וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש של וויל סמית': האקדמיה משעה את השחקן מהאוסקר לעשר שנים

עודכן לאחרונה: 8.4.2022 / 22:23

האקדמיה לקולנוע בארצות הברית החליטה להשעות את וויל סמית לעשר שנים מטקס האוסקר. כזכור, בסופ"ש שעבר סמית' הקדים תרופה למכה והודיע על התפטרותו, אחרי שהבין כי לשם נטתה הרוח בעקבות הסטירה שהחטיף לכריס רוק במהלך טקס האוסקר. סמית': "מקבל ומכבד את ההחלטה"

וויל סמית' סוטר לכריס רוק בשידור חי בטקס פרסי האוסקר 2022/מערכת וואלה!

וויל סמית' לא יוכל להגיע אל טקסי האקדמיה בעשר השנים הקרובות, כעונש על הסטירה שהחטיף לכריס רוק במהלך הטקס בשבוע שעבר - כך החליטה האקדמיה לקולנוע בארצות הברית.

"המועצה החליטה כי לתקופה של עשר שנים, החל מה-8 באפריל 2022, מר סמית' לא יורשה להשתתף באירועים או תוכניות של האקדמיה, באופן אישי או וירטואלי, כולל אך לא רק פרסי האוסקר", כך מסרו נשיא האקדמיה דיוויד רובין והמנכ"לית דון הדסון במכתב לכלל חבריה, עם סיום הפגישה הווירטואלית שנערכה היום (שישי). חבר המנהלים שאמור היה לנכוח בפגישה כולל בין היתר את סטיבן ספילברג, לורה דרן, וופי גולדברג ואווה דוברניי.

וויל סמית' הגיב בתמציתיות להכרעה: "אני מקבל ומכבד את החלטת האקדמיה", מסר בהצהרה. ביום שישי שעבר (שבת שעון ישראל) סמית' הקדים תרופה למכה והודיע כי הוא מוותר על החברות שלו באקדמיה ומתפטר ממנה. כזוכה פרס אוסקר בקטגוריית השחקן הטוב ביותר, המסורת גורסת שהוא יציג את הפרס לשחקנית של הטקס בשנה הבאה - מה שכמובן לא יקרה.

"טקס האוסקר ה-94 נועד להיות חגיגה של האנשים הרבים בקהילה שלנו שעשו עבודה מדהימה בשנה האחרונה; עם זאת, על הרגעים הללו העיבה ההתנהגות הבלתי מקובלת והמזיקה שראינו את מר סמית' מציג על הבמה", נכתב בהצהרה של האקדמיה לחבריה.

"במהלך השידור שלנו לא התייחסנו כראוי למצב בחדר. על כך אנו מצטערים. זו הייתה הזדמנות עבורנו לשמש דוגמה לאורחים שלנו, לצופים ולמשפחת האקדמיה שלנו ברחבי העולם, ונכשלנו - לא היינו מוכנים לתקדים הזה.

"היום כינסה מועצת הנגידים פגישה כדי לדון כיצד להגיב בצורה הטובה ביותר למעשיו של וויל סמית' באוסקר, בנוסף לקבלת התפטרותו. מועצת המנהלים החליטה כי לתקופה של עשר שנים, החל מה-8 באפריל 2022, מר סמית' לא יורשה להשתתף באירועים או תוכניות של האקדמיה, באופן אישי או וירטואלי, כולל אך לא רק פרסי האוסקר.

"אנו רוצים להביע את תודתנו העמוקה למר רוק, על ששמר על קור רוחו בנסיבות יוצאות דופן. אנחנו גם רוצים להודות למארחים, למועמדים, למגישים ולזוכים שלנו על החן והחסד שלהם במהלך השידור שלנו.

פעולה זו שאנו נוקטים היום בתגובה להתנהגותו של וויל סמית היא צעד לעבר מטרה גדולה יותר של הגנה על בטיחות האמנים והאורחים שלנו, והחזרת האמון באקדמיה. אנו גם מקווים שהיא תשיק תקופה של ריפוי ושיקום עבור כל המעורבים והמושפעים".

וויל סמית' סטר לכריס רוק בשידור חי בטקס פרסי האוסקר, 28 במרץ 2022. Giphy
וויל סמית' סטר לכריס רוק בשידור חי בטקס פרסי האוסקר, 28 במרץ 2022/Giphy

"אני לוקח אחריות מלאה על ההתנהגות שלי", כתב סמית בהצהרת ההתפטרות שלו בשבוע שעבר. "המעשים שלי בטקס האוסקר היו מזעזעים ובלתי נסלחים. הרשימה של מי שפגעתי בהם ארוכה וכוללת את כריס, המשפחה שלו, הרבה מחבריי הקרובים ויקירי, כל מי שנכחו באולם והקהל ברחבי העולם. בגדתי באמון של האקדמיה. שללתי מן המועמדים ומן הזוכים האחרים את ההזדמנות שלהם לחגוג את העבודה היוצאת מן הכלל שלהם. אני שבור לב".

"אני רוצה להחזיר את הפוקוס למי שמגיעה להם תשומת לב על ההישגים שלהם. אני רוצה לאפשר לאקדמיה להתמקד בעידוד העשייה הקולנועית. אני מתפטר מן האקדמיה, ואקבל על עצמי כל צעד נוסף שההנהלה תחליט. שינוי לוקח זמן ואני מחויב לעשות את העבודה הנדרשת כדי שזה לא יקרה לי שוב".

כזכור, וויל סמית הגיע לטקס בתחילת השבוע כמועמד על תפקידו כריצ'רד וויליאמס, האבא של האחיות וויליאמס, ב"משפחה מנצחת". יחד איתו הגיעה עם זוגתו, ג'אדה פינקט-סמית, הסובלת מנשירת שיער בשל מחלת האלופציה. כריס רוק, מגיש אחד הפרסים, שיש לו היסטוריה ארוכה עם משפחת סמית, עלב בה בשל כך ועקץ אותה בשל קרחתה.

בתגובה, סמית זינק מן המושב שלו, סטר לרוק בעוצמה, חזר לכיסאו וקילל אותו. מאוחר יותר, כשהכריזו כי המועמדות שלו הבשילה לכדי זכייה בפרס, עלה על הבמה לקבל את הפסלון המוזהב ונשא נאום דומע שבמהלכו סיפק הסברים למעשיו, אך לא התנצל באופן רשמי.

במהלך היממה האחרונה, התגלעה גם מחלוקת לגבי מה שהתרחש לאחר התפרצות הזעם של סמית. מפיק הטקס וויל פאקר טען כי כריס רוק הוא מי שביקש מן האקדמיה לא להרחיק את סמית מן האירוע; מקורבים לרוק, בתגובה, הכחישו את הטענה הזו.

עוד בוואלה!

בערב שבו נשים עשו היסטוריה הוליוודית, גברים אלימים התעקשו לגנוב את ההצגה

לכתבה המלאה
וויל סמית בוכה בטקס האוסקר. נילסון ברנרד, GettyImages
דמעות תנין. וויל סמית/GettyImages, נילסון ברנרד

מוקדם יותר השבוע, עוד לפני שהודיע על ההתפטרות פרסם סמית התנצלות רשמית - "אלימות בכל הצורות שלה היא הרסנית ורעילה", כת באינסטגרם. "להתנהגות שלי בטקס אין מקום ואין תירוצים. בדיחות על חשבוני הן חלק מהעסק, אבל בדיחות על מצבה הבריאותי של ג'אדה הן יותר מדי בשבילי, והגבתי בצורה אמוציונלית", כתב בין השאר, וכעת הגיעה גם התנצלות נוספת, ועמה גם התפטרות.

מעבר לעניין הסמלי, מה משמעות ההתפטרות? לא הרבה. נכון לכרגע, סמית לא יהיה בין החברים שבוחרים את המועמדים והזוכים לאוסקר, אבל הוא רשאי לשמור את הפרס שקיבל מוקדם יותר השבוע, ובתיאוריה גם יכול להיות מועמד פעמים נוספות בעתיד, וגם לנכוח בטקס במידה ויוזמן. השאלה היא אם האקדמיה תחליט אחרת.

האקדמיה, מצידה, הודיעה כי היא מקבלת את ההתפטרות של סמית, אך ממשיכה בהליכים משמעתיים נגדו, ותתכנס לגזור את דינו מאוחר יותר החודש. כעת נותר לגלות אם תסתפק בהתפטרות, או שתחליט בנוסף לשלול את האוסקר של השחקן.

מדובר בצעד נדיר ולמעשה כמעט חסר תקדים. רק בהזדמנות אחת האקדמיה שללה אוסקר מזוכה, וזה היה בנסיבות טכניות ואזוטריות: הדוקו הנשכח "אמריקאים צעירים" זכה באוסקר של שנת 1968, ואז התברר שהופץ בשנת 1967, כך שהפרס נלקח ממנו רטרואקטיבית.

כריס רוק אחרי המהלומה שקיבל בטקס האוסקר מידי וויל סמית'. Neilson Barnard, GettyImages
החטא ועונשו. וויל סמית עם כריס רוק על במת האוסקר/GettyImages, Neilson Barnard

גם סילוק של חברי אקדמיה הוא דבר נדיר, שקרה רק ארבע פעמים בהיסטוריה. הראשון שסולק היה השחקן כרמין קרידי, בגלל שהפיץ באופן פיראטי סקרינרים של סרטים מועמדים לפרס שקיבל במסגרת החברות שלו בארגון. להבדיל, בשנים האחרונות האקדמיה סילקה את ביל קוסבי, הארווי וויינשטיין ורומן פולנסקי בגלל עבירות המין שלהם. שני האחרונים הם זוכי אוסקר, ולמרות סילוקם הפסלון לא נשלל מהם רטרואקטיבית, כך שאם אכן ישללו מסמית את האוסקר - זה יהיה צעד דרמטי וחריג עד מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully