וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישרדות": היחידה שבאמת עבדה, הסתכנה, ארגנה, ויתרה, ועשתה כבוד לנשים בעונה הזו היא ג'קי

24.3.2022 / 11:11

יש ארבע נשים בגמר "הישרדות", שזה מהמם. קצת פחות מהמם שהסיכוי לזכות שווה לארבעתן, כי לא לכולן מגיע לזכות. למעשה רק לאחת מגיע. אלה הייתה נגררת מדי, שירה לא לקחה סיכונים ואודליה היא מספר 2 קלאסית. קארין ארד מנתחת

הישרדות VIP | אחרי כשעה וחצי במשימת הסיבולת - אודליה מתמוטטת/רשת 13

יאללה, עוד שני פרקים למנאייכ. אבל תגידו, לא היו אמורות להיות ארבע נשים בגמר? מה פספסתי? כל העונה דיברו ארבע נשים שמנסות להגיע לגמר, וברגע שנשארו ארבע נשים פתאום הסתבר שהגמר הוא רק שלוש נשים? אבל יאללה מה זה משנה שלוש או ארבע, העיקר שהגענו למשימת החסינות האחרונה. שירה יודעת שהיא חייבת לקחת חסינות כי היא הראשונה שתעוף אם מסתמכים על רגשות, אבל נכשלת. ג'קי נשארת אחרונה במשימה, אחרי שאלה ויתרה ואודליה התעלפה, אחרי שהעזה להתלונן על אנשים ששרים בקול רם. זה שיא הפרק.

אבל יש ארבע נשים בגמר, שזה מהמם. קצת פחות מהמם שהסיכוי לזכות שווה לארבעתן, כי לא לכולן מגיע לזכות. למעשה רק לאחת מגיע. היחידה שעבדה באמת בעונה הזאת, הסתכנה, ארגנה, ויתרה, ובאמת עשתה כבוד לנשים היא ג'קי, והרחק אחריה במקום השני אודליה, שהפגינה רוח קרב מרשימה ביותר. שירה ואלה צמודות במקום האחרון, ולאף אחת מהן לא מגיע מיליון.

זה נכון שאלה היא טיפוס של שורדת, כלומר כזו שעברה דברים ונשארה בחיים כדי לספר, אבל יש הבדל בין לשרוד כי אין ברירה, לבין לשרוד כדי לנצח. שורדת אמיתית נמדדת לפי האמונה שלה בעצמה, ואלה מפגינה גישה מאכזבת של נרפות מוחלטת לאורך כל המשחק.

הישרדות, אלה. רשת
מספר ארבע. אלה, "הישרדות VIP"/רשת

למרות ההבלחות שבהן אלה מצליחה להתחבר מנטלית לאיזה רגע של תחושת ניצחון ופוטנציה, ברוב הזמן היא יותר בלון מפוצץ מאשר אישה חזקה. גם בפרק הזה היא עברה ממאניה לדיפרסיה (דמיינו את זה במבטא שלה) לפראנויה, והתנהגה כמו נטל עד תום המשימה.

אחרי המועצה היא הייתה בהיי. כשכולה חיוכים היא אמרה "אני מסתכלת לצדדים ואין אף גבר. כמו בחיים האמיתיים שלי" (כי היא לא יכולה רק לשמוח, היא חייבת גם לרדת על עצמה ולהתמסכן טיפה, אחרת היא מרגישה לא טוב). בבוקר שלמחרת המועצה היא התעוררה מטורללת לחלוטין, והפילה את זה על איזו שיחה בין ג'קי לאודליה. בה צוין כמה מדהים זה שאלה, שלא פתחה קוקוס אחד כל העונה, יושבת עוד רגע בגמר. וזה באמת מדהים.

כאילו, לגיטימי להיעלב קצת, אבל העלבון היה חמור כל כך כי היא יודעת שהן צודקות. מן הסתם לא מגיע לה לשבת בגמר אם מנתחים את המשחק שלה, שהיה מורכב משורה של היגררויות פאסיביות, בכל פעם אחרי מישהו אחר - אוהד, גדי, ואז ג'קי, שספגו את האש בשביל הנסיכה, והיא בתמורה שילמה בחיבוקים וחינניות. גם זו דרך לעבור את העונה, אבל אם אני זו שצריכה לבחור בין ארבע שחקניות, אלה היא בוודאות מספר ארבע.

עוד בוואלה!

המושבעים יצביעו לאלה?

לכתבה המלאה
הישרדות. רשת 13, צילום מסך
השתיים שצריכות להצטרף לג'קי. שירה ואודליה, "הישרדות VIP"/צילום מסך, רשת 13

אפילו לשירה, שסובלת מחוסר ביטחון כמעט באותה הרמה, מגיע יותר מלאלה. אמנם גם היא נסמכה על אנשים חזקים ממנה לאורך כל המשחק, אבל היא מעולם לא היתה נתמכת, לא כי לא רצתה, אלא כי גם היכולות החברתיות שלה סובלות מתת תזונה. העובדה שהיא גרועה במניפולציות אנושיות הופכת אותה לחשופה מדיי, שלא בטובתה, אבל גם היא, בטח היחידה מביניהן שקראה סילביה פלאת' ונכחה אי פעם במצעד השרמוטות, עושה הרבה פחות פמיניזם ממה שהיא מדברת. היו פעמים ספורות במשחק הזה שבהן באמת לקחה סיכון ויזמה מהלך או עשתה משהו שמהותו היא להיות או לחדול.

מספר שתיים היא ללא ספק אודליה, שבאמת עשתה עבודה קלאסית של מספר 2 בכל ארגון. היא הייתה סגנית מאוד מוצלחת לג'קי, נתנה לה רוח גבית כשהיה צריך, ושמרה על זקיפות קומה בכל השלבים. עכשיו, כשג'קי לקחה את שרשרת החסינות והיא הראשונה בגמר, המשחק של שלוש הבנות האחרות מתחיל, ואמנם המאבק הוא בין שירה לאלה, אבל אלה היא זו שצריכה ללכת - גם כי פחות מגיע לה להישאר, ובעיקר כי עדיף לא לשבת איתה בגמר.

לפי הפרומו נראה שזה הולך לשם - ראינו את אודליה גונבת עבור שירה מהתיק של ג'קי את הפתק שמקנה לה קול כפול, מהלך אגרסיבי שלא רואים הרבה ב"הישרדות". רואים גם את אלה קמה והולכת בהתקף כעס, שכמובן אין לדעת אם הוא מוצדק או מומצא, אבל עדיין - ריב קולני עם טריקת דלת מטאפורית זה כבר דיבור, וחבל שזה קורה רק בפרק האחרון של העונה.

הישרדות VIP | הדילמה של ג'קי. רשת
מתעלמת מהשיפוט המגדרי. ג'קי, "הישרדות VIP"/רשת

כנראה שאלה ציפתה להיות מאותרגת עד הגמר על ידי ג'קי, ואכן עד עכשיו היא היתה השטח המת של מלכת האי - ה"התאהבות" המשונה הזאת של ג'קי באלה הנזקקת גרמה לה להבטיח הבטחות שאולי היא קצת מצטערת עליהן בשלב זה, כי ללא ספק עדיף לה להגיע לגמר עם אודליה ושירה מאשר עם אלה, שעשויים לתת לה את המיליון רק כדי שתפסיק כבר לקטר.

אם השאלה היא למי מהן מגיע לזכות במיליון שקל, מבחינתי יש רק זוכה אחת, ולו רק בגלל שהיא היחידה שבאמת מאמינה בכוח נשי ובברית נשים. היא גם היחידה שמספיק חזקה כדי לראות דרך להתעלם מהשיפוט המגדרי שמוחל על כל אישה שרוצה לנצח במשהו. קראו לה גברית, קשה, אגרסיבית, בעוד הגבר שאיתה מקבל מחמאות על זה שהוא עושה לבת שלו קוקיות, אבל כלום לא גרם לה לסגת, עד הרגע האחרון.

ברור שאם אוהד בוזגלו היה יושב במקומה, הוא היה מקבל יותר טפיחות על השכם ופרגונים מאשר ביקורת, וכאן מתבטא הכוח הגדול של ג'קי. היא לא נותנת לשום אמירה ודעה חיצוניות לטשטש את המחשבה העצמאית שלה, והיא עושה את זה במשחק שבו תפקוד "טוב" דורש תכונות שחברתית תמיד היו בכלל אסורות על נשים. בלעדיה לא הייתה ברית נשים, ואם מישהי אחרת, עדינה יותר, "נשית" יותר, תיקח את המיליון כי היא עוברת טוב יותר בגרון של המושבעים והקהל, זו תהיה תעודת עניות עצומה לכולנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully