וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השיר ניצל", "זה כמו רמיקס": מה חשבו בעולם על שדרוג שיר האירוויזיון של מיכאל בן דוד?

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 9:15

הסיכוי לגמר אירוויזיון שביעי ברציפות הוא קלוש. אם מיכאל בן דוד יצליח לעלות לגמר זה יהיה 100% הצלחה שלו, אם הוא ייבעט כבר בחצי זה ממש לא יהיה באשמתו. בעולם, בינתיים, חלוקים לגבי שדרוג השיר הישראלי, אבל לפחות באתרי ההימורים המצב מעט משתפר. יניב דורנבוש מסכם

כבר שלוש פעמים שכתב וואלה! תרבות שגיא בן נון ראיין את מיכאל בן דוד, הנציג שלנו לאירוויזיון 2022 בטורינו. שלושה ריאיונות שאני מקנא בכתב שזכה להיתקל במרואיין נגיש כל כך. מרואיין שמצליח להעביר את שמחת החיים שלו, להראות לכולם איך הוא חי את החלום, ולא נותן לשום דבר להסיט אותו מהדרך לכיבוש במת המוזיקה הגדולה ביותר ביקום ומעבר לו. לא לביקורות השוחטות, לא למעריצי האירוויזיון שיכולים להיות רעילים, לא לנון-חובבים שיכולים להיות רעילים אף יותר עד כמה שקשה לדמיין את זה, לא להומופובים, ולא לסוכנויות ההימורים שעוד נגיע אליהן.

אתמול בשעה 12:00 זה קרה - הריוואמפ, כלומר ה"שדרוג", השינוי של השיר I.M שייצג אותנו באירוויזיון, פורסם במסיבת עיתונאים חגיגית ובפלטפורמות הדיגיטליות. קשה לשדרג משהו רע כל כך, זה בערך כמו להציע לשדרג לנוקיה 5120 בעידן הסמארטפונים. אני קורא ראיונות של מיכאל בן דוד, רואה סרטונים שלו, ומתבאס - כמה חבל על כך שהוא פשוט נקלע לסיטואציה.

מניירות במקום שיר

תאהבו את המוחצנות שלו או לא - מיכאל בן דוד הוא פרפורמר מעולה. יש לו קול מצוין וכשהוא על הבמה אי אפשר להאמין שלאיש הזה עם תועפות הביטחון העצמי יש שק של התעללויות בעברו. בן דוד מספר בריאיונות שהיוצרים הם חברים טובים שלו ושהוא אוהב את השיר, וזה צעד נבון - הוא אמור למכור עכשיו לכל אירופה ולאוסטרליה שזה השיר שצריך לנצח בתחרות, אבל אנחנו יודעים שהסיכוי לגמר אירוויזיון שביעי ברציפות הוא קלוש עד תלוש. אם הוא יצליח לעלות לגמר זה יהיה 100% הצלחה שלו, אם הוא ייבעט כבר בחצי זה ממש לא יהיה באשמתו. כמו שחבר אמר לי - ככה זה כששולחים מניירות ולא שיר.

לעיבוד החדש אין הרבה מה להתייחס, אי אפשר להכין תבשיל מצוין כשהמרכיבים פגי תוקף. מיכאל בן דוד צריך להגיע לטורינו כשהוא חושב כבר על היום שאחרי האירוויזיון. הוא צריך לחייך לכל עבר, להתמסר לתקשורת הישראלית והבין-לאומית, להגיע למרכז העיתונות ולפזר שם אהבה ממש כמו שעדן אלנה עשתה וכמה נציגים ישראלים אחרים ויתרו על זה וכשלו, לקבל כמה שיותר אזכורים, ולקוות לטוב. עלייה לגמר האירוויזיון תהיה הישג מצוין, אפילו אם בגמר הוא יתרסק במקום ה-23.

האירוויזיון הגרוע בכל הזמנים

מה בכל זאת יכול לגרום לשיר של ישראל להתבלט? האירוויזיון השנה צפוי להיות גרוע במיוחד. כן, אני יודע, כמעט כל שנה אתם אומרים "השנה יהיה אירוויזיון גרוע ממש" ו"מה זה השירים האלה". מי שעוקב אחרי הטורים שלי יודע שאני מגחך על הקביעות האלה, ושירים שאתם מקבלים בהערצה מצד זמרות פופ מתקבלים פתאום בעין עקומה ורעילה כשזה נוגע לאירוויזיון. אבל השנה זה משהו אחר, 2022 היא אות קלון באמת ובתמים, פגיעה קשה במותג שנקרא אירוויזיון.

מדינה אחר מדינה בחרה בשירים שנעים על הרצף שבין מחריד למשמים, בלדות שאפילו ימי זיכרון לא מסכימים לקבל כאלה מצד אחד, לצד שירים שאנשי הפסטיגל היו צוחקים עליהם. אפילו מעריצי האירוויזיון הקשים ביותר מתקשים להגן השנה על התחרות, שאחרי האירוויזיון האיכותי של השנה שעברה נעה בקצב מסחרר שנים רבות לאחור. בשנים קודמות לא הייתי טורח אפילו לנתח את הסיכויים של מיכאל בן דוד לעלות לגמר, הם לא היו קיימים. אבל בשנה כל כך גרועה, I.M עוד יכול להפתיע את כולנו. גם העובדה שמדובר באחד השירים הקצביים הבודדים בתחרות בין שירי הקינה והשכול יכולה לשחק לטובתו.

עוד בוואלה!

מיכאל בן דוד: "אני פוחד שיסלקו אותנו מהאירוויזיון אם תפרוץ אצלנו מלחמה"

לכתבה המלאה
מיכאל בן דוד גיף. יוטיוב, צילום מסך
יפתיע את כולם? מיכאל בן דוד/צילום מסך, יוטיוב

"אין סיכוי שישראל לא עולה לגמר!"

אליסיה מישל, בלוגרית אמריקאית פופולרית שהחמיאה לשיר בגרסתו הראשונה החמיאה גם לגרסה המשודרגת: "הכוריאוגרפיה הזו עובדת כל כך טוב, אני פשוט לא יכולה לראות איך זה לא עולה לגמר. זו החבילה כולה", אך לצד המחמאות גם משהו שהפריע למישל וגם חזר על עצמו בביקורות השליליות: "אין מספיק צלילים אתניים, זה משהו שישראל טובה בו וחבל". על אף הביקורת אליסה קבעה בנחרצות: "זה הולך לעלות!".

ומה אומרות התגובות על הקליפ הרשמי ביוטיוב? הנה כמה דוגמאות:

Mucrush: השנה יש הרבה שירים לא מוערכים מספיק, וזה אחד מהם!
ג'ורג' K: אני אוהב את השיר ואעודד את ישראל השנה.
Chavem: כמו תמיד, ישראל מטילה פצצה, אהבה משוויץ.
אווטיס: ישראל הראתה שהיא יודעת איך לעשות חידוש! זה שיר חדש לגמרי ואני כאן בשבילו!!! קדימה מיכאל תמשיך להפגיז!!!!
פיקוס מיוון: אני חושב שהחידוש הציל את השיר. מקווה שישראל תגנוב את העלייה לגמר!

"הצליחו להפוך את השיר לנורא עוד יותר"

באתר חובבי האירוויזיון wiwibloggs היו קצת יותר קטלניים בתגובות, הנה כמה דוגמאות:

* האמת שאני מתעב את השיר הזה והוא המקום האחרון שלי. הפתיחה מדהימה ואפשר לדמיין את מייקל ג'קסון שר אותה, ואז זה פשוט הולך ונהיה נורא למרות שעכשיו אני שונא אותו פחות.

* זה בהחלט הרבה יותר טוב ממה שהיה, אבל זה לא החידוש שהשיר באמת היה צריך. השיר עדיין לא מתאים עבורי לעת עתה, מיכאל הוא פרפורמר כריזמטי, אבל זה פשוט יותר מדי מוגזם וקשה.

* בהחלט נורא, זה היה גרוע קודם אבל זה אפילו יותר גרוע, והחלילים - מה לעזאזל? הם ממש זרקו כל מה שיש להם וזה פשוט נורא.

* כל כך סינתטי, אנשים רצו חידוש בלי סיבה. עכשיו זה נשמע כמו רמיקס והשיר איבד את הזהות שלו. כל חלק אייקוני נהרס מהפקת היתר וזה פשוט נשמע לי נורא.

ומה אומרות סוכנויות ההימורים?

נכון לכתיבת שורות אלה, וזה עלול להשתנות עד הרגע שאתם קוראים אותן, החידוש הזניק את מיכאל בן דוד מהמקום ה-38 המביש, עם שתי מדינות בלבד מתחתיו, היישר למקום ה-33, נו, המביש גם. בשבוע הבא נתחיל לסקור את המתחרים של ישראל באירוויזיון 2022 ונראה מה הסיכויים לחולל הפתעה ולהתחיל לבשל תבשילים בצורת כובע. כנראה שאירוויזיון 2023 לא יגיע לתל אביב, ירושלים, או פתח תקווה. אנחנו נאחל למיכאל בן דוד הצלחה רבה, ושיצליח ליהנות כמה שרק אפשר מהטיול לטורינו.

מיכאל בן דוד יתמודד בחצי גמר הגמר השני של האירוויזיון ביום חמישי 12 במאי. ב-10 במאי ייערך חצי הגמר הראשון והגמר ב-14 במאי. כל המשדרים יחלו בשעה 22:00 וישודרו בשידור חי בכאן 11. אנחנו בוואלה! תרבות נעודד את מיכאל ואת המשלחת הישראלית בעדכונים לייב מטורינו שבאיטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully