וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי אזולאי: "אם לא אזכה בהישרדות - זו תהיה תעודת עניות למושבעים"

ענת ניסני

עודכן לאחרונה: 1.4.2022 / 11:36

רגע לפני גמר הישרדות VIP, ג'קי אזולאי סוגרת חשבון עם המושבעים, מסבירה למה נקרעה מההדחה של דודו, מבהירה שברית הנשים לא הייתה קמה בלעדיה, מדברת על ההחלטה לעבור לבגד ים רגיל ("למה שאחשבן למישהו?") ומגלה שגם האישה הכי חזקה על האי לפעמים צריכה חיבוק. ריאיון

הישרדות/צילום: רשת 13

קשה להישאר אדישים כלפי ג'קי אזולאי. היא ישירה, היא חדה, לא מתנצלת ולא מתבלבלת. יש לה תשובה לכל שאלה והיא דואגת שישמעו אותה בכל מקום בו היא נמצאת. השם שלה כיכב במרבית הסערות הקשורות לעונה של "הישרדות VIP", המהלכים שלה גררו ביקורת מכאן ועד הפיליפינים, אבל יש דבר אחד שאי אפשר לקחת ממנה - היא הייתה ללא ספק השורדת הבולטת ביותר על האי וזו שחתומה אולי יותר מכולן על ברית הנשים הראשונה בתולדות המשחק. "עשינו היסטוריה וזו תחושה עילאית", היא אומרת בריאיון לוואלה! תרבות רגע לפני הגמר הנשי הראשון בתולדות "הישרדות" ישראל (שבת אחרי החדשות, רשת 13). "לא רק שיש בי את הילדה הקטנה שאוהבת להיות מיוחדת ולהתמודד עם אתגרים שעוד איש לא צלח לפניה, הפעם זה גם התחבר עם אמירה שבוערת בי בעצמות. זו הסיבה שהברית הזו הצליחה".

וכשהיא אומרת "אמירה שבוערת בי בעצמות", היא חוזרת למעשה לסביבה שבה גדלה. "ראיתי נשים מאוד חזקות שצריכות לשתוק. זה היה הווייב בשכונה. האישה הייתה צריכה לשתוק, לדאוג שהאוכל יהיה מתוקתק בשעה מסוימת, הכל היה סביב הגבר. תמיד. אין לי בעיה עם זה, אני גם אוהבת לתת ולעשות עבור הגבר שלי, אבל האישה צריכה לרצות את זה. משם זה מגיע אצלי. אני רואה ממה שנשים שכותבות לי, שהמהלך הזה נתן להן כוח לדבר. אפילו ילדות, שמעזות פתאום להגיד את שלהן בבית הספר, או אישה שפעם ראשונה ענתה לחמותה. זה באמת עשה משהו".

הישרדות ג'קי אזולאי. רשת 13, צילום מסך
עבדתי קשה בשביל הברית. ג'קי/צילום מסך, רשת 13

ג'קי, בלעדייך ברית הנשים הייתה יכולה להיווצר?

"שאלה קשה. אני לא רוצה להמעיט בערכן של הנשים שלצדי כי כל אחת מהן הייתה לבנה בקיר הזה. לא הייתי מצליחה לעשות את זה לבד. היו להן גם הרבה הזדמנויות ללכת, את יודעת, זה הישרדות בסוף. אבל אם הן היו מצליחות בלעדיי? אני לא יודעת. צריך הרבה אומץ ותעוזה ונכונות לחטוף את כל מה שחטפתי. לא כולם מוכנים. אני ידעתי שאני אחטוף. חטפתי כבר באי מהמושבעים, אבל זאת בדיוק הייתה המטרה שלי - להראות שאם תעשי, את יכולה בסוף להצליח. עבדתי קשה בשביל זה, ובסוף זה עבד לי. את יודעת מה? כן, אני לא מתביישת. אני יכולה להגיד שזה אולי לא היה קורה בלעדיי. ראינו גם את הניסיון של לייה בהתחלה שלא צלח".

היא טענה שכל הרעיון של ברית הנשים התחיל להירקם אצלך בעקבות השיחה שלכן בבקתה. זה נכון?

"אם אני אגיד עכשיו שזה לא נכון - וזה לא נכון - זה יישמע חצוף מבחינתה. כבר בהתחלה, בהדחה של אוהד, ראו שזה בוער בי. הוא הודח נטו בגלל אמירות לא ראויות כלפי נשים. לייה היא אישה חזקה והיא ניסתה בהתחלה ליצור ברית נשים אבל זה לא הצליח לה, כי כדי לעשות את זה את צריכה שהנשים יאמינו בך, ואודליה ופאני לא באמת היו איתה. אני לא באתי עם תכנון כזה מהבית, אבל הסתכלתי מהצד, חיכיתי לזמן מתאים, וכשראיתי שזה יכול לקרות - פעלתי. הייתי שמחה לשתף פעולה עם לייה ודיברנו על זה בבקתה אבל להגיד שזה התחיל שם? בסדר. לא אכפת לי הקרדיט, העיקר שהמעשה נעשה".

עוד בוואלה!

"הישרדות": היחידה שבאמת עבדה, הסתכנה, ארגנה, ויתרה, ועשתה כבוד לנשים בעונה הזו היא ג'קי

לכתבה המלאה
לראשונה בתולדות "הישרדות ישראל" - גמר עם נשים בלבד. רשת
לא הייתי מצליחה לבד. רביעיית הנשים/רשת
"אני גם ככה כל כך חשופה כאן. ואז הבגד ים הראשון שלי, שנחנקתי איתו מחום ב-50 מעלות, נקרע, ואמרתי לעצמי שאולי זה סימן. עזבי אותך לחשבן לכל העולם. את לא פוגעת באף אחד, אולי רק בעצמך"

קולות רבים באי ומחוצה לו טענו שברית הנשים היא לא יותר מאסטרטגיה שנועדה להביא את ג'קי אל המיליון. מבחינתה, ההיפך הוא הנכון. "הקרבתי המון דברים בשביל הבנות ובשביל הברית. פספסתי משימה שהייתה תפורה עליי ולקחתי את הסיכון שיהיה לי קול בכד, צלצלתי בפעמון על אף שלא הייתי צריכה והשתמשתי בפתק ביטול החסינות בהדחה של זוהר. אני לא מבינה איך אפשר להגיד שזו אסטרטגיה כשכל אחת מהבנות שאיתי הייתה יכולה להיות קול עבורי במושבעים. לקחת את אלה איתי לגמר זה כאילו לא לרצות לנצח. יכולתי עכשיו להגיד לה: 'אוקיי, הגענו עד לפה, קידמנו את הרעיון, אבל עם כל הכבוד, את לא טובה לי בגמר, אני רוצה לנצח'. לא עשיתי את זה כי אני תמיד טוטאלית, עושה הכל בשביל כולם".

תחושת ההקרבה לא זרה לג'קי גם בחייה הפרטיים. כבר כילדה, אחות גדולה במשפחה בת 16 נפשות, היא נאלצה לבשל, לדאוג, לטפל ולקחת חלק משמעותי בגידול אחיה ואחיותיה הקטנים, ונראה שהאילוץ הפך עבורה לדרך חיים.

גם בחיים אמרת מתישהו: זהו, מעכשיו אני עושה רק בשביל עצמי?

"אני חושבת שאמרתי, אבל כמו במשחק - אני לא באמת מיישמת את זה. אני יכולה להתקשר לחברה כדי לספר לה משהו שעובר עליי, ואז היא מתחילה עם שלה, ואני שומעת, מקשיבה, מייעצת ושוכחת שבכלל התקשרתי כדי קצת לשתף בעצמי. או בזוגיות שאני נותנת ונותנת ומצפה לקבל וזה לא קורה. יוצא לי לשאול את עצמי: למה את עושה את זה? את צריכה את החיבוק? את התודה? יכול להיות שבמהלך החיים באמת לא קיבלתי את ההערכה שחיפשתי ושזאת הדרך שלי לנסות לקבל אותה. לפעמים אני בוכה על זה ואומרת: למה אני כזאת? ואז אני מבינה שלא כולם יכולים להיות ככה. אז או שתמנני או שתסתמי כשאת עושה".

תהליך נוסף שעברה ג'קי במשחק, בדומה לחיים האמיתיים, היה הוויתור על בגד הים הצנוע, אותו לבשה בחלקה הראשון של התוכנית, לטובת בגד ים רגיל, שלם, בצבע ורוד זרחני. בשנים האחרונות היא נפרדה לחלוטין מסממני הדת החיצוניים, אך כשהחליטה להשתתף בהישרדות בחרה ללבוש בגד ים צנוע מתוך רצון לכבד את אמה ובני משפחה אחרים שיצפו בפרקים.

אז מה השתנה?

"בהישרדות את מתקלפת. זה איזשהו תהליך שעברתי עם עצמי, ובאיזשהו שלב אמרתי: וואלה, בא לי. כן, יש לי קעקועים על הגב שלא רציתי שייראו. עשיתי אותם נטו בשביל עצמי במקומות שאף אחד לא יכול לראות כי זה ביני לבין אלוהים, אבל כבר לא אכפת לי. אני גם ככה כל כך חשופה כאן. ואז הבגד ים הראשון שלי, שנחנקתי איתו מחום ב-50 מעלות, נקרע, ואמרתי לעצמי שאולי זה סימן. עזבי אותך לחשבן לכל העולם. את לא פוגעת באף אחד, אולי רק בעצמך, בדרך שאת מאמינה בה ולפיה זה לא צנוע. אבל זה שלי מול הבורא, למה אני צריכה לחשבן לאנשים?".

וכשהפרקים שודרו? דרשו ממך הסברים?

"אפילו על האי הייתי צריכה להסביר. כשהייתה לי את השיחה עם הילדים ועם אמא שלי, היא ראתה אותי עם הבגד ים הזה וישר אמרה לי: "למה את לא צנועה". לכי תסבירי לה. כאילו בואי, נחשפתי פה בהכול, החזירו אותי לגיל חמש, שאני צריכה להילחם על האוכל שלי, אז הבגד ים זה מה שמעניין עכשיו? ואותו דבר גם אנשים שאומרים: "אה, היא עזבה את אלוהים, אה, היא ירדה מהדת", בזמן שהיו לי שם חיבורים לאלוהים ברמות שלא היו לי בחיים. עם הבגד ים הלא צנוע הזה. זה כל כך שיפוטי להסתכל קודם כל על איך הבן אדם לבוש ורק אחר כך על מה הוא".

"אני באה ממקום שנורא שופטים אותי, תמיד", היא נאנחת. "אנשים כותבים ואומרים דברים שהם מה זה לא נכונים ואני משתגעת. זו המתנה הכי גדולה שקיבלתי מהמקום הזה של הפרסום: תראי כמה דברים אומרים עלייך שהם לא נכונים - אל תחשבי שום דבר מראש, אף פעם, על אף אחד. ויש לי מסר להעביר לאנשים: מה שלא ביניכם לבין הבן אדם - תשחררו. מה שבין אדם לבורא שלו ולדת שלו - תשחררו. אתם לא סגנים".

הישרדות VIP | הדילמה של ג'קי. רשת
למה צריך לחשבן למישהו? ג'קי ובגד הים הוורוד/רשת
"אני חושבת שקל להשתלח בי כי אני משדרת איזשהו חוסן. ג'קי חזקה, אפשר להגיד לה הכל, היא בסדר, היא לא צריכה חיבוק, היא לא צריכה מתנה, אם היא רוצה משהו היא קונה לעצמה. אני לא מאשימה אף אחד כי אני משדרת את זה, אבל גם אני נפגעת"

לאורך המשחק, ספגה ג'קי לא מעט ביקורת גם על ההחלטות שעשתה, בראשן ההדחה של בן הברית הקרוב ביותר שלה, זה שליווה אותה מתחילת המשחק - דודו אוואט. על אף שהמהלך הוצג כהדחה בשם אג'נדת ברית הנשים, היא מודה היום שעמדו מאחוריו גם מניעים אישיים. "אולי זה טלוויזיוני לא להראות כמה הייתי קרועה מהמהלך הזה אלא רק כמה הייתי אגרסיבית בהדחה שלו, אבל אני הייתי גמורה מזה. אני לא רציתי להדיח אותו. נכון, היה לי רעיון שרציתי לקדם, אבל גם אם היינו מגיעות לגמר כרוב נשי יחד עם דודו, זה עדיין היה משרת את הרעיון, ובמקביל גם שומר על הערך של החברות. אבל אז דודו ניסה 'להרוג אותי' במשחק ואצלי - הקם להורגך השכם להורגו, מה אני יכולה לעשות?"
.
זה התחיל, מבחינתה, במשימה בה דודו בחר לחלוק את הפרס עם יונתן, שכלל לא השתתף במשימה, ולא איתה - בת בריתו הנאמנה עד לאותו שלב. הקרע שנוצר שם הלך והעמיק כשדודו מחל ליונתן בהמשך על זה שניסה להדיח אותו, והסלים כשהבינה מחבריה למשחק שדודו מקיים שיחות שהיא לא שותפה להן ואפילו מתכנן להדיח אותה. "אני יכולה להגיד בוודאות שאם החברות שלנו הייתה נשארת פיקס, הוא לא היה הולך רק בגלל ברית הנשים. אני חושבת שגם הוא יודע את זה. אבל היה לי נורא קשה עם זה ועדיין קשה לי עם זה. מאוד"
.
את מצטערת על עצם ההדחה או על הדרך שבה זה נעשה?

"שמעי, כל הקשקושים והבלבולי שכל של 'הדרך' ו'המטרה' במשחק הזה זה בולשיט אחד גדול. אם עכשיו אני ואת נבחן את ה'דרך' של כל אחד מהמושבעים, אף אחד לא התנהל כמו שהוא מתנהל בחיים. כולל דנדן, שישב בבקתה, לכלך על החיים האמיתיים שלי ואמר שהוא לא היה עושה איתי עסקים. זה בן אדם ששבועיים לפני כן קילפתי לו אויסטרים מהקירות, כן? ואני אישה שומרת כשרות. בנאדם ערכי לא אומר דבר כזה. אז לכל אחד במשחק הזה הייתה גם דרך לא נעימה. לבוא ולהשתלח בג'קי כי עכשיו היא בידיים שלנו ואנחנו מחליטים עליה? כשכעסתי על זה שלייה לקחה לנו את הברזנט כולם אמרו שזה משחק והכל מותר. אבל פתאום כשג'קי עושה משהו יש 'דרך'. אז אני לוקחת אותם בעירבון מוגבל כי כל אחד אומר מה שנוח לו. אני יכולה להתייחס לבן אדם שמאמין במה שהוא אומר. אם זוהר, למשל, יגיד לי משהו, אני אעצור ואקשיב. אני וזוהר, היו לנו את העימותים הכי גדולים שם, עשיתי עליו את הקומבינות הכי גדולות, אבל גם הוא עשה מה שהוא היה צריך לעשות, בלי להתייפייף, וידע להגיד: זה המשחק, וג'קי שיחקה אותו כמו שצריך".

בסוף היריבות הזאת ביניכם ממש הפכה לסיפור אהבה.

"זאת הייתה אהבה מהיום הראשון. אני באמת אוהבת אותו אהבה אמיתית. הוא תמיד הקשיב, תמיד רצה לשמוע, והוא גם בן אדם שמפנים ומקבל. אין גבר כזה. הוא גם תמיד חזר לזרועותיי איכשהו וזה עשה לי כל כך טוב על הלב. לא משנה מה עשיתי לו, הוא חזר אליי. כמו כשהייתי ילדה והייתי כזאת חוצפנית אבל אהבו אותי? זה זוהר. אני לא יכולה, אני שרופה עליו".

למרות החוזק שהיא משדרת והאופן בו היא הודפת את הביקורות סביבה, אין ספק שחלק מהדברים חודרים את שכבות ההגנה שלה. כשאני שואלת אותה למה לדעתה היא כל כך מושכת אש, היא מחייכת ואומרת: "זה סיפור חיי", ושולפת כדוגמה פוסט שכתב עליה קובי סוויסה, בן בריתה לשעבר. "הוא כתב דברים מאוד קשים עליי, על המילים שלי, אפילו על זה שאמרתי שהגבה שלו הפריעה לי. בפרק שאחרי - אלה אמרה את אותו דבר, עם יותר זמן מסך ויותר תיאורים, והיא לא חטפה ממנו שום דבר. מה ההבדל בינינו? לי מכל השורדים היו הכי הרבה סיבות להעלות פוסטים על דברים שנאמרו עליי, אמרו עליי דברים נורא קשים, אבל אני תמיד אמרתי את מה שהיה לי להגיד בתוך הקבוצה הפרטית של השורדים. אז נכון, חטפתי הכי הרבה בצדק, עשיתי ואמרתי דברים. אבל מה עם שאר האנשים שאמרו דברים קשים? למה הם לא חטפו?".

יש לך הסבר?

"אני חושבת שקל להשתלח בי כי אני משדרת איזשהו חוסן. ג'קי חזקה, אפשר להגיד לה הכל, היא בסדר, היא לא צריכה חיבוק, היא לא צריכה מתנה, אם היא רוצה משהו היא קונה לעצמה. אני לא מאשימה אף אחד כי אני משדרת את זה, ובאמת יש לי שריון חזק. אבל אני רוצה לבשר לעולם שגם אני יודעת להיפגע, אני בן אדם כמו כל בן אדם. ואני גם לומדת ממה שקורה לי. היום אם אני אראה את האישה הכי חזקה בעולם - אני יודעת שהיא הכי צריכה חיבוק, יותר מכל אישה חלשה".

את רוצה לפעמים לשחרר מעלייך את האישה החזקה הזאת? לתת למישהו אחר להוביל?

"ברור. בנישואים שלי, למשל, על פניו זה היה נראה שאני שתלטנית, שאני זאת שקובעת ושהוא שפוט שלי, אבל כל הזמן הייתי מתחננת שזה ישתנה. תמיד אמרו לי: "את לובשת את המכנסיים בבית", אבל אני אומרת שהורידו לי את החצאית והלבישו לי מכנסיים, אז מה אני יכולה לעשות? הלוואי שלא הייתי צריכה".

שירה הישרדות. רשת 13, צילום מסך
נורא כאב לי. שירה/צילום מסך, רשת 13
"אנשים כותבים לי שאם הייתי בהישרדות ארה"ב היו אומרים שאני גאון והייתי זוכה בלי למצמץ. אבל עם ישראל חושב הרבה עם הרגש, ככה שאני לא יודעת מה הסיכויים שלי"

מה אמרו עלייך במשחק שהכי פגע בך?

"תראי, שירה ביקשה את עזרתי הרבה פעמים במשחק. היא הבינה שאני כוח והרבה פעמים ניגשה אלי והבטיחה לי דברים. גם נוצר בינינו איזשהו חיבור מיוחד. ואז אני רואה אותה יושבת באיזשהו פרק עם הבנות, מדברת על כמה שאני שתלטנית ואומרת עליי: "מה זה הדבר הזה? זה מופע של בן אדם אחד". זה נורא כאב לי. למה לא באת ואמרת לי? היא אמרה הרבה דברים שהייתי בהלם מהם, כי היא לא אומרת בפנים. וגם הפוסט שקובי העלה - להגיד שכולם פחדו ממני? שאני מתנהגת בבריונות? אתם אנשים בוגרים, אתם מפחדים להגיד לי דברים בפנים? מה אני אעשה לכם? מה גם שהם יודעים שיש לי לב טוב, אז למה ללבות את האש והשנאה בפוסטים האלה ולגרום לאנשים לחשוב עליי ככה? כי הפוסטים עליי מביאים הקלקות ותגובות? זה משהו שאני לא אעשה בחיים, לא משנה מה אני אשמע שנאמר עליי, וזה רק מוכיח מי טוב ומי פחות טוב. לא להיות מסוגל להגיד למישהו מה אתה חושב ולהגיד רק מאחורי הגב? אני אומרת לך תכל'ס, זה חיים חרא. אני תמיד אמרתי לכולם בפנים את מה שהיה לי להגיד. כשלא סמכתי על מישהו הוא ידע".

אם גבר היה עושה את אותם מהלכים, את חושבת שהוא לא היה מקבל תגובות כאלה?

"למרות שאני שונאת להגיד את זה, אני בטוחה שאם הייתי גבר - הגברים במשחק לא היו אומרים את אותם דברים עליי. אבל אני לא שופטת אותם, בסופו של דבר הם הודחו והאגו שלהם נפגע".

יש לך בכלל סיכוי לקבל רוב קולות מהמושבעים?

"אני באמת לא יודעת. אם המושבעים יחשבו באמת על המשחק וינסו לנקות קצת אגו, אני חושבת שבאמת מגיע לי לזכות. אני יודעת שעשיתי את המשחק, אני יודעת שאני ראויה. אם אני לא אזכה זה קצת תעודת עניות למושבעים. אני לא אגיד לך עכשיו שגדי צריך להצביע לי, גדי צריך להצביע לאלה, החברה הכי טובה שלו. אבל רוב האנשים, שלא היו עם בן ברית אחד על העונה ויודעים מה עשיתי, הם בהחלט צריכים להצביע לי. אנשים כותבים לי שאם הייתי בהישרדות ארה"ב היו אומרים שאני גאון והייתי זוכה בלי למצמץ. אבל עם ישראל חושב הרבה עם הרגש, ככה שאני לא יודעת מה הסיכויים שלי".

מה תעשי עם הכסף אם תזכי?

"אני אנסה לקנות בית אולי. לא יודעת, קודם נזכה, אני לא אוהבת לחשוב לפני. ואם לא, אני אתחיל לגשש את הריאליטי הבא. אני מאמינה שיהיו הצעות, אם לא נמאסתי עליכם. גם האפשרויות כבר הולכות ומצטמצמות, עשיתי כמעט הכל" (צוחקת).

עוד לא ניסית להגיע לאירוויזיון.

"לא, אירוויזיון זה לא בשבילי. לא רבים שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully