וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש מהדורה הופקע לכתבה על אסף גרניט. בסוף גם הגיע סקופ משוגע: הוא ירד לים!

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 8:40

אנחנו לא תמימים. כבר מכירים את גועל הקידום העצמי האינסופי של הפריים טיים ברצועות האקטואליה בכל הערוצים, אלא שלרוב יש מראית עין של תירוץ עיתונאי כלשהו. גיל תמרי לא הוציא מגרניט דבר מלבד פולחן סתמי של הטאלנט, רגע לפני אירוע הגמר הריאליטי שמשודר מיד אחרי כן

המסעדה הבאה/צילום: רשת 13

כל פעם כשכבר נדמה שמהדורות החדשות לא יכולות לזלזל יותר בצופים - מופיעה לה מקפצה חדשה להשתין ממנה. פעם אלה מונולוגים אוויליים, פעם מסגור אינפנטילי, ומדי פעם שלל מבוכות אחרות.

אמש חדשות 13 נתנו את שלהם למאמץ המבוכה הכללי עם כתבה מונומנטלית שתפסה פרק זמן ארוך במיוחד, נפח עצום, מזמן השידור של המהדורה. שליש ממנה, למעשה - 27 דקות, כולל רצף פרסומות ארוך במהלכה. האם היה זה תחקיר מטלטל על אירועי השעה? לא ולא. סיפור חברתי נוקב? לך לישון. אייטם צבע ייחודי מהעולם? בחלום. זאת הייתה כתבה על מסעדה חדשה שפתח השף אסף גרניט, טאלנט של רשת, באי הקריבי סנט תומאס, שבערוץ כינו "אי המיליארדרים".

מפני שהעולם מאוד רגוע וסבבה עכשיו (ולמעשה תמיד), על המשימה הופקד עורך חדשות החוץ הבכיר גיל תמרי, לא פחות. הוא יצא לתעד את היום הראשון של פתיחת המסעדה החדשה ולשוחח עם סועדים, התרגש לקבל מנה מוגשת על ידי אסף גרניט עצמו, התפייט על מסלול הנחיתה והתפאר בהישג העיתונאי של האייטם: להצליח לשכנע את גרניט, שמקפיד להגיד שהוא "שונא את הים", לרדת אל החוף.

אסף גרניט, כתבה של גיל תמרי בחדשות 13. חדשות 13, צילום מסך
נגמר סדר היום? אסף גרניט מתוך הכתבה בחדשות 13/צילום מסך, חדשות 13

אנחנו לא תמימים. אנחנו כבר מכירים את גועל הקידום העצמי האינסופי של הפריים טיים ברצועות האקטואליה בכל הערוצים (גם קשת וכאן לא טומנים ידם בצלחת), ואפילו התרגלנו לחוסר הטעם שבריאיונות של סלבס במהדורה - אלא שלאחרונים יש מדי פעם לפחות איזה מראית עין של תירוץ עיתונאי כלשהו - נניח חשיפה עצמית או תגובה על אירועי השעה. תמרי לא הוציא מגרניט אמירות בעלות ערך ציבורי, דעה מקורית ערכית על סדר היום ובכלל שום דבר שחורג מהגנרי (לבד מההצהרה האמיצה: "אני שונא ים"). רק פולחן סתמי של הטאלנט, רגע לפני אירוע הגמר של "המסעדה הבאה", שמשודר מיד אחר כך. מי היה מאמין שאייטם על אוכל יכול להיות כל כך חסר טעם.

מה קרה? נגמר סדר היום? האקלים מושלם? העוני מוגר? איך זה נראה הגיוני למישהו? ואולי אפשר לקצר את המהדורה עוד אם זה מה שיש להציע? ואיפה עורכי המהדורה או גיל תמרי עצמו או הקולגות שיגידו: "רגע, הפקעת הזמן הזאת מוגזמת, זה על חשבון הציבור, יש לנו שליחות אחרת"? הרי אם כל השאר נדחק החוצה בשביל "אי המיליארדרים", זו פשוט השפלה של מערכת החדשות.

ולמי שהיה חסר עוד מאסף גרניט, אל דאגה: הוא הופיע אתמול לא רק בחדשות ובגמר הריאליטי, אלא גם בהפסקת הפרסומות, כקינוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully