת הכרטיסים, לרכוש רק ממשרד הכרטיסים הרשמי או מאנשים שאתם מכירים וסומכים עליהם. לא ספסרות, לא אתרי יד שנייה, אתם עלולים למצוא את עצמכם בלי כסף ובלי כרטיס, אבל לפחות תוכלו להתנחם בגלידה המעולה בטורינו.

ואיפה ישראל בהימורים?

והנה הגענו לחלק שכולם אוהבים לשנוא: איפה אנחנו בהימורים? אז אחרי כל המחמאות של הבלוגרים בעולם, בהימורים אנחנו במעמקים. נכון לזמן כתיבת שורות אלה, מיכאל בן דוד ושירו I.M מביאים את ישראל למקום ה-35 בסיכויי הזכייה של אירוויזיון 2022 בטורינו. זה קשה, זה קשוח, זה גרוע יותר משנים קודמות, גם אי אפשר יותר להגיד "רק חמישה שירים נבחרו". כרגע יש 13 שירים, בשבת הקרובה ייבחרו עוד שישה שירים, האריות הגדולים של האירוויזיון עדיין לא ביצעו הכרזות, כך שהאפשרויות להכריז "זה לא אומר כלום" הולכות ומצטמצמות.

ובכל זאת, זה לא אומר הרבה. זה אומר בעיקר שלא ננצח, אפילו שלא נהיה בחלק העליון של הטבלה. גם בשנים קודמות שירים שבילו בירכתי טבלאות ההימורים (אלבניה, אנחנו מדברים עלייך) הצליחו להעפיל לגמר. אם יש משהו שישראל הוכיחה בשנים האחרונות זה שאנחנו מסוגלים להעמיד הופעה מספיק טובה שמצליחה להוביל שירים בינוניים למעמד הגמר, ואין סיבה שזה לא יקרה גם השנה. אנחנו כמובן, תמיד תמיד בעד הנציג הישראלי, וניתן לו את מקסימום ההצבעות האפשריות מהטלפון שלנו כשנעביר לכם דיווחים חיים כל הזמן היישר מטורינו בשבוע האירוויזיון. ישראל, נזכיר, תשתתף בחצי הגמר השני ב-12 במאי, שידור חי בכאן 11 החל מ-22:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully