וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיר של מיכאל בן דוד - מקום 160: פרט המידע המדאיג לגבי עתידנו באירוויזיון

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 9:20

למה חובבי האירוויזיון זועמים על גיוסו של מרווין דיטמן הזר לביים את השיר הישראלי באירוויזיון? באיזה מקום השיר של מיכאל בן דוד עומד כעת בהימורים - ולמה זה לא צריך להלחיץ אותנו מאוד? ומה פרט המידע שדווקא כן יכול להטריד מעט? יניב דורנבוש נערך לאירוויזיון

הכרזה על הזוכה והנציג לאירוויזיון- מיכאל בן דוד/NOW גיא דיבון

אירופה ממשיכה לחמם מנועים לקראת אירוויזיון 2022 שייערך בטורינו בעוד פחות משלושה חודשים, ו-19 מדינות מתוך כנראה 41 משתתפות כבר בחרו את שיריהן. למה כנראה? לא ברור עדיין מה יקרה עם רוסיה שעלולה לחטוף קריאות בוז רמות עוד יותר בהשוואה לשנים קודמות, לא ידוע אם תהיה אוקראינה שבינתיים הספיקה כבר לבחור שיר ולהחליף אותו, ועל פי דיווח באתר ynet גם לא בטוח שתהיה ישראל.

בתאגיד השידור הציבורי כאן מיהרו לצנן את הפחד ובניסיון להפחית את מפלס הדרמה הכריזו על במאי ההופעה הישראלית באירוויזיון - מרווין דיטמן. רגע, מה? אנחנו עושים מיקור חוץ של המשלחת? לא כל חובבי האירוויזיון התלהבו מזה וחלק מהם הרגישו שפוגעים להם בציפור הנפש הלאומית. "הרי לא יעלה על הדעת שיוצרי השיר הישראלי לא יהיו ישראלים, אז למה במאי ההופעה לא ישראלי?".

Ahava Hi Shir L'shnaim

בואו נחזור אחורה בזמן. השנה 1977, ישראל משתתפת באירוויזיון בפעם החמישית וכבר שולחת בפעם השנייה את אילנית, הפעם עם השיר "אהבה היא שיר לשניים". הטלוויזיה הישראלית נטולת התקציב לא שולחת זמרות ליווי עם המשלחת, ובמקום זה נשכרות שלוש זמרות ליווי בריטיות שנאלצות לשבור את השיניים עם שפת הקודש. ב-2011 דנה אינטרנשיונל ייצגה את ישראל בשמלה של המעצב הפחות ישראלי ז'אן פול גוטייה, הפעם בהצלחה פחותה בהשוואה לשמלת הניצחון מ-1998.

אמנם זה היה מזמן ולא קרה הרבה שישראל מייבאת כוח אדם אירוויזיוני, אבל בייצוא אנחנו דווקא טובים. אסתר עופרים ייצגה את שוויץ כבר ב-1963 והתחרתה בנציגת אוסטריה, כרמלה קורן ז"ל. אוסטריה בחרה בישראלית נוספת לייצג אותה ב-1986 מול מוטי גלעדי וקיפי בן קיפוד (סתם, שרי צוריאל), ב-2006 ליאל קולט הייתה חלק מההרכב הנורא שייצג את שוויץ ועמיר חדד הגיח כנציג צרפת ב-2016 שם גבר על חובי סטאר. יש לנו עוד נציגים ששלחו שירים לקדמים של מדינות אחרות כולל דורון מדלי, אחרים שניסו את מזלם בקדמים זרים כולל אילנה אביטל, ידיד המערכת אלון אמיר השתתף בוועדות בחירת שירים של מדינות כמו שוודיה, אסטוניה ומלטה, כך שחילופי תרבויות זה דבר מאוד מקובל בעולם האירוויזיון.

עוד בוואלה!

"השיר של מיכאל בן דוד בלתי ניתן להאזנה אבל ההופעה שלו מכפרת על הכול"

לכתבה המלאה

רזומה עשיר בהצלחות ובכישלונות

"אבל רגע", יזעקו החובבים, "הוא מביים עוד שירים! כבר השנה ידוע שהוא יביים לפחות גם את קפריסין, בשנה שעברה הוא ביים שבעה שירים, יש פה ניגוד עניינים!". ובכן, לא. יש פה איש מקצוע מהשורה הראשונה שרוצה להיות חתום על כמה שיותר הצלחות. אגב, כבר קרה שיוצר אחד היה מעורב ביותר משיר אחד באותה התחרות. ב-1989 איזה אחד שנקרא דיטר בוהלן, אולי שמעתם עליו, כתב את השירים של גרמניה ואוסטריה. ב-2012, תומאס ג:סון שהיה בין כותבי השיר המנצח אופוריה של שוודיה הגיע גם למקום העשירי עם ספרד. מהיוצר שהשתתף בכתיבת שלושה שירים שהיו אמורים להתחרות ב-2020 נתעלם כי האירוויזיון בוטל.

נחזור לדיטמן האוסטרי. יש לו כמה הצלחות בארסנל, הגדולות שבהן הן הניצחון של קונצ'יטה וורסט ב-2014 והמקום השלישי המפתיע של אוסטריה ב-2018 שכמעט עשה לנטע ברזילי התקף לב. דווקא השנה שעברה לא ממש האירה לו פנים. ארבע מדינות מתוך השבע כלל לא העפילו לגמר (אוסטריה, צ'כיה, אסטוניה, וקרואטיה), ספרד הגיעה לגמר רק כי היא אחת מחמש הגדולות והתרסקה שם במקום ה-24 מתוך 26, עם 6 נקודות מהשופטים ואפס עגול מהקהל, קפריסין הגיעה למקום ה-16 ובולגריה למקום ה-11, שבע מדינות מתוכן אפס בטופ 10.

כך או כך, קשה לקבל את טענת הגאווה הלאומית ממדינה שמתעקשת לכפות את השפה האנגלית בכל מצב, גם כשהיא ממש לא מתאימה (שלום לגולשת ספיר סבן). נקווה שב-12 במאי נקבל משהו קרוב יותר לאוסטריה 2014 ופחות 2021. נסכם את החלק הזה כך: חילופי תרבויות זה בסדר, אבל במידה. אין בעיה גם לשלב יוצרים זרים בשילוב עם ישראלים, רק להיזהר שלא נהפוך לקפריסין או יותר גרוע - סן מרינו, מדינות עם אפס גאווה לאומית בהשתתפויותיהן האחרונות באירוויזיון.

אוי, ההימורים, ההימורים

מי שעוקב אחרי הטורים שלי מכיר את היחס האמביוולנטי שלי להימורים, בוודאי בשלב הזה כשעדיין לא כל השירים נבחרו, כשאנחנו לא יודעים איך תישמע הגרסה הסופית, ובוודאי לפני שהתחילו החזרות. שימו לב לפרט המידע הזה שהביא אלון אמיר בעמוד הטוויטר שלו: "ברוב מדינות אירופה השיר שנבחר לאירוויזיון נמצא באחד המקומות הראשונים בספוטיפיי. בישראל, בשקלול שבועי, השיר שלנו במקום ה-160. מה זה אומר על עתיד השיר בתחרות? ובכן, לצערי, שום דבר טוב".

וההימורים, למרבה הצער, מסכימים לגמרי. ממש כמו בשבוע שעבר, השיר I.M לא מוכן לזוז מהמקום ה-35 המביך. האווירה השלילית שנוצרה מגיעה גם לאתרי החובבים הבין-לאומיים שידועים באופי הרעיל שלהם, מה שממשיך להזין את הסנטימנט השלילי שיש כלפי השיר. נראה שכל הצדדים המעורבים צריכים להתעשת, להבין שבשלב הזה אף אחד מהם לא נראה טוב, ולעשות את הפעולה הקשה ביותר לביצוע על ידי בני אנוש - להוריד את מפלס האגו.

יש לכם משימה והמשימה היא לסתום לכל המבקרים את הפה ולאפות עוגה בצורה של כובע שתוגש בלילה שבין חמישי לשישי, 12 במאי, כמה דקות לאחר חצות. מתישהו לאורך הדקות האלה שבהן התאריך מתחלף יכריזו מנחי התחרות על עשר המדינות העולות לגמר. אתם צריכים לעשות הכל כדי שהמילה "איזראל" תישמע בקול רם לקול שאגות החובבים. האירוויזיון הקרוב הולך ומסתמן כגרוע במיוחד בשלב זה, עוד נגיע לכך שכל השירים ייבחרו ונסקור את המתחרים של ישראל, בינתיים נסתפק בכך שכרגע נראה שאי עלייה לגמר בשנה כל כך חלשה תהיה לחלוטין אות קלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully