וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תיכנס לנעלי ג'ולי אנדרוז? "צלילי המוזיקה" יוצג לראשונה בתיאטרון רפרטוארי

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 12:38

המחזמר "צלילי המוזיקה" יעלה בבימויו של נתן דטנר בתיאטרון העברי. על תרגום המחזמר חתום אלי ביז'אווי, ועל העיבוד המוזיקלי יוסי בן נון. בימים אלה מחפש התיאטרון את השחקנית והזמרת שתגלם את הנזירה המזמרת, מריה פון טראפ

נתן דטנר, מרץ 2022. ראובן קסטרו
נתן דטנר/ראובן קסטרו

המחזמר "צלילי המוזיקה" יעלה בתיאטרון העברי בבימויו של נתן דטנר - כך נודע לוואלה! תרבות. התיאטרון רכש לאחרונה את זכויות ההפקה למחזמר ויעלה אותו בחנוכה הקרוב על בימת היכל התרבות בתל אביב, ובתיאטרון הצפון במהלך דצמבר. על תרגום המחזמר חתום אלי ביז'אווי, ועל העיבוד המוזיקלי יוסי בן נון. בימים אלה החל התיאטרון בתהליך בחירת השחקנית והזמרת שתיכנס לנעליה של הנזירה המזמרת, מריה פון טראפ, גיבורת המחזמר.

זו הפעם הראשונה בה עולה "צלילי המוזיקה" במסגרת תיאטרון רפרטוארי, הוא התיאטרון העברי בניהולו האומנותי של גדי צדקה, לאחר שלאורך השנים עלה מספר פעמים במסגרות אחרות, בין השאר בשנת 1995 בגרסה בבימויו של מנחם גולן בה שיחקו חני נחמיאס וששי קשת, ששב לתפקיד עשר שנים לאחר מכן בגרסה אחרת, לסירוגין עם דודו פישר, ולצדה של רמה מסינגר המנוחה, בבימויו של משה קפטן

המחזמר, שכתב אוסקר המרשטיין והלחין ריצ'ארד רוג'רס, מבוסס על ספר זכרונותיה של מריה פון טראמפ. הוא עלה לראשונה בברודוויי בשנת 1959, וכשש שנים לאחר מכן עלה סרט הקולנוע באותו השם בו שיחקה ג'ולי אנדרוס, וזכה בחמישה פרסי אוסקר. הרבה מהשירים במחזמר הפכו לקלאסיקות ובהם "My Favorite Things", "דו-רה-מי" ושיר הנושא "צלילי המוזיקה".

נתן דטנר מביים בימים אלה לתיאטרון העברי גם את המחזמר "כנר על הגג", שיעלה ביוני ובו ישוב לדמותו של טוביה החולב שגילם בגרסה קודמת למחזמר של תיאטרון הקאמרי, שש וחצי שנים בלבד לאחר שירדה. לצדו ישחקו סנדרה שדה, נירה רבינוביץ', שי גבסו וקובי מאור. בתשובה לשאלת וואלה! תרבות אם אינו חושש "לחלוב" שוב את טוביה החולב ושיצקצקו שהוא ממחזר, השיב דטנר: "לא. זאת קלאסיקה. זה כמו שאף אחד לא מצקצק כשעושים שוב את 'המלט' ואת 'רומיאו ויוליה'. זה נחשב בעיניי כחומר קלאסי. שחקן מאוד ותיק בהבימה, שעשה גם הוא את טוביה החולב, אמר: 'כל דור והטוביה שלו'. זאת אמירה שפותרת את כל העניין, ואומרת לך בדיוק במה מדובר. מעבר לזה שאני מביים בפעם הזאת, מה שלא עשיתי בפעם הקודמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully