וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו רועדים מפחד כל ההצגה": מאות אנשים שהו בבית ליסין בזמן הפיגוע

שגיא בן נון ושיר הס

עודכן לאחרונה: 8.4.2022 / 12:55

הירי בתל אביב החל דקות אחדות אחרי שהחלה ההצגה "לעבור את הקיר" בתיאטרון הסמוך למקום הפיגוע, והמופע המשיך כמתוכנן בהתאם להנחיות המשטרה. אוולין הגואל: "היינו לחוצים מאוד". יעל אלקנה: "אני בהתקף חרדה". אחת הצופות: "הקהל לא היה מרוכז, כולם בטלפון"

השחקן עוז זהבי, בסוף ההצגה "לעבור את הקיר" בתיאטרון בית ליסין, מודיע לקהל כי התרחש באותו ערב ברחוב דיזינגוף, סמוך לתיאטרון, פיגוע ירי/שיר הס

פיגוע הירי בתל אביב אירע דקות ספורות אחרי שהחלה ההצגה הפופולרית "לעבור את הקיר" בתיאטרון בית ליסין, הסמוך לזירה. מאות אנשים שהו בתוך אולם התיאטרון. על אף הפיגוע, הוחלט להמשיך את ההצגה כרגיל ולא להפסיקה. הבניין אובטח במהלך המופע, וגם לאחריו הקהל נקרא להישאר בתוך האולם, ואף להתרחק מהחלונות.

בסוף ההצגה עלה לבמה השחקן עוז זהבי והודיע לקהל על המתרחש (התיעוד - בווידאו למעלה). "כפי שחלקכם יודע, לפני שעה היה פיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב. המשטרה מבקשת מאיתנו להישאר בגבולות התיאטרון. כל היציאות והכניסות לתיאטרון מאובטחות". לאחר מכן, השחקנים ישבו על הבמה ושחחו עם הקהל, וכעבור קצת יותר מחצי שעה התקבל אישור להוציא את הקהל החוצה.

מהתיאטרון נמסר כי הכל התנהל בהתאם להנחיות המשטרה. "במהלך ההצגה אין יוצא ואין בא. כל הכניסות מאובטחות", נמסר עוד. מנכ"לית התיאטרון ציפי פינס אישרה את הדברים ומסרה לוואלה! תרבות כי המשטרה ביקשה שלא להודיע לקהל על הפיגוע ולא להוציא את הקהל החוצה. "הם במקום בטוח", הוסיפה.

ההצגה "לעבור את הקיר" בתיאטרון בית ליסין בזמן פיגוע הירי בתל אביב, 7 באפריל 2022. שיר הס, מערכת וואלה!
הקהל בלחץ. אולם התיאטרון, הערב/מערכת וואלה!, שיר הס

אוולין הגואל, שמשחקת בהצגה, אמרה לוואלה! תרבות במהלכה, כשהייתה מאחורי הקלעים, כי תחושות השחקנים היו קשות. "אנחנו לחוצים מאוד. כשהתלבשתי שמעתי אמבולנסים, הסתכלנו מהחלון והבנו שיש פיגוע. מאחורי הקלעים היו קצת שוטרים וכשראיתי אותם זה מאוד הלחיץ אותי, הם שמרו על המעלית. הטלפון שלי התחיל להשתולל", סיפרה.

"אנחנו בתיאטרון כל האירוע. רועדים מפחד כל ההצגה. ההצגה נמשכת, האולם מלא, אבל כל שנייה יש אמבולנסים בחוץ שהשחקנים והקהל שומעים. לא מבינה איך זה קורה. אנחנו עולים לבמה ואני לא מבינה איך. לא יודעת איך אנחנו ממשיכים כרגיל. אני עולה לבמה לשחק, ומיד יורדת לטלפון. היו לי מיליון הודעות. לדעתי נישאר פה כלואים", הוסיפה.

זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

השחקנית יעל אלקנה תיארה גם היא תחושות חרדה בשיחה עם וואלה! תרבות, דקות לאחר סיום ההצגה. "אני קצת בהתקף חרדה. שמענו כל הזמן סירנות בחוץ, אבל ספיר סבן החזיקה את ההצגה. כולם נתנו 100% ונתנו שואו גם כדי לשמור על הקהל, שלא ייצא מהדלתות, וגם כדי לתת טיפה טיפה אסקפיזם", סיפרה. "יש חרדה. אני מדברת איתך מאחורי הקלעים, לפני רגע הסתיימה ההצגה ועוז זהבי הודיע מה קורה לקהל. שומעים אמבולנסים. בזמן שאני איתך אני מסתכלת החוצה לרחוב והכל ניידות. זה מטורף. אנחנו כלואים בתיאטרון, אנחנו אולי נישן פה".

אחת הצופות בהצגה אמרה לוואלה! תרבות כי אף שההצגה נמשכה, הקהל התקשה להתעלם מההתרחשות בחוץ. "היו פה מלא רחשים לפני עשרים דקות", סיפרה, "הקהל ממש לא מרוכז, כולם בטלפונים".

זוג צופים תושבי תל אביב תיאר תחושות דומות. "התחילו התלחששויות, התחילו לראות הרבה פושים וחדשות, הודעות מהמשפחה - והבנו שקרה משהו. כל ההצגה היינו על הטלפונים", סיפרו. אחת מהן סיפרה כי "לפני ההצגה כתבתי בסטורי שאני פה, ואז כשזה קרה התחילו לכתוב לי ושאלו אם הכל בסדר"

עוד בוואלה!

שני נרצחים בפיגוע ירי במרכז תל אביב; 14 נוספים נפצעו, בהם 4 במצב אנוש וקשה

לכתבה המלאה
להקת קאלוש אורקסטרה, נציגת אוקראינה לאירוויזיון 2022, בהופעתה באירוע "Israel Calling" בהיכל ביד אליהו בתל אביב, 7 באפריל 2022. גיא יחיאלי,
נמלטו מהאש באוקראינה - והופיעו בהיכל מנורה בתל אביב, בערב שבו התרחש פיגוע בחלק אחר של העיר. להקת קאלוש אורקסטרה, נציגת אוקראינה לאירוויזיון 2022, בהופעתה באירוע "Israel Calling" להקת/גיא יחיאלי

אירועי תרבות אחרים בעיר התקיימו כרגיל, וביניהם הופעתו החגיגית של דויד ברוזה בהיכל התרבות שבה אירח את יוני רכטר ויובל דיין. גם המופע "Israel Calling", המיני אירוויזיון, התקיים הערב כמתוכנן בהיכל מנורה מבטחים תל אביב, ובמסגרתו הופיעו 24 משלחות של מדינות מרחבי אירופה המשתתפות באירוויזיון שיתקיים בחודש הבא באיטליה. גורמים בהפקה אומרים כי משלחות רבות לא היו ערות לפיגוע בזמן אמת וכי ההפקה הצניעה אותו כדי לא להלחיץ. עם זאת, נציג ישראל, מיכאל בן דוד, שהופיע בסוף הערב, התייחס לפיגוע לפני ביצוע שירו על הבמה ואמר בעברית ולאחר מכן באנגלית: "לפני כמה שעות היה פיגוע בתל אביב. כמה שאנחנו באים לחגוג, הדבר הזה לא יכול לעבור על סדר היום. בשיר האחרון הערב, תעמדו על הרגליים ובוא נחגוג את המוזיקה".

מופעו של אבי גרייניק במרכז ענב לתרבות בתל אביב ב-7 באפריל 2022, במהלכו נודע לו ולקהל על הפיגוע בתל אביב. בסוף המופע, לאחר שהבינו שלא ניתן לצאת מהאולם, גרייניק התחיל לאלתר/הדר עצמון מאיר

ההודעה על הפיגוע הגיעה כמה דקות לאחר תחילת המופע של עידן רייכל והפילהרמונית בהיכל התרבות בתל אביב. בחזרה מההפסקה, רייכל התייחס לאירועים: "גם הערב הזה הוא ערב טוב. שום טרוריסט לא יחליט לי מה זה ערב טוב. החלום הרטוב של כל טרוריסט הוא שנבטל את הקונצרט ונלך הביתה ולשבש את שגרת החיים. אנחנו נשארים ואתם תשירו איתי". בסיום המופע, ביקש רייכל מהקהל לעמוד, התזמורת ניגנה את "התקווה" והקהל הצטרף בשירה.

גם באמצע מופעו של אבי גרייניק במרכז ענב בתל אביב הוא והקהל התבשרו על הפיגוע, ומאוחר יותר גם הבינו שלא ניתן לצאת מהאולם. לאחר שהמופע היה אמור להסתיים גרייניק התחיל לאלתר, ובשלב מסוים הצטרף אליו בספונטניות מהקהל יאיר ניצני, שנכח במקום כצופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully