וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה דורשת מאיגוד השידור האירופי להחרים את רוסיה מהאירוויזיון

עודכן לאחרונה: 24.2.2022 / 18:03

בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה, השידור הציבורי באוקראינה דורש להחרים את רוסיה מהאירוויזיון. איגוד השידור האירופי, שמפיק את האירוויזיון, מסר כי נציגיהם של רוסיה ואוקראינה יוכלו להשתתף בתחרות: "התחרות תרבותית ולא פוליטית"

בווידאו: תיעודים מהפלישה הרוסית לאוקראינה/צילום: רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות

בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה, השידור הציבורי באוקראינה קרא היום (חמישי) לאיגוד השידור האירופי, המפיק את האירוויזיון, להשעות את חברותה של רוסיה מהאיגוד ולהחרים אותה מהשתתפות באירוויזיון השנה, בטענה שגופי השידור הרוסים הם "שופר של הקרמלין וכלי מפתח של תעמולה פוליטית" וכי לקחו חלק ב"הפצה שיטתית של דיסאינפורמציה" נגד אוקראינה, ועוד טענה כי זה "מנוגד" לערכי איגוד השידור האירופי.

בתגובה לכך, איגוד השידור האירופי (ה-EBU) מסר כי נציגיהם של רוסיה ושל אוקראינה יוכלו להשתתף בתחרות, שתתקיים במאי בטורינו, איטליה. האיגוד מסר כי "האירוויזיון הוא אירוע תרבותי ולא פוליטי המאחד אומות וחוגג את הגיוון באמצעות מוזיקה. רשתות השידור הציבורי ברוסיה ובאוקראינה התחייבו להשתתף השנה באירוע בטורינו, ואנו כרגע מתכננים לקבל בברכה אמנים משתי המדינות להופעה במאי. אנחנו כמובן נמשיך לעקוב אחרי המצב".

מיכאל בן דוד. רשת 13, צילום מסך
מיכאל בן דוד, נציג ישראל לאירוויזיון/צילום מסך, רשת 13

בשבוע שעבר, אלינה פאש שנבחרה לייצג את אוקראינה באירוויזיון 2022 הודיעה בעצמה על פרישה מהתחרות. פאש כתבה בחשבון האינסטגרם שלה: "אני אזרחית אוקראינה, אני מצייתת לחוקים של אוקראינה, אני מנסה להביא את המסורת והערכים של אוקראינה לעולם. אני אמנית, לא פוליטיקאית. אין לי צבא אנשי יחסי ציבור, מנהלים ועורכי דין שיתנגדו להתקפות וללחצים, הפריצה לרשתות החברתיות שלי ולאיומים. בלב כבד, אני מסירה את מועמדותי כנציגת אוקראינה לאירוויזיון. אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי".

זאת על רקע טענות לפיהן פאש תומכת ברוסיה וביקרה בחצי האי קרים ב-2015, בטיסה ממוסקבה לאחר הסיפוח, כלומר בניגוד לחוק האוקראיני. פאש עצמה טענה שהיא הגיעה לשם באוטובוס דרך הגבול היבשתי והציגה לטלוויזיה האוקראינית מסמכים שמוכיחים זאת לטענתה.

עוד בוואלה!

השיר של מיכאל בן דוד - מקום 160: פרט המידע המדאיג לגבי עתידנו באירוויזיון

לכתבה המלאה
התקפה על נמל התעופה בעיר מליטופול, דרום אוקראינה. צילום מסך, אתר רשמי
התקפה על נמל התעופה בעיר מליטופול, דרום אוקראינה/אתר רשמי, צילום מסך

מנכ"לית תאגיד השידור השוודי, SVT, גינתה את הודעת איגוד השידור האירופאי. "ה-EBU צריך לחשוב מחדש. אני מזדהה עם הרעיון של האירוויזיון כאירוע א-פוליטי, אבל המצב באירופה חמור ביותר עם פלישת רוסיה לאוקראינה. זה חוצה את כל הגבולות". לדברי המנכ"לית האנה סטיירנה, "קראנו ל-EBU לשנות את ההחלטה ונעקבו אחר ההתפתחויות מקרוב".

אוקראינה זכתה לאחרונה באירוויזיון 2016, ונציגתה דאז ג'מאלה פרסמה היום תמונה שלה בביתה עם ילדיה. היא קראה לעולם לתמוך באוקראינה נגד "תוקפנות רוסית", כלשונה. הזמרת כתבה: "חברים זרים יקרים שלי. אהבת העולם, הצבא הרוסי החל הבוקר בפלישה מלאה לאוקראינה. אני לא יודע איך זה אפשרי, אבל הם הפציצו אנשים שלווים באוקראינה. בבקשה, תמכו באוקראינה. להפסיק את התוקפנות הרוסית".

רוסלנה, שייצגה את אוקראינה באירוויזיון 2004 וזכתה בו, כתבה: "פעלנו שנים רבות כדי שהעולם המודרני יבחר באוקראינה כמדינה שסבלה מהמשטר הרוסי במשך מאות שנים. העולם מרגיש אותנו ויעזור. כולם יפעלו להפסקת המלחמה". היא סיכמה: "העיקר הוא שלווה פנימית ללא רגשות ופאניקה. תהילה לאוקראינה! אלוהים, שמע וקבל את תפילותיי עבור אוקראינה, שלום ושלווה".

ויש גם תגובות מהצד הרוסי של מפת האירוויזיון. סרגיי לזרוב שייצג את רוסיה פעמיים, הפעם השנייה הייתה אצלנו באירוויזיון 2019 בתל אביב, כתב: "אני צורח כמו ילד עכשיו!! כי זה דפוק שהעולם ממשיך להימדד בכוח ובנשק! ואף אחד לא הצליח לנשום ולתכנן שום דבר למחר כבר שנים, כי לפוליטיקאים יש תוכניות אחרות!! בבקשה כולם, הפסיקו! ביחד, אמרו סטופ! שבי ליד שולחן המשא ומתן! תנו לאנשים לחיות!!! אף אחד לא תומך במלחמה! אני רוצה שהילדים שלי יחיו בשלום! אני רוצה לחיות וליצור בזמן רגיעה!". לזרוב הוא אחד האומנים הפופולריים ברוסיה, ואת דבריו כתב על רקע תמונה שחורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully