וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחווה המרגשת של עברי לידר לגיטריסט שלו שמת מדום לב

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 11:34

הערב יתקיים בבית הספר רימון יום הגיטרה, שבו יעניק המוזיקאי עברי לידר מלגה על שם חברו והגיטריסט שלו המנוח יונתן פריג' לגיטריסט המצטיין. בריאיון ל-103fm הסביר לידר: "יונתן אהב לפתח מוזיקאים צעירים. זה יהיה נהדר לעזור עם המלגה הזו למוזיקאי צעיר שזקוק לעזרה"

רן דנקר מארח את עברי לידר בהופעה באמפי ווהל/עומר קידר

הערב יתקיים בבית הספר רימון יום הגיטרה, שבו יעניק המוזיקאי עברי לידר מלגה על שם חברו והגיטריסט שלו המנוח יונתן פריג' לגיטריסט המצטיין. בנוסף יבצע את השיר "תעצרו את העולם" שיצר לזכרו. "רציתי לעשות משהו שינציח את העבודה של יונתן, את מי שהוא היה, את האמן שהוא היה", סיפר לידר בריאיון לבן כספית וינון מגל ב-103fm. "יונתן, לאורך השנים, מאוד אהב לפגוש מוזיקאים צעירים, לעזור להם, לפתח אותם. הוא ניגן ב'כוכב נולד' וב'דה וויס' כשאני השתתפתי, והוא אהב את המפגש הזה עם אמנים צעירים. הוא התלהב כשפגש מישהו מוכשר. היה בזה משהו נורא יפה, ואני חשבתי שזה יהיה ראוי ומקסים להעניק מלגה בבית ספר רימון, שהוא בסופו של דבר בית ספר של מוזיקה מאוד חשוב בישראל, ושפעם בשנה, אנחנו נעזור למוזיקאי צעיר שצריך את העזרה הזאת, ללמוד בבית ספר ולהתפתח ולקבל מלגה כזאת".

יונתן פריג' נפטר במפתיע בגיל 41 מדום לב ב-2020, והותיר אחריו ילדים קטנים ואישה, הזמרת שירלי נוב. "יונתן היה איש מאוד מיוחד. קודם כל, הוא היה אחד מהגיטריסטים הבולטים בתעשיית המוזיקה הישראלית", סיפר לידר. "הוא ניגן איתי 15 שנה, אבל הוא ניגן עם עוד כל מיני אמנים ישראלים גדולים וחשובים, והוא ניגן בהרבה מאוד תוכניות טלוויזיה. הוא תמיד היה נורא דומיננטי ונורא מוביל, בכל מקום שהוא עבד בו. מעבר להיותו גיטריסט נפלא, הוא היה יוצר. הוא כתב איתי כל מיני שירים לאורך השנים. הוא כיוון דרך. הוא באמת היה יותר מעוד מישהו שמחזיק את הגיטרה ומנגן בלהקה".

ולמה השיר נקרא 'תעצרו את העולם'?

"אני חושב שזאת תחושה. השיר הזה מתאר את הרגע הזה שבו אני חי את חיי, בדרך שבה החיים שלנו זורמים קדימה. אנחנו מטיילים עם הילד, אנחנו מסתובבים, אנחנו עושים דברים יומיומיים שאנחנו כמעט לא שמים לב אליהם אפילו, אל הנפלאות שלהם או אל הכוונה שבהם. אנחנו חיים את חיינו וזזים עם הזמן קדימה - ואז קורה משהו ומישהו מתקשר ומוסר לך איזושהי הודעה שגורמת לך להבין שהכול אחרת. זה מטלטל את עולמך כמובן וגורם לך להסתכל פתאום על הדברים הכי קטנים".

התחושה שכל העולם השתנה, שהכול קרס.

"כן. אנחנו חיים באיזושהי תחושת ביטחון כזאת, וטוב שכך, כן? זאת אומרת, אנחנו לא צריכים כל רגע לחשוב על השבירות של הדברים, וזה חלק מהמנגנונים שמגנים עלינו ומאפשרים לנו לחיות חיים שמחים וזורמים. ומצד שני, כשקורה דבר כזה, אז העולם מטיח לך בפנים את החוסר ודאות שלו ואת השבירות שלו, ועד כמה הכול תלוי על איזה חוט יחסית דק וזה נורא מטלטל".

עוד בוואלה!

הגיטריסט יהונתן פריג' הלך לעולמו בגיל 41

לכתבה המלאה
seperator

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103

  • עוד באותו נושא:
  • עברי לידר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully