וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאמפית, חיה בסרט, מעוררת השראה: אורטל בניסטי מ"פריפריה אימפריה" היא הגיבורה החדשה שלי

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 11:15

קל להתייחס לדמות כמו אורטל בניסטי כאל קוריוז, העובדה שהיא מתבלת את הדיבור שלה במילים בספרדית (בהגייה ישראלית לגמרי ובלי שקיבלנו לכך שום הסבר) הופכת את הנוכחות שלה לקאמפית לגמרי. אז כן, היא קצת חיה בסרט, אבל מי אמר שזה רע?

פריפריה אימפריה: כשבעלה של אורטל התבלבל מרוב יופי/yes

הידעתם? אם התחשק לכם לצאת לחופשה אקסקלוסיבית ומלאה בסטייל, כזאת שלא מצריכה לטוס רחוק (או לטוס בכלל) ועדיין מספקת אווירה של יוקרה בינלאומית, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לרכב ולהגיע למרכז הקניות ביג אשדוד. שם, לחופי הים התיכון, כשלצדכם אחד הנמלים העמוסים בישראל ובתוך טווח הרקטות של חמאס, תהיו מוקפים בפאשינסטות' ואם רק תמצמצו תוכלו לדמיין שאתם נמצאים במיאמי. לא, הטקסט הזה לא נכתב תחת השפעת חומרים, אני רק מיישם את תפיסת החיים של הגיבורה החדשה שלי - אורטל בניסטי, מאפרת-על, בעלת המותג Rosalia ואחת מכוכבות העונה הראשונה של "פריפריה אימפריה". לא מכירים? "אבר!".

אם דוקו-ריאליטי זה הקיק שלכם, אתם לא יכולים לדלג את "פריפריה אימפריה" הסדרה שיצרה אורנה בן דור, יוצרת "מעושרות" ומהבמאיות הדוקומנטריות הבכירות בישראל, עבור יס. עבורי, מי שלא פספס אפילו פרק של "מסמנים את סאנסט", "אימפריית הבלינג", "צעירים, מפורסמים ואפריקאים" ועוד, העונה הראשונה של "פריפריה" הייתה אושר בלתי נגמר. אבל ו"מי וידה!" זה אבל גדול, האושר הזה לא היה גדול כל כך בלי הגברת הראשונה של אשדוד, כוהנת הברונזר ואלופת המעבר הרנדומלי בין עברית לספרדית - אורטל בניסטי. כמו שאר חברותיה לקאסט - אוריה עזרן מרמלה, נעמה מריומה ממושב מצליח ומשפחת מאנשרוב מאשדוד - אורטל היא חלק בולט בתעשיית הביוטי הפורחת והמשגשגת שנמצאת מחוץ לתל אביב.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

פריפריה אימפריה, אורטל בניסטי. יס, צילום מסך
האושר לא היה גדול בלעדיה. אורטל בניסטי, "פריפריה אימפריה"/צילום מסך, יס

חושבים שלדבר על אופנה גבוהה ולחיות באשדוד זה אפעס קצת פספוס? "פרסיוסה", על מה אתם מדברים?! אורטל נשואה ל'מסי' (לא הכדורגלן, אלא יו"ר נמל), מאפרת את השחקניות העסוקות בישראל (למשל אוולין הגואל שמגיעה אליה בפרק הראשון), מדלגת בין השקות, ובזמן שנותר היא גם אמא במשרה מלאה. המבקרים לא אהבו את "פריפריה" (מה שלא מנע מיס לחדש אותה במהירות לעונה שנייה): הם טענו שהיא מזלזלת במזרחים, נשים וכמובן בפריפריה. הביקורות נעו בין ייצוג מעליב של נשים מזרחיות לבין זלזול בצופים. כן, עד כדי כך. בשונה מאיך שהורגלנו לראות דמויות נשיות חזקות בשנת 2022, הגיבורות של "פריפריה" מתעסקות בעיקר בתפקידים מגדריים שכבר מזמן לא תקין פוליטית לדבר עליהם, והן עושות את זה ביודעין ובהנאה לא מבוטלת. טיפוח, ניהול משק בית, רענון יחסי המין עם בני זוגן ועוד. אותם מבקרים כנראה פספסו שבמקביל גיבורות הסדרה הן קודם כל יזמיות, נשות עסקים, ומפרנסות עיקריות בבתיהן.

קל להתייחס לדמות כמו בניסטי כאל קוריוז. העובדה שהיא מתבלת את הדיבור שלה במילים בספרדית (בהגייה ישראלית לגמרי ובלי שקיבלנו לכך שום הסבר) הופכת את הנוכחות שלה לקאמפית לגמרי. כאילו מישהו החליט לערוך מחדש את הסדרה ושתל שם דמות שנשלפה הישר מהסרטים של פדרו אלמודובר. אז כן, אורטל בניסטי קצת חיה בסרט, אבל מי אמר שזה רע? למעשה, אם יש דבר אחד שלמדתי ממנה הוא שאני ממש רוצה לחיות בסרט, ורצוי שיהיה עם תקציב כמה שיותר גדול. דבר נוסף שלמדתי (ואף אימצתי) הוא המשפט: "נמוך קומה, מלא עורמה", ואני לא יכול לחכות לפעם הראשונה שבה אוכל לשלב אותו בשיחה.

עוד בוואלה!

מריומה, יומה, יומה: זו הכוכבת העולה של "פריפריה אימפריה"

לכתבה המלאה
פריפריה אימפריה. עומרי אליהו לוי, יס, צילום מסך
קודם כל יזמיות. כוכבות "פריפריה אימפריה"/צילום מסך, עומרי אליהו לוי, יס

עשורים של ריאליטי מילאו את המסך שלנו באנשים שעסוקים ללא הרף באיך שהצופים יתפסו אותם. לא משנה כמה התערבות הפקה יש בפורמט, כולם כבר עורכים את עצמם בראש בהתאם למה שהתרגלנו לראות על המסך. דווקא במובן הזה בניסטי וחברותיה לקאסט הן מהדמויות הכי אותנטיות שראתה הטלוויזיה הישראלית בשנים האחרונות - כן, הן באמת אומרות שאשדוד היא מעצמת הסטייל של ישראל ולא תל אביב, אבל הן לגמרי מאמינות לעצמן. ומותר להן. הטלוויזיה שלנו צמאה לדמויות אמיתיות, גם אם הסיטואציות שבהן הן נמצאות אורגנו על ידי ההפקה, ואת זה בן דור והפקת "פריפריה אימפריה" השכילו לעשות.

טענה נוספת שהושמעה נגד בן דור גורסת כי היא צוחקת על הגיבורות שלה. אם ב"מעושרות" היו אלה נשים כמו לאה שנירר וניקול ראידמן שיכלו להתמודד עם העקיצה בזכות גישה לחשבונות בנק עם עו"ש אינסופי, כאן, כאשר מדובר ביותר אושר וקצת פחות עושר, יש מי שנעלבו בשם הנשים. לטעמי ההומור - ללא ספק חלק משמעותי בעונה הראשונה - צוחק עם הנשים ולא על הנשים. יותר מכך, הרבה זמן לא צפיתי בריאליטי שמצליח לעניין, להצחיק ולרגש מבלי להיגרר לעימותים וסכסוכים בין הגיבורים שלו.

כי אורטל בניסטי לא באמת לימדה אותי ספרדית, וגם עצות הטיפוח שלה לא מאוד רלוונטיות אליי, אבל אם יש משהו שלמדתי ממנה זה פרגון אמיתי, משוחרר, כיפי ולא מתבייש. זה כיף לחיות בסרט, במיוחד שמדובר בסרט שאתם ממש אוהבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully