וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרי "פאודה": "'שומר חומות' היה אירוע שהתפוצץ לכולנו בפרצוף"

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 10:39

ביטול הצילומים באוקראינה ("לא ניקח סיכון"), הרכישה ב-50 מיליון דולר ("זה עושה אדרנלין"), האיום מהסדרה של החמאס ("רונה הייתה בלחץ"), האכזבה מביטול "פגע וברח" ("יש יותר כישלונות מהצלחות") וההידבקות של כולם בקורונה במסיבה. ראיינו את יוצרי וכוכבי "פאודה"

ריאיון עם יוצרי וכוכבי "פאודה" - ליאור רז, אבי יששכרוף, רונה-לי שמעון ולוסי איוב עם סיום הצילומים בארץ של העונה הרביעית של הסדרה ולקראת יציאתם לצילומים בחו"ל, 6 במרץ 2022/עריכה: טל רזניק

"תראה, לא יצאנו בתופים ובמחולות בעקבות ההחלטה. אבל זו המציאות", אומר לוואלה! תרבות אבי יששכרוף על החלטת נטפליקס לבטל את דרמת האקשן "פגע וברח" שיצר עם ליאור רז, עליה נודע חודש וחצי בלבד לאחר עלייתה, בתום עונה אחת בלבד. "בערבית אומרים שהעולם הוא כמו מלפפון".

ליאור רז מיד קוטע את דבריו: "לא, אבי. אל תגיד. תעצור".

יששכרוף לא עוצר: "מה שליאור ואני למדנו, בתור אנשים שמפיקים ויוצרים תוכן מול הרבה ערוצי טלוויזיה ואולפנים, זה שיש לך כישלונות ויש לך הצלחות, ויש הרבה יותר כישלונות מאשר הצלחות. זה חלק טבעי לגמרי מתהליך העשייה והיצירה. אז אתה יכול להתבאס מזה שלא המשיכו אותך לעונה שנייה ולשבת ולהתאבל - או להמשיך ולייצר את הדברים הבאים, וזה מה שבחרנו לעשות".

רז פחות מתחבר לדברי שותפו: "מבחינתי 'פגע וברח' לא היה כישלון. להפך, זאת הייתה הצלחה מאוד גדולה בכל העולם. הגיע למספרים פנומנליים. היה מקום ראשון כמעט בכל מקום בעולם. אם תסתכל ותבדוק כמה סדרות של נטפליקס שיצאו ב-2021 חודשו, תגלה שאתה יכול לספור אותן אולי על שתי אצבעות".

כן כישלון או לא כישלון, לא הבנתי את הדימוי "העולם הוא כמו מלפפון".

לוסי איוב אומרת כממתיקת סוד: "מי שצריך להבין, יבין".

נפגשנו עם השלושה וגם עם רונה-לי שמעון היום (ראשון) במתחם אירועים ביפו, בהתכנסות שיזמה יס עם כוכבי ויוצרי "פאודה" לרגל סיום הצילומים בישראל של העונה הרביעית של הסדרה, ולקראת המשך הצילומים בעוד שבועיים בחו"ל. זו הפעם הראשונה שהסדרה תצלם מעבר לים. התוכנית המקורית הייתה לצלם באוקראינה, אולם בעקבות פלישת רוסיה למדינה הועברו הצילומים לבודפשט כמעט ברגע האחרון.

"כבר כמעט היינו בדרך לשם", אומר יששכרוף, "סיימנו לצלם את החלק הישראלי, ומשהו כמו עשרה ימים אחר כך היה אמור לצאת לשם כוח חלוץ. עשינו סיעור מוחות. התייעצנו עם מומחים לעניין, כולל עיתונאים שאתה מכיר, והחלטנו לדחות בשבוע את יציאת כוח החלוץ. בסוף אותו שבוע הבנו שצריך לקבל החלטה. אחרי עוד התייעצות נאמר לנו שהסיכוי למלחמה נמוך אבל לא שווה לקחת את הסיכון שבאמת יהיה משהו באזור קייב. כולם אמרו, 'אם יהיה משהו זה יהיה רק במזרח אירופה. אז בסוף זה לא היה רק במזרח אירופה'".

ליאור רז ולוסי איוב בעונה הרביעית של "פאודה". אליה ספינופולוס,
מי שצריך להבין - יבין. ליאור רז ולוסי איוב בעונה הרביעית של "פאודה"/אליה ספינופולוס

אם הייתם מצלמים כמתוכנן באוקראינה עכשיו, צילומי המייקינג אוף של "פאודה" היו מעניינים יותר מהסדרה עצמה.

רז: "מה אני אגיד לך, האמת היא שרצינו לנסוע לאוקראינה, אני מעולם לא הייתי שם, נראה לי מקום כיף לצלם בו, היום פחות. אבל אתה יודע, לצערי מה שקרה קרה. אני בטוח שנצלם שם דברים אחרים".

אבי וליאור, ברכות על כך שחברת קנדל מדיה רכשה את חברת ההפקות שלכם, Faraway Road, במחיר של כ-50 מיליון דולר, על פי פרסומים. אתם יכולים לגלות לנו מה התכנונים שלכם?

"אנחנו שוקלים לרכוש את וואלה", מתבדח יששכרוף, בעברו הפרשן והכתב לענייני ערבים של אתר זה. "אנחנו יוצאים למין פלטפורמה חדשה כזאת. יוצאים לדרך חדשה עם בעלים מחברת קנדל. זה נותן לנו הרבה מרחב פעולה והזדמנויות לפרוץ למקומות חדשים, לשווקים חדשים, להרחיב קצת את הפעילות. וזה עושה הרבה אדרנלין".

זה יותר מרגש או יותר מלחיץ, שמצפים מכם להביא עוד "פאודה"?

רז: "אף אחד לא מצפה מאיתנו לשום דבר. אתה יכול לעשות רק את המקסימום שאתה יכול לעשות. אתה לא יכול לעשות שום דבר מעבר לזה".

לפני חודש וחצי למדנו שהחמאס מצלם סדרה שתיתן מענה ל"פאודה", שתעסוק במבצע צבאי ברצועת עזה. אתם/ן בלחץ מהתחרות?

רז: "רונה'לה התקשרה אליי ברגע שהיא שמעה על זה, היא הייתה בלחץ משוגע! ספרי, ספרי על הטלפון שהיית בלחץ".

רונה-לי שמעון: "מאוד מעניין אותי מי תהיה הנורית בצד השני!"

יששכרוף: "תשמע, אנחנו ראינו את יכולות ההפקה בצד השני. אני קצת מודאג. ניסיתי לעזור, ניסיתי לייעץ, לא רצו לשמוע, מה אפשר לעשות?"

איוב: "אותי שאלו בצחוק אם קראו לי לאודישן".

עוד בוואלה!

עם תמונות של הרצל ודגלי ישראל: חמאס מצלם סדרה חדשה שתיתן מענה ל"פאודה"

לכתבה המלאה

רונה-לי, מה התגובה הכי הזויה, מצחיקה או מפתיעה שקיבלת לאורך השנים מהעולם בעקבות כיכובך ב"פאודה"?

"בעיקר שקוראים לי בשם של הדמות בחו"ל, שאני פתאום שומעת מישהו רודף אחרי, 'נורית! נורית!' או 'פאודה! פאודה!', שזה גם יכול להיות קצת מלחיץ".

בעונתה הרביעית, שתעלה בקיץ ביס, יוצאים המסתערבים של "פאודה" לפעולה ביעדים מעבר לים. דורון (ליאור רז) מתמודד עם אשמה כבדה על מות חברו לצוות ועם תחושת כעס ותסכול בעקבות הדחתו מהיחידה. קפטן איוב (איציק כהן) מנסה לחלץ אותו ממצבו הקשה ומגייס אותו למשימת אבטחה כביכול קלילה בבריסל. הוא מלווה את איוב לפגישה עם מקור לבנוני צעיר בשם עומאר טוואלבה (אמיר בוטרוס), במקור מג'נין, בנו של משת"פ בכיר שסייע רבות לכוחות הביטחון. בניגוד אליו, אחותו מאיה (לוסי איוב) נטמעה בחברה הישראלית והפכה לקצינה מוערכת במשטרת ישראל. הפגישה המיוחלת בבריסל לא הולכת כמתוכנן, ודורון מוצא עצמו בעימות חזיתי עם חוליית טרור מתוחכמת. המרדף אחריה ייקח את דורון ואת הצוות מבריסל אל עומק לבנון. בנוסף לאיוב, יצטרפו העונה ענבר לביא, גל פרידמן, לואיי נופי, הזמר לואי עלי, תום גרציאני ואורי מחרז. על התסריט חתום נח סטולמן, על הבימוי עמרי גבעון ועל ההפקה ליאת בנאסולי.

איוב, ספרי לנו על הדמות שלך.

איוב פונה לרז וליששכרוף: "תעצרו אותי אם אני אגיד משהו שאני לא אמורה להגיד".

את השוטרת, את צריכה לעצור אותם.

"לדמות שלי קוראים מאיה בנימין, לשעבר מאיה טוואלבה, היא שוטרת, קצינה מעוטרת במשטרה, ובמקור היא ממחנה הפליטים בג'נין. היא נשואה לישראלי, גרה בקיבוץ, יש לה עברית מושלמת והיא חושבת שהיא עלתה על גל הישראליות המושלמת וחושבת שהחיים שלה יכולים להיות מושלמים, ואז היא מגלה שלא".

מבצע שומר חומות חיזק את הרצון שלכם לעסוק העונה במערכת היחסים השברירית לפעמים בין יהודים לערבים ישראלים?

"לא יודע כמה זה חיזק כי את כתיבת התסריט הזאת התחלנו לפני שנתיים. אני חושב ש'שומר חומות' היה אירוע שהתפוצץ לכולנו בפרצוף. כולל במקום שבו אנחנו נמצאים עכשיו, יפו, לא רחוק מכאן היה ניסיון לינץ' בבחור ערבי. היו פה גם ניסיונות לינץ' ביהודים. ובאמת כל הדו קיום הזה במקומות כמו יפו התפוצץ לך. אנחנו קצת הקדמנו את האירועים עצמם, כהרגלנו, והתעסקנו פה בסוגיה מאוד נפיצה. וזה גם תמהיל של אישה שנולדה בג'נין אבל בגיל צעיר עוברת לגור בישראל, מתחנכת, גדלה, והופכת להיות אזרחית ישראלית לתפארת מדינת ישראל. מתגייסת למשטרה והופכת להיות קצינה לכל דבר. ומה קורה כשכל הדבר הזה מתפוצץ לה בפנים".

ליאור רז ואבי יששכרוף. רפי דלויה,
אפשר לעשות רק את המקסימום שלך. ליאור רז ואבי יששכרוף/רפי דלויה

מה השתנה בבחירות שלכם מהעונה הראשונה שנכתבה יותר לקהל ישראלי לעומת העונות האחרות שכבר נכתבו בידיעה שרוב הצופים יהיו כבר מחוץ לישראל?

רז: "'פאודה' הראשונה הצליחה כי פנינו לקהל הישראלי. אבי ואני קיבלנו החלטה שאנחנו ממשיכים בקו הזה, ופונים לקהל הישראלי גם בעונה השנייה, השלישית וגם הרביעית. אנחנו לא מסתכלים על הקהל הבינלאומי. אנחנו יודעים שהקהל הבינלאומי צופה בסדרה אבל לא נדע לפצח את הרצונות של כל קהל בכל מדינה. אני יודע שאהבו את 'פאודה' כשכתבנו אותה לקהל הישראלי, אז אנחנו ממשיכים בקו הזה, מי שיאהב - join the ride".

איך אתם רואים את העתיד של היצירה הישראלית עם הכניסה של ענקיות הסטרימינג? האם הממשלה צריכה לדרוש מהחברות האלה השקעה בתוכן ישראלי או לתת לזה לקרות אורגנית?

רז: "אני חושב שאתה לא יכול להכריח אף אחד. אני חושב שלאט לאט זה ייכנס פנימה לתוך הארץ. נטפליקס משקיעים פה כסף. בעקבותיה אנחנו גייסנו הרבה גורמים בממשלה ביחד עם איגוד המפיקים כדי לייצר אינטרס למפיקים מחו"ל וגופי שידור מחו"ל לבוא לארץ על יד הפחתת מס או לתת נקודות מס. בסוף זה צורך, וזה יגיע".

אבי, אתה מתגעגע קצת לעיתונות?

"חד משמעית כן. זה מדגדג. בעיקר עכשיו, כשאני רואה את אלו שהיו עמיתיי, אוהד חמו, גל ברגר, רון בן ישי ואיתי אנגל, המשוגעים ששולחים לאוקראינה, וברור שזה מדגדג ומעורר געגועים. אבל התפנקתי ונהייתי שמנדריק קטן, שנוח לו ככה לשבת בבתי קפה בתל אביב".

הבנתי שדקה אחרי סיום הצילומים עשיתם מסיבת הפקה וכולם נדבקו שם בקורונה חוץ ממך ליאור. מה אפשר ללמוד מזה?

רז: "נכון. זה בגלל שאני לא אוהב להתחבק עם אנשים. סתם. כן, כן, כולם נדבקו, גם אשתי, ובכל זאת לא נדבקתי".

איוב: "איזה פאק! לא ידעתי את זה! אז אולי שם במסיבה נדבקתי! לא קישרתי את זה!"

כוכבי העונה הרביעית של "פאודה". רפי דלויה,
כוכבי העונה הרביעית של "פאודה"/רפי דלויה

בנוסף ל"פאודה", איוב ורונה-לי שמעון חולקות מסך גם ב"רוקדים עם כוכבים" בקשת, שבה הן משמשות כמגישה ושופטת, בהתאמה, ומנסות להסביר את הצלחת התוכנית. "אני חושבת שיש תמיד רעב של הציבור לראות כישרונות", אומרת רונה-לי שמעון. "אני חושבת שלראות אנשים עוברים תהליך מול עצמם ומשקיעים עבור משהו".

איוב: "אני חושבת שב'רוקדים' יש את החבילה המלאה, נקרא לזה. יש את המפורסמים שיוצאים ממקום הנוחות שלהם ופתאום מפזזים על הרחבה ועושים חזרות חמש פעמים בשבוע וזה מוציא מהם משהו מאוד אותנטי. יש תחרות. יש מוזיקה. ויש ריקודים. אני חושבת שזאת די נוסחה להצלחה בפריים טיים".

לוסי, אנחנו עם קטן מוקף רוקדים, ואת מדלגת כמו בין יריות לריקודים כמו בפורטנייט. מה את רוצה יותר להיות - שחקנית או גרסה משודרגת לקורין גדעון?

"שמע, זו תקופה מאוד מלמדת. למדתי המון על עצמי. גיליתי בעצמי כל מיני צדדים. ומה שהכי נחמד בשנה האחרונה שיצא לי טיפה לטעום מהכל. אני לא יודעת להגיד לך איפה הלב שלי יותר. אני מאוד נהנית מהגיוון שיש לי כרגע בחיים. זאת אומרת, היכולת לעשות גם את 'רוקדים' וגם לשחק ב'פאודה'. אני מאוד נהנית מהעבודה שלי".

את מופיעה בימי ראשון בערב במקביל כמגישת "המרדף" בכאן 11 וכמגישת "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12. היית רוצה ש"פאודה" תשודר גם היא באותו ערב ותתחרי בעצמך שלוש פעמים? ואם זה יקרה, במה תצפי?

"לא אידיאלי, אני חייבת להגיד. אם זה יקרה, אני חושבת שאני אמנע משלוש התוכניות, אצא באותו ערב לשתות משהו, ואז אני אחזור הביתה ואצפה בהן בבינג'".

יששכרוף: "טוב, יצאת מזה יפה!"


צפו בגרסת הוידאו של הריאיון עם יוצרי וכוכבי "פאודה" - מעל. (הקטעים מתוך "פאודה" באדיבות yes ו-STINGTV, בנאסולי הפקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully