וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדרה החדשה של "שר הטבעות" עוד לא שודרה אך המעריצים כבר רותחים מזעם

עופרי אטרצ'י

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 8:37

אמזון פריים וידאו שחרר טריילר לסדרה המסקרנת של השנה, "שר הטבעות: טבעות הכוח" - ומעריצי "שר הטבעות" ו"ההוביט" כבר מותחים ביקורת. אז מה בדיוק עורר את זעמם ולמה הם החליטו כאחד לחזור על אותו משפט בתגובות לטריילר ביוטיוב?

טריילר לסדרה "שר הטבעות: טבעות הכוח"/אמזון פריים וידאו

הטריילר הראשון לסדרה החדשה והמסקרנת של אמזון פריים וידאו, "שר הטבעות: טבעות הכוח", שתהווה פריקוול לסרטי וספרי שר הטבעות וההוביט, שודר השבוע לראשונה בגמר הסופרבול - וכבר הספיק לעורר סערה. הסדרה צפויה לעסוק במה שמכונה "העידן השני של הארץ התיכונה" והיא תבוסס על כתבים שונים של הסופר ג'. ר.ר. טולקין. היינו מצפים שאירוע כזה יעורר את התלהבותם של המעריצים המושבעים, אך הם דווקא רותחים מזעם.

הצצה בתגובות לטריילר החדש ביוטיוב תראה כי בכולן כמעט חוזר אותו המשפט: "רשע לא יכול ליצור משהו חדש, רק להשחית ולהרוס את מה שכוחות הטוב יצרו". לא מדובר בצירוף מקרים, אלא במחאת מעריצים שהחליטו "להפציץ" את הטריילר עם הציטוט הזה של טולקין כדי להראות את התנגדותם לסדרה. לדעת מעריצים, אמזון לא יכולה לייצר משהו טוב, אלא רק להרוס את חומר המקור.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

אז מה בדיוק מכעיס אותם? דעה אחת היא שהסיבה היא הליהוק של שחקנים שחורים לסדרה. בטריילר ובתמונות שפורסמו ניתן לראות כי את דמותה של דיסה מלכת הגמדים ודמות נוספת לא ידועה יגלמו שחקנים שחורים. בשנים האחרונות עלתה המודעות, בעיקר בארצות הברית, לנושא הייצוג המגוון בסדרות ובסרטים, אלא שלא מעט מעריצים טוענים כי מדובר בכפייה של אג'נדה פוליטית לחומר המקור האהוב. גם העובדה שמלכת הגמדים נטולת זקן מעוררת כעס בקרב מעריצים, שכן בספרי שר הטבעות מתואר לא פעם כי לכל הגמדים, כולל לנשים, יש זקן.

נוסף על כך, הסדרה צפויה לדחוס משמעותית את ציר הזמן שבו מתרחשים האירועים. העידן השני, שאמור להתפרס על כאלפי שנים, יקוצר, ורצף האירועים ישתנה כדי שיהיו קרובים יותר זה לזה. כמו כן הסדרה, שלא כמו הסרטים שקדמו לה, לא מבוססת על ספר עלילתי, אלא על כתבים של הסופר, ועל כן ידה של אמזון יותר חופשית מבחינת עלילה.

עוד בוואלה!

"שר הטבעות", "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף" ו"עולם היורה": הטריילרים החמים של סופרבול 2022

לכתבה המלאה
שר הטבעות: טבעות הכוח. אמזון פריים וידאו, צילום מסך
המעריצים יחרימו? טבעות הכוח/צילום מסך, אמזון פריים וידאו

מדובר בשינויים מאוד קטנים שלא מבטיחים את כשלונה של הסדרה. אבל מעריצים רבים כבר חרצו את גורלה. אולי הכעס לא טמון כלל בשינויים. מבחינת חסידי "שר הטבעות" הניסיון לייצר עוד עיבוד הוא כמו חילול קודש. לאחר שסרטי "ההוביט" לא עמדו בציפיות, מעריצים חוששים שכל עיבוד חדש צפוי להיכשל. וכישלון יהיה דרמטי במיוחד כשמדובר בסדרה היקרה ביותר שאי פעם הופקה, עם תקציב של למעלה ממיליארד דולר (העונה הראשונה לבדה מוערכת ב-462 מיליון).

עוד החלטה של יוצרי "טבעות הכוח", שדווקא נצמדת לחומר המקור, היא שלא להציג בסדרה אלימות גרפית או תוכן מיני. היוצרים, שמנסים להימנע מהשוואות ל"משחקי הכס" יצאו בהצהרה כי ברצונם "ליצור סדרה לכולם, גם לילדים בני 11, 12 ו-13".

בכל אופן, הסדרה צפויה לעלות ב-2 בספטמבר וכדאי להמתין לפרק הראשון לפני שחורצים את גורלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully