וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תיראה הסדרה הקומית בעקבות הסרט "גבעת חלפון אינה עונה"

19.3.2022 / 19:41

פרסום ראשון: זהו הקו העלילתי של הסדרה בהשראת הסרט "גבעת חלפון אינה עונה" של אסי דיין: זה לא יהיה סיפור המשך אלא סיפור שישאב השראה מהסרט המקורי. גברי בנאי ושייקה לוי הביעו הסכמה עקרונית להתארח בה. הסדרה בסוף לא תשודר בסלקום tv ונמצאת במו"מ עם גופי שידור

מתוך "גבעת חלפון אינה עונה"/יח"צ

נמשך פיתוח הסדרה הקומית המסקרנת בעקבות הקלאסיקה הקולנועית הישראלית "גבעת חלפון אינה עונה", ולוואלה! תרבות נודעו פרטים ראשונים ומעניינים לגביו.

הסדרה, שנעשית בהשראת הסרט מ-1976 שביים אסי דיין ובו כיכבו שלישיית הגשש החיוור, בסוף לא תשודר בסלקום tv, כפי שנמסר לתקשורת בעבר, וההפקה נמצאת במגעים עם כמה גופי השידור. שמה שונה מ"גבעת חלפון 1.5" ל"גבעה 338". על פי גורם המעורב בהפקה, שני חברי הגשש החיוור שנותרו מהשלישייה, גברי בנאי ושייקה לוי, הביעו הסכמה עקרונית להשתתף בפרויקט. עורכי התסריט הם ליאור דיין וארז בן הרוש, הכותב הראשי הוא אילן רוזנפלד, המוכר מתפקידו בסדרה "הפיג'מות", ועל ההפקה חתומים סטודיו "nodrama" של ארז בן הרוש ובני מנשה בשיתוף משה אדרי.

מעורבים בהפקה מגלים לוואלה! תרבות כי העלילה לא תהיה סדרת המשך קלאסית, ולא הסיפור המקורי של הסרט, אלא סדרה קומית שתשאב את השראתה מ"גבעת חלפון אינה עונה", בדומה לאופן שבו הסדרה "פארגו" שאבה את ההשראה מהסרט בעל אותו השם של האחים כהן. על פי הגורמים, ישולבו רפרנסים מתוך הסרט שיצא לפני קצת יותר מ-45 שנה.

לוואלה! תרבות נודע כי "גבעה 338" תיקח את הרעיון שבבסיס הסרט "גבעת חלפון אינה עונה" - בסיס צבאי באמצע שום מקום, שהוא מיקרוקוסמוס של מדינת ישראל עם שלל הטיפוסים, ותייבא אותו לישראל של היום. הדמויות והעלילות בסדרה יהיו מקוריות ויתכתבו עם אווירת סרט הקאלט. כל דמות תייצג סוג ישראליות אחר. והאויב הגדול של כולם, ברוח הסרט המקורי, הוא הבירוקרטיה.

שייקה לוי בצילומים לסרט "גבעת חלפון אינה עונה". באדיבות ערן ריקליס,
שייקה לוי בצילומי הסרט "גבעת חלפון אינה עונה", אחת התמונות הנדירות מאחורי הקלעים של יצירת הסרט שנחשפו לפני מספר שבועות/באדיבות ערן ריקליס

העלילה תעסוק בסיפורה של גבעה חדשה, שבמסגרת הסכמי שלום בין ישראל לפלסטינים אמורה להתחלק בין ידיים מצריות לידיים פלסטיניות. לצורך כך ישראל צריכה להחזיר את השטח תוך כמה ימים. הדרג המדיני לא שם לב לפרט אחד קטן - בגבעה 338 יושב בסיס צבאי סודי שכולם שכחו שהוא שם. בצה"ל מבינים שהם חייבים לפנות את הבסיס כמה שיותר מהר ומבקשים מהדרג המדיני לדחות את תאריך מעבר השטח בהסכם. הפלסטינים והמצרים חושדים בדחייה ומתחילים לחשוב שישראל מסתירה משהו. גבעה 338 הופכת בעל כורחה לאזור שעליו יקום וייפול הסכם השלום העתידי.

גורם בהפקה אמר לוואלה! תרבות: "הניסיון להתחרות עם התסריט המקורי נועד לכישלון, ולכן נדמה שלשאוב השראה מהסרט המקורי ולהביא אותו לימינו אנו יהיה מהלך יותר מוצלח".

למרות הצהרות סלקום לפני כשנה וחצי, הסדרה לא תעלה בשירות הטלוויזיה שלה. באוקטובר 2020 הכריז אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת סלקום באותה עת, על חבירתם ליוצרי הסדרה והודיע שהיא "תעלה בבלעדיות בסלקום tv כחלק מעשייתנו להתפתחותה של יצירה טלוויזיונית מקורית בארץ" - אך זה לא קרה. בנובמבר 2021 הודיע גבאי על התפטרותו מהתפקיד, לאחר שמוקדם יותר בשנה שעברה עזבה הילי חורב-קסוטו את תפקיד סמנכ"לית התוכן של סלקום tv.

עוד בוואלה!

שעה, שעה שחיפשנו ליהנות בהצגה "גבעת חלפון". מה שראינו זה רק חיקוי דהוי

לכתבה המלאה
שייקה לוי, גברי בנאי ומיקי קם בצילומים לסרט "גבעת חלפון אינה עונה". ערן ריקליס,
עוד תמונה גנוזה שנחשפה באחרונה: שייקה לוי, גברי בנאי ומיקי קם בצילומים לסרט "גבעת חלפון אינה עונה"/ערן ריקליס

לפני כמה שבועות התגלו תמונות סטילס נדירות מאחורי הקלעים של "גבעת חלפון אינה עונה" בין החומרים שהשאיר אחריו אסי דיין. התמונות, אותן צילם ערן ריקליס, הועלו בעמוד הפייסבוק המנציח את דיין. צפו כאן.

בנובמבר 2021, קצת יותר משנתיים וחצי לאחר שעלה, ירד מבמת הבימה המחזמר "גבעת חלפון אינה עונה" בבימוי משה קפטן, ששילב בין סיפור מסגרת חדש ולסיפור הסרט המקורי. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, בתיאטרון הלאומי צפוי לעלות בעונה הקרובה עיבוד בימתי נוסף לסרט של אסי דיין, "החיים על פי אגפא", שמציין השנה 30 ליציאתו לאקרנים. אחרי שהסרט יצא בשעתו, עלה עיבוד בימתי גרמני שרץ במשך שנה, אולם בארץ עד כה לא היה עיבוד בימתי. על העיבוד צפויות להיות חתומות כמחזאיות שלומית ארנון בר-לב ועינת ברנובסקי. גילה אלמגור הביעה עניין לחזור לתפקיד בעלת הפאב "בארבי", אולם הליהוקים טרם נקבעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully