וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריאיון של צביקה הדר עם נפתלי בנט היה תקלה אחת גדולה ומצערת

4.3.2022 / 10:11

צביקה הדר לא רצה לעשות סאטירה על ראש הממשלה במשדר "כשצביקה פגש את בנט". כפי שהרבה להצהיר - הוא אינו עיתונאי, בטח לא פרשן פוליטי. נקודת האמצע בין הקומי והפוליטי הובילה לתוצאה בינונית להפליא: מופע חנפני שמקדם היטב את כל המסרים הקבועים של ראש הממשלה

"כשצביקה פגש את בנט" - צביקה הדר מראיין את ראש הממשלה נפתלי בנט. רשת 13, צילום מסך
קידם את כל המסרים הקבועים שלו. נפתלי בנט/צילום מסך, רשת 13

"הריאיון" של הקומיקאי צביקה הדר עם ראש הממשלה נפתלי בנט, ששודר אמש ברשת 13, הוא בגדר תקלה מצערת. לא רק בגלל התוכן, אלא בגלל המהות: כוח הבידור נכנס לתפקיד של מערכת החדשות, וחזר עם תעמולה. כל חלקי המשוואה הזאת נפגעו מהתוצאה.

צביקה הדר הוא דמות חביבה, משעשעת, לא נבזית. אין לי שום דבר נגדו, להפך. גם קומיקאים יכולים דווקא לראיין מצוין, בפרט אנשי ציבור. הם מסוגלים לקחת את הרטוריקה הפוליטית לאבסורד, ולחשוף אותה במערומיה - אם הם רק רוצים. זה הרי הבסיס של סאטירה טובה, בדיחת החלשים על החזקים. ממילא, ליצן החצר הוא הרי היחיד שמסוגל לומר למלך את האמת בלי שראשו ייערף.

הדר אמנם מספר הרבה בדיחות לאורך הריאיון ובקריינות, אבל הוא לא רצה לעשות סאטירה על ראש הממשלה במשדר "כשצביקה פגש את בנט" - כבר השם האינפנטילי הזה עולה על העצבים. ממילא כפי שהוא הרבה להצהיר - הוא אינו עיתונאי, בטח לא פרשן פוליטי. נקודת האמצע בין הקומי והפוליטי הובילה לתוצאה בינונית להפליא: מופע חנפני שמקדם היטב את כל המסרים הקבועים של ראש הממשלה, רווי בתשובות ממוחזרות לשאלות שמנוסחות באופן ילדותי ומבולבל - שחושף את כל הבעיה במשדר.

הנה דוגמה אחת, אקטואלית, מתומללת, מדבריו של הדר. "תראה, המדיניות הזאת של אומרים שהיא לשבת בשקט, במקרה של אפילו של אוקראינה, שהם היו מאוד מנומסים וקיבלו את ארצות הברית בתור גב - לא עזר להם, ויתרו על ההרתעה הגרעינית שלהם. כאילו עכשיו איראן - הסכם גרעין שעושה רושם שהוא לא משהו הולך להיחתם, יכול להיות שהשקט הוא לא.. וצריך לעשות דווקא רעש?". אין מה ללכת סחור וסחור: הנושא מהותי, אבל מאחורי השאלה הזאת יש סלט שטחי, חובבני, לא רציני.

"כשצביקה פגש את בנט" - צביקה הדר מראיין את ראש הממשלה נפתלי בנט. רשת 13, צילום מסך
אי אפשר להמציא את זה. צביקה הדר/צילום מסך, רשת 13

ז'אנר השאלות האישיות לא טוב בהרבה. אחרי אירוע עם "קנצלר גרמניה, אנגלה מרקל הבן" במלון דן דוד, הדר שואל את בנט אם לא היה רוצה בעצם לבלות במלון במקום. הוא שואל על התפקידים בבית שהוא מקבל מהם "פטור" בזכות התפקיד. על החיים המאובטחים החדשים בבית הפרטי, הוא שואל: "בבית אתה מסתובב עם טרנינג? עם בובת וואנזי של פו הדוב? יש לך רגע שאתה חופשי?... יש לך כזה אדידס, טרנינג עם נעל נשנש? ארנבונים כזה?". לא המצאתי את הציטוט הזה. אי אפשר להמציא אותו.

חשוב להגיד שהגישה הידידותית הזאת לא באמת הצליחה להשיג משהו שלא נאמר בריאיון עיתונאי אחר עם בנט. ראש הממשלה מצידו עונה את מה שהוא תמיד עונה, בנחת, בלי חשש שמישהו יתקיל אותו עם שאלה קשה באמת. להיפך, הוא מקבל את כל התמונות הנכונות והמחמאות הנחוצות. תיעוד במטוס, בנאום בבה"ד 1, במפגש עם חברי קונגרס אמריקנים. "אני ראיתי אותך שם, הם נכנסו, פתאום כניסה כזאת של... אני לא יודע אני אגיד לך במושגים של חברים יותר פחות.. היית צ'ארמר", אומר הדר לראש הממשלה. בחיי שזה נאמר שם.

מותר לשדר ריאיון רך עם ראש הממשלה, מותר להציג נושאים כבדי משקל באופן קומי, מותר לשאול דברים גם בריאיון שהוא לא כבד ראש - אבל את כל זה כדאי לעשות באופן רציני בהרבה. וכשהתוצאה כל כך לא רצינית, הבדיחה היא על חשבון רשת 13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully