וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאלומה הגיע לתל אביב להשפריץ סקס אפיל לכל עבר, ואנחנו היינו הניצבים שלו

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 8:42

מאלומה הגיע לישראל כשהוא בכושר שיא, ונתן עבודה. הנוסחה הפשוטה שלו עובדת. המקצבים בין השירים לא משתנים, אבל זה מספיק כדי להעיף את התקרה הזקנה של יד אליהו. המופע של מאלומה מלוטש כמעט כמו התסרוקת שלו. הדרמטיות שלו מוגזמת, אבל הוא מצליח לקנות את אהבת הקהל

מאלומה בהופעה בישראל/צילום: יחצ

92,098 גולשים חתמו על העצומה שקראה להוריד את השיר "קוואטרו בייביז" מרשתות הסטרימינג, ולהסיר את הקליפ שלו מיוטיוב. יוצר השיר, הכוכב הקולומביאני מאלומה, לא התרגש, ואמר: "הם ניסו לבטל את ישו, עכשיו הם מנסים לבטל אותי". מפה לשם, הקליפ של השיר עומד היום על מעל למיליארד צפיות ביוטיוב.

חייבים להודות שיש סיבה לגיטימית לזעם שעורר הלהיט הגדול שנשמר לסוף ההופעה. בעצומה שקראה למחיקת השיר נטען כי מדובר בשיר ש"מעודד אלימות ישירה נגד נשים". בשיר מתוארות ארבע נשים שכל מטרתן היא לספק מינית את מאלומה וחבריו. הנשים מתוארות כיישות חסרת מחשבה עצמאית, שכל רצונן הוא להיכנס להיריון מגבר עם כסף.

אמש הגיעו 12 אלף צעירות ישראליות (ומשהו כמו חצי תריסר גברים מבולבלים) לצפות בתופעה הענקית בהופעה חיה. לא נראה שלמישהי מהן מפריע המסר המחפיץ, להפך. הקהל הצטרף בשירה אדירה לכל מילות השירים, דבר די מפתיע כשמדובר בהופעה בשפה זרה, אלא שמאלומה הוא כבר לא "זר". הוא תופעת פופ שחצתה את גבולות השפה המקובלים.

מאלומה. עמית אוזנה,
מוקף בחוטיני וחזיות גמישות. מאלומה ביד אליהו/עמית אוזנה

מאלומה, או בשמו המלא חואן לואיס לונדוניו אריאס, כבר ביקר בישראל ב-2017 והקפיץ את אמפי פארק ראשון לציון עם מופע סולד אאוט ענק. כעת, בגיל 28 ואחרי פגרת קורונה ארוכה, מאלומה חוזר לשתי הופעות ענק בהיכל הספורט ביד אליהו. הפעם אין מה לדבר בכלל על האתגר ש"מנורה" מספק לאנשי הסאונד, לא כי לא היה כזה, אלא כי מישהו בהפקה של מאלומה פשוט החליט להחריש את כולנו.

עוד לפני ההופעה, בזמן שחלק מהצופות ניסו עדיין למצוא את מקומותיהן ביציעים, האורות בהיכל הענק נכבו ומוזיקת פופ קורעת אוזניים הושמעה בפול ווליום. זה לא היה סימן טוב. הרמקולים הפציצו את הקהל עם "You Rock My World" של מייקל ג'קסון, כשלפתע הבנתי שרוב הנערות באולם לא נולדו כשהשיר הזה יצא ב-2001. מעניין אם גם להן זה מוזר בכלל לשמוע את מייקל אחרי כל מה שלמדנו עליו מאז. מעניין אם גם להן המחשבה הזאת עצובה.

"מלך הפופ" המנוח סיים לשיר, ועל מסכי הענק במרכז הבמה הוקרן סרטון של מאלומה. הוא היה בספרדית, אבל זה לא משנה, גם אם היה בעברית או באנגלית לא היה סיכוי שמישהו יבין מה קורה שם מרוב הצרחות שמילאו את חלל ההיכל. כמה רגעים אחרי, מאלומה יצא מתוך מעלית קטנה שהכניסה אותו הישר אל תוך מרכז הבמה. הצרחות היו מחרישות אוזניים, כדי להתגבר עליהן, המגברים כוונו ל-11. הם נשארו בעוצמה מקסימלית עד סוף הערב. בפעם האחרונה שהיה כל כך רועש בהיכל, מכבי של דיוויד בלאט העפילה לפיינל פור.

עוד בוואלה!

אביב גפן שוב הראה איך צריך להיראות מופע רוק ישראלי. זה סטנדרט שקשה לעמוד בו

לכתבה המלאה
מאלומה. עמית אוזנה,
אחד המקומות היפים בישראל להופעות. מאלומה/עמית אוזנה

מעט מקומות בישראל מרשימים בהופעה חיה כמו ההיכל ביד אליהו כשהוא מותאם להופעת 360 מעלות. ההיכל הוותיק יוצר אווירה קסומה, בועה שנסגרת מהעולם לכמה שעות. זה נכון במשחקי כדורסל, זה נכון שבעתיים בהופעות חיות. זה הסטנדרט כיום בסיבוב ההופעות של מאלומה, וזה עובד נפלא גם בישראל. הבמה מסודרת בצורה של צלב קטן שמורכב ממסכי LED שמעירים את החלל. בפינות המוסתרות, מתחת לבמה, עומדת הלהקה של מאלומה, כמו גם שלושה זמרי ליווי. רוב הקהל לא יכול לראותם אותם בחשיכה, אבל את מאלומה אפשר לראות מכל מקום, כמו את שמונה רקדניות הליווי האקזוטיות שלו.

כדאי להתעכב על זה לרגע. מאלומה לא המציא את השימוש בנשים יפות בקליפים ובהופעות. זו לא ההופעה הראשונה בה מוצגות נשים יפות כתפאורה לזמר מצליח. אלא שמאלומה הוא הרבה יותר מעוד זמר, הוא סמל מין שגורם לנשים ברחבי העולם לצרוח מעצם היותו. זה מחייב. הלהיט "קווארטו בייביז" והסערה שחולל לא רק שלא גרמו למאלומה להפוך לאיזה פמיניסט גדול, אלא שנראה שכל העניין רק הפך אותו ליותר מיושן ביחס שלו.

מאלומה בהופעה בהיכל מנורה תל אביב, 10 באפריל 2022. קוקו,
נראה בלתי מזיק ברובו. מאלומה/קוקו

יש מועדוני חשפנות בהן העובדות לבושות פחות חשוף מאשר הרקדניות של מאלומה. הוא עצמו מצטרף אליהן בריקוד לא פעם, נשען עליהן, נוגע בהן ומתמסר אליהן בארוטיקה לטינית בוערת. זה עובד, והקהל (שמורכב כאמור מ-99% נשים) מת על זה. אלא שאז מגיע הלהיט הגדול Chantaje, במקור דואט של מאלומה עם שאקירה. זמרת ליווי (מצויינת) מבצעת את הדואט יחד עם מאלומה, ברגע הכי צורם בהופעה. הזמרת נמצאת בחושך מתחת לבמה, בזמן שמשהו כמו שלושת-רבעי מבאי המופע לא יכולים לראות אותה בכלל. מאלומה נמצא על הבמה, באור, יחד עם 8 נשים שמקפצצות סביבו בחזיות מאוד גמישות.

לזכותו של מאלומה ייאמר שהוא הגיע בכושר שיא, ונתן עבודה. הנוסחה הפשוטה שלו עובדת. המקצבים בין השירים לא משתנים, אבל זה מספיק כדי להעיף את התקרה הזקנה של יד אליהו. המופע של מאלומה מלוטש כמעט כמו התסרוקת שלו. הדרמטיות שלו מוגזמת, אבל הוא מצליח לקנות את אהבת הקהל במילות אהבה בספרדית. הוא מדבר על מלחמה ואהבה (מעט המילים שאני מצליח להבין מספרדית) אבל באותה מידה הוא יכול לדבר על כדורגל ועל התפקיד המזערי שלו ב"אנקאנטו" של דיסני - לנשים בקהל זה לא משנה. הן לא באו להרצאה.

מאלומה הגיע להשפריץ סקס אפיל לכל עבר, ואנחנו היינו רק ניצבים במסיבה שלו. קשה שלא להיסחף לכיף הזה. אפשר גם להבין למה לא הצליחו "לבטל" אותו. בסופו של דבר, אחרי כל המילים הקשות, עומד בחור שנראה בלתי מזיק בעליל. שחקן שמשחק תפקיד. כמו מדונה באייטיז, כמו מייקל ג'קסון בניינטיז - מאלומה רוצה להפוך את הספרדית לשפת הפופ הרשמית. לא בטוח שהוא לא יצליח.

  • עוד באותו נושא:
  • מאלומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully