וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט המדובר על אדולף אייכמן יפתח את פסטיבל דוקאביב

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 10:51

"טנטורה" מעורר המחלוקת, הסרט המדובר על אייכמן וסרטים על יגאל מוסינזון ורבקה מיכאלי - זו התוכנית הישראלית של פסטיבל דוקאביב

מתוך "סוד מוחלט בהחלט". מולה עשת,
מתוך "סוד מוחלט בהחלט"/מולה עשת

שגרת הפוסט-קורונה של עולם הקולנוע הישראלי ממשיכה. אתמול, פסטיבל הסרטים בירושלים הודיע רשמית כי יתקיים בסוף יולי. פסטיבל דוקאביב יתקיים כחודשיים לפני כן, והבוקר (שלישי) חושף את התוצרת המקומית שתוקרן בו.

הפסטיבל, כזכור, הוא אירוע הדגל של התעשייה התיעודית בישראל, ומן האירועים התרבותיים המרכזיים והפופולריים במדינה. התאריכים שלו: בין ה-26 במאי ל-6 ביוני ברחבי תל אביב.

את הפסטיבל תפתח הקרנת בכורה עולמית של פרויקט מסקרן - "אייכמן - ההקלטות האבודות" של יריב מוזר, המבטיח לחשוף סלילי הקלטה שיאירו באור חדש את דמותו של הפושע הנאצי.

יחד איתו, יתחרו בתחרות הישראלית עוד תריסר סרטים. "1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם" של היוצר הוותיק רן טל יגיע לישראל לאחר בכורתו בפסטיבל ברלין; "טנטורה" של אלון שוורץ, העוסק בפשעי מלחמה שצה"ל ביצע לכאורה ב-1948 ובטיוח שלהם, יגיע לדוקאביב לאחר בכורתו בפסטיבל סאנדנס.

אייכמן - ההקלטות האבודות. יד ושם,
מתוך "אייכמן - ההקלטות האבודות"/יד ושם

סרטים שטרם נחשפו בשום מקום בעולם ויקבלו חשיפה ראשונה בפסטיבל הם:

"2H: מעבדת השליטה" של עידית אברהמי ונועם שיזף, על רחוב בחברון שמסמל את הסכסוך כולו; "משפט הבנקאים" של אליאב לילטי על ברק כהן, שותפיו לדרך ומאבקם במערכת הבנקאית; "ילדי השלום" של מעיין שוורץ על הדו-קיום ביישוב נווה שלום; "למקרה שאת עדיין בסביבה" של טוליק גלאון, על אישה המתמודדת עם מותה הקרב; "מיני די וי" של שאולי מלמד, על התבגרותם של ארבעה צעירים להט"בים; "המצלמה של דוקטור מוריס" של איתמר אלקעי ומיטל צביאלי; וכרגיל בשנים האחרונות, כמה סרטים על אמנים ואמניות, בהם "סוד מוחלט בהחלט" של אבי וייסבלאי על יגאל מוסינזון, מחבר חסמב"ה, "שבע השנים של אבשלום" של דוד אופק ועמית עזז על מאיר אשל ו"בת האמן" של מרגריטה ויניב לינטון. במסגרת מיוחדת של סרטים על אמנות ותרבות יוקרן גם "רבקה מיכאלי: מה קורה לי בזמן האחרון" של תמר טל ענתי.

עוד בוואלה!

בערב שבו נשים עשו היסטוריה הוליוודית, גברים אלימים התעקשו לגנוב את ההצגה

לכתבה המלאה
מתוך הסרט "טנטורה". יונתן וייצמן/סרטי Reel Peak,
מתוך "טנטורה"/יונתן וייצמן/סרטי Reel Peak

בפסטיבל יוקרנו גם עשרות סרטים מקומיים אחרים במסגרות שונות, וכמובן גם סרטים בינלאומיים, עליהם תבוא הודעה בהמשך. במהלך התחרות יחולקו פרסים שונים בסכום מצטבר של 400 אלף שקל, כולל לראשונה פרסים לסרטים שנוצרו באמצעות טיק-טוק. לפרטים נוספים ומכירת כרטיסים ראו האתר הרשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully