וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאיימים על הקולגות שלנו ברוסיה. זה מחריד": הנאום המרגש של כוכב "יורשים"

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 9:53

"משחק הדיונון", "טד לאסו", "יורשים" ו-"CODA": אלה הזוכים הגדולים בטקס פרסי גילדת השחקנים שהתקיימו לפנות בוקר שעון ישראל בלוס אנג'לס, אבל הזכיות עמדו בצד הסולידריות של עולם המשחק האמריקאי עם העם האוקראיני והנשיא שלו, לשעבר שחקן בעצמו

טריילר הסרט "Coda"/אפל טיוי פלוס

גילדת השחקנים והשחקניות באמריקה חילקה הבוקר (שעון ישראל) את הפרסים השנתיים שלה. בטקס נקבעו כמה תקדימים מרגשים, אך מה שעמד במרכזו הוא המצב באוקראינה. כמה מהזוכים והזוכות התייחסו בנאומים שלהם למתרחש בחזית, ובעיקר לעובדה שהנשיא האוקראיני וולודימר זלנסקי היה עד לא מזמן שחקן בעצמו.

הבולט בנואמים היה בריאן קוקס, שזכה עם חבריו וחברותיו ל"יורשים" בפרס האנסמבל לסדרה דרמה. "מה שקורה עכשיו באוקראינה מחריד, גם בגלל מה שזה עושה לאנשים במקצוע שלנו", אמר השחקן הוותיק. "הנשיא של אוקראינה היה קומיקאי. הוא היה פרפורמר נהדר, ואנחנו צריכים לכבד את זה"

"מה שבאמת מטריד אותי זה מה שקורה ברוסיה, מה שעושים לכל העמיתים שלנו שם", המשיך קוקס. "מאיימים עליהם שאסור להם להגיד מילה על אוקראינה, אחרת הם ייחשבו בוגדים. זה מזעזע. כולנו צריכים לעמוד ביחד למענם - למען האנשים ברוסיה שלא אוהבים את מה שקורה עכשיו. אנחנו צריכים לקוות שהם יוכלו לעשות שינוי. אני מאמין שהם יכולים".

גם מייקל קיטון, שזכה בפרס הראשי בסדרה מוגבלת על הופעתו ב"Dope sick", התייחס לנשיא האוקראיני זלנסקי - "כמונו, גם הוא שחקן, ומגיע לו קרדיט על המאבק שלו", הצהיר הכוכב האמריקאי.

פראן דרשר, מי שזכורה בתור כוכבת "נני" ומשמשת כיום נשיאת הגילדה, פתחה את הנאום שלה בתפילה למען העם האוקראיני. כמו כן, רבים ורבות בקהל ענדו סיכות בצבעי הדגל האוקראיני.

ועכשיו, לזוכים ולתקדימים: "CODA", הלהיט הנפלא שמחכה לכם באפל טי.וי פלוס, זכה בפרס האנסמבל לסרט. רוב השחקנים בו הם חירשים, וזו הפעם הראשונה שסרט עם צוות שכזה קוטף את הפרס היוקרתי. טרוי קוצור, מכוכבי הסרט, זכה בפרס שחקן המשנה, והפך בכך לשחקן החירש הראשון שאי פעם עושה זאת.

ועוד בגזרה הקולנועית: וויל סמית' קטף את פרס השחקן הראשי על תפקידו ב"משפחה מנצחת", ונראה כעת שהוא בדרך גם לזכות באוסקר הראשון בקריירה שלו. בקטגוריה הנשית המקבילה, ג'סיקה צ'סטיין הפתיעה כשזכתה בפרס על תפקידה ב"העיניים של תמי פיי". שניהם זכו בפרסים על כך שגילמו אושיות מציאותיות - סמית' את ריצ'רד וויליאמס, אביהן של הטניסאיות ונוס וסרינה ווליאמס; וצ'סטיין את האוונגליסטית הטלוויזיונית תמי פיי בייקר.

בפרס שחקנית המשנה זכתה אריאנה די-בוז על תפקידה ב"סיפור הפרברים", והפכה בכך לשחקנית הראשונה שמוצאה לטיני הזוכה בפרס הזה.

עוד בוואלה!

"היו שואלים אותי 'איך השארת את הילד לבד בבית?' אם הייתי גבר, לא היו שואלים"

לכתבה המלאה
כוכבי וכוכבות "CODA" זוכים ב-SAG. ריץ' פיורי, GettyImages
כוכבי "CODA" על הבמה/GettyImages, ריץ' פיורי

נאום הזכייה של כוכבות "CODA"

נאום הזכייה ההיסטורית של וויל סמית'

נאום הזכייה של צנג יו-הון מ"משחק הדיונון"

הנאום של הלן מירן עם קבלת פרס מפעל החיים

ובטלוויזיה: נוסף לפרסים שכבר הוזכרו, קייט ווינסלט זכתה בפרס השחקנית בסדרה מוגבלת על הופעתה ב"הסודות של איסטון". "משחק הדיונון" קטף שלושה פרסים: צנג הו-יון בפרס השחקנית בסדרת דרמה, לי יונג-ג'ה בפרס השחקן בסדרת דרמה, ופרס לאנשי הפעלולים הטובים ביותר. ג'ייסון סודייקיס זכה בפרס השחקן בסדרה קומית על "טד לאסו", שגם גרפה את פרס האנסמבל לסדרה קומית. ג'יין סמארט זכתה בפרס השחקנית בסדרה קומית על "האקס". את רשימת הזוכים נועל "לא זמן למות", הפרק האחרון בסדרת ג'יימס בונד, עם הפרס לאנשי הפעלולים.

זוכה אחת היתה ידועה לפני הטקס: הלן מירן, שקיבלה במהלכו פרס על הקריירה המפוארת שלה. בקרוב, כזכור, נוכל לראות אותה בעורה של גולדה מאיר, בסרטו החדש של גיא נתיב.

"אני רוצה להודות לכם, עמיתים ועמיתות שלי", אמרה בנאום. "להודות לכם על השנינות, על ההומור, על הצחוק - אני צוחקת כבר כל החיים שלי, בכנות. ביחד אנחנו צוחקים, בוכים, דואגים, מחליפים בגדים, מקיאים וסובלים משלשול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully