וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הודחה מתחרות האירוויזיון בעקבות הלחימה באוקראינה

עודכן לאחרונה: 25.2.2022 / 21:20

איגוד השידור האירופי (EBU) הודיע הערב (שישי) כי רוסיה לא תשתתף בתחרות האירוויזיון השנה. לפי ההודעה, שבאה בעקבות לחץ ממדינות אירופאיות רבות, ההחלטה משקפת את החשש שלאור המשבר חסר התקדים באוקראינה, הכללת השתתפות רוסית בתחרות השנה תשפיע על התחרות לרעה

הכרזה על הזוכה והנציג לאירוויזיון- מיכאל בן דוד/NOW גיא דיבון

דרמה באירוויזיון: איגוד השידור האירופי (EBU) הודיע הערב (שישי) כי רוסיה לא תשתתף בתחרות האירוויזיון השנה. בהודעה לעיתונות נמסר כי הוועד המנהל של האיגוד הגיע להחלטה בעקבות המלצה שהתקבלה מוקדם יותר היום מהגוף המנהל של האירוויזיון, בהתבסס על כללי וערכי איגוד השידור האירופאי.

על פי ההודעה, ההחלטה משקפת את החשש שלאור המשבר חסר התקדים באוקראינה, הכללת השתתפות רוסית בתחרות השנה תשפיע על התחרות לרעה. "לפני קבלת החלטה זו לקח ל-EBU זמן להתייעץ באופן נרחב בקרב חבריה. ב-EBU הדגישו כי מדובר בארגון לא פוליטי של גופי שידור המחויב לשמור על ערכי השירות הציבורי. "אנו נשארים מחיויבים להגנה על ערכי תחרות תרבותית שמקדמת חילופי דברים והבנה בינלאומיים, מקרבת קהלים, חוגגת גיוון באמצעות מוזיקה ומאחדת את אירופה על במה אחת", לשון ההודעה.

להודעה קדמו קריאות של גופים שמשדרים את התחרות ברחבי אירופה. התגובה הנחרצת ביותר הגיעה מפינלנד שהודיעה: אם רוסיה משתתפת - אנחנו לא. תאגיד השידור הפיני YLE מסר כי "המתקפה של רוסיה על אוקראינה מנוגדת לכל הערכים ש-YLE וגופי שידור אירופאים אחרים מייצגים. YLE תמיד מגן על הדמוקרטיה המערבית, שלטון החוק, חופש הביטוי וכבוד האדם. התאגיד הפיני לא יכול לקחת חלק באירוע שבו רוסיה, שתקפה בבוטות את הערכים הללו, יכולה להשתמש באחד המותגים הידועים באירופה כדי לקדם את האינטרסים שלה. אנו מקווים שה-EBU יפעל בהתאם לערכיו כאן", נמסר בהודעה לעיתונות.

לאחר מכן גם אסטוניה יצאה במסר דומה כשאריק רוז, יו"ר מועצת המנהלים של רשות השידור האסטונית (ERR) הצהיר כי הטלוויזיה האסטונית תחליט על השתתפותה באירוויזיון בהתאם לשאלה אם רוסיה תשתתף בתחרות או לא לדבריו, ERR עומדת בקשר עם עמיתיה ב-EBU בנושא. "ברור שלא יעלה על הדעת שאסטוניה תשתתף באירוויזיון במצב שבו רוסיה תשתתף בו ואוקראינה לא. הקולגות שלנו ממדינות בלטיות בדעה זו. נמשיך להיות בקשר עם ה-EBU כמארגן תחרות השירים", אמר רוז.

"NRK אמרה באופן ברור ל-EBU שרוסיה לא תוכל להשתתף בתחרות האירוויזיון השנה כתוצאה מהפלישה לאוקראינה. יחד עם זאת, מדובר בארגון שצריך זמן מסוים כדי לעגן החלטה. יש לנו ביטחון מלא שה-EBU יגיע להחלטה הנכונה", אמר מנכ"ל תאגיד השידור הנורווגי.

"ב-DR אנחנו מוצאים שזה שגוי אם רוסיה תשתתף באירוויזיון במצב כפי שהוא כעת. זו עמדתה של DR ואנחנו מעבירים אותה ל-EBU. אנו נמצאים עם איגוד השידור האירופאי בדיאלוג מתמשך", אמר גוסטב לוצהאפט לעיתון הדני אקסטרה בלאדט. "אנחנו לא מסכימים עם ה-EBU במקרה זה. בהתחשב במצב החמור מאוד באוקראינה כרגע, אנו מוצאים שהשתתפות רוסיה לא תואמת את ערכי האירוויזיון".

לדבריו של לוצהאפט, הוא לא נוהג להביע את דעותיו הפוליטיות אך הפעם מדובר ב"מצב חמור ולא נעים, וזה קרה תוך זמן קצר מאוד. לכן נעקוב מקרוב אחר המצב ונתייחס אליו באופן שוטף. כפי שזה עכשיו, אנחנו חושבים שהמצב לא תואם את האפשרות של השתתפות רוסיה באירוויזיון". לשאלה אם דנמרק תפרוש במקרה שרוסיה תשתתף בכל זאת אמר: "אנו עוקבים אחר המצב, זה התפתח ביממה האחרונה, אנחנו עוקבים מקרוב ונטפל בזה במועד מאוחר יותר, אבל אנחנו חושבים שזה לא בסדר אם רוסיה תשתתף".

עוד בוואלה!

אוקראינה דורשת מאיגוד השידור האירופי להחרים את רוסיה מהאירוויזיון

לכתבה המלאה
פוטין בהודעה על תחילת הפלישה: לא מעוניין לכבוש את אוקראינה 
24.2.22. רויטרס
מוחרם. פוטין/רויטרס

את תמונת המדינות הצפוניות משלימה איסלנד: "היינו בקשר עם עמיתינו הנורדיים שחולקים את החששות שלנו לגבי המצב באוקראינה. הדעה של כולנו היא שהשתתפות של רוסיה באירוויזיון לא תעבוד בנסיבות אלה", שזה לא נכון עבור רוסיה להשתתף באירוויזיון בנסיבות אלה", מסר סטפן אריקסון, מנהל הרדיו של רשות השידור האיסלנדית.

הוא לא יהיה לחוץ אם איסלנד תפרוש אם רוסיה יורשה להשתתף, ואמר שעכשיו זה לא הזמן לדון בזה. "יש לי אמונה מלאה שה-EBU ייקח את זה ברצינות ובאחריות". אריק ואן סטאד, מנכ"ל רשת AVROTROS בהולנד שאירחה את האירוויזיון בשנה שעברה פרסם בטוויטר הצהרה שלפיה "באופן אישי וגם כמנכ"ל AVROTROS, אני לא רוצה יותר לשתוק. זה הזמן שבו אירופה צריכה להתאחד ולהראות מה אנחנו מייצגים. הפעולות הצבאיות של רוסיה אינן עומדות עוד בהגדרה של פוליטיקה, מדובר בהפרה בוטה של ערכים אוניברסליים כמו עצמאות וזכויות אדם. אני מבקש ממדינות אחרות להתבטא ולקרוא ל-EBU להשעות את חברותה של רוסיה, לפיה הן לא יוכלו עוד להשתתף בתחרות האירוויזיון בטורינו". קריאתו של וטן סטאד היא להדחה של רוסיה מחברות באיגוד השידור האירופאי בכללותו, כלומר חסימתה מקבלת גישה לשידורי חדשות, אירועי ספורט גדולים, ועוד.

מנכ"לית תאגיד השידור הציבורי של ליטא LRT קראה גם היא לפסול את רוסיה מאירוויזיון 2022. "נזמין מדינות נוספות להצטרף להצהרה משותפת הקוראת להרחקת רוסיה מהאירוויזיון. אנו משתמשים בכל האמצעים כדי להשיג את המטרה שלנו", אמרה.

מנכ"לית תאגיד השידור השוודי, SVT, גינתה כבר אתמול את הודעת איגוד השידור האירופאי. "ה-EBU צריך לחשוב מחדש. אני מזדהה עם הרעיון של האירוויזיון כאירוע א-פוליטי, אבל המצב באירופה חמור ביותר עם פלישת רוסיה לאוקראינה. זה חוצה את כל הגבולות". לדברי המנכ"לית האנה סטיירנה, "קראנו ל-EBU לשנות את ההחלטה ונעקוב אחר ההתפתחויות מקרוב".

בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה, השידור הציבורי באוקראינה קרא אתמול (חמישי) לאיגוד השידור האירופי, המפיק את האירוויזיון, להשעות את חברותה של רוסיה מהאיגוד ולהחרים אותה מהשתתפות באירוויזיון השנה, בטענה שגופי השידור הרוסים הם "שופר של הקרמלין וכלי מפתח של תעמולה פוליטית" וכי לקחו חלק ב"הפצה שיטתית של דיסאינפורמציה" נגד אוקראינה, ועוד טענה כי זה "מנוגד" לערכי איגוד השידור האירופי.

אתמול תגובת איגוד השידור האירופי הייתה שונה לגמרי ונמסר כי נציגיהם של רוסיה ושל אוקראינה יוכלו להשתתף בתחרות, שתתקיים במאי בטורינו, איטליה. האיגוד מסר כי "האירוויזיון הוא אירוע תרבותי ולא פוליטי המאחד אומות וחוגג את הגיוון באמצעות מוזיקה. רשתות השידור הציבורי ברוסיה ובאוקראינה התחייבו להשתתף השנה באירוע בטורינו, ואנו כרגע מתכננים לקבל בברכה אמנים משתי המדינות להופעה במאי. אנחנו כמובן נמשיך לעקוב אחרי המצב". הערב, כאמור, ההחלטה שונתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully