וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה גרוניך פנה לקהל במופע: "אתם קהל נהדר. כולם אשכנזים ואין צ'חצ'ח אחד"

עודכן לאחרונה: 19.4.2022 / 23:10

רגע מביש במהלך הופעתו של המוזיקאי שלמה גרוניך בפסטיבל עין גב. הוא פנה לקהל ואמר: "אתם קהל נהדר. אשכנזים כאלה ששרים יפה ואין אפילו צ'חצ'ח אחד". המנחה נסלי ברדה: "עם ישראל כולו יושב כאן בקהל". גרוניך התנצל. דרעי: "גרוניך, אתה איש בזוי"

בווידאו: שלמה גרוניך מתנצל על אמירתו/עריכה: אביעד בללי

רגע מביש במהלך הופעתו של המוזיקאי שלמה גרוניך בפסטיבל עין גב. לפי ציוץ של היועץ האסטרטגי ודובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, גרוניך פנה לקהל במהלך הופעתו בפסטיבל ואמר: "אתם קהל נהדר, כזה קהל אני רוצה. כולכם אשכנזים כאלה ששרים יפה, אין אפילו צ'חצ'ח אחד". מנחת הערב, העיתונאית נסלי ברדה, אמרה: "לא שמת לב שעם ישראל כולו יושב כאן בקהל וזו הסיבה שהקהל הזה כל כך יפה והשירים שייכים לכולם - לגרוניך, לברדה, לכולם". גרוניך חזר לבמה מיד לאחר מכן ואמר: "אני רוצה להתנצל בפני כולכם. לא הייתי צריך להגיד את זה, זה נפלט לי. סליחה" (צפו למעלה בהתנצלות במופע).

בהמשך כתב גרוניך: "לאור פליטת הפה שהייתה לי במהלך הופעתי בפסטיבל עין גב - אני באמת מתנצל על האמירה המטופשת. לא יודע מאין באה לי בדיחה גרועה זו. אני מתנצל מעומק הלב. לאור שיתופי הפעולה שלי לאורך השנים, אי אפשר לחשוד בי שאני גזען".

שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר בתגובה: "אני מתעצב על הדברים המכוערים, המשסעים והמיותרים הערב של שלמה גרוניך. אנחנו אוהבים קהל שיש בו את כולם. אנחנו אוהבים את כל עם ישראל.
טוב שהיתה שם נסלי ברדה שידעה לעמוד מול הכיעור בזמן אמת כדי להזכיר את המובן מאליו, וטוב שגרוניך התנצל".

יושב ראש מפלגת ש"ס אריה דרעי הגיב בזעם לדבריו של גרוניך: "הזמר שלמה גרוניך בפסטיבל עין גב אומר כעת לקהל באלה המילים: "אתם קהל נהדר. כולם כאן אשכנזים ששרים יפה. אין כאן אפילו צ'חצ'ח אחד". בושה וחרפה. גזענות עלובה ומחליאה. גרוניך, אתה איש בזוי. ויותר מזה: איך עוד לא גרשו אותו מהפסטיבל הזה?".

שרת התרבות לשעבר מירי רגב צייצה: "יפעת שאשא ביטון, ערה? אם חסר לך מישהו לפרס ישראל".

ראש המועצה האזורית עמק הירדן ויו"ר פסטיבל עין גב, עידן גרינבאום, גינה בחריפות את דבריו של גרוניך: "הנהלת פסטיבל עין גב מגנה בכל לשון את אמירתו של גרוניך. כל אמירה משתלחת בציבור כזה או אחר הינה פסולה ואיננו מקבלים אותה כלל. מנחת המופע התבקשה להתנצל ולגנות את הדברים על הבמה בפני הקהל באירוע והמאזינים בבית, ואף אנו מוסרים את התנצלותנו. זוהי אינה דרכו של פסטיבל עין גב ואינה רוחו של שום אירוע כלשהו בארצנו. האמירה הזו פגעה ברוח הפסטיבל ואנו דוחים ומוקיעים אותה בשאט נפש".

עוד בוואלה!

"רק לעומר אדם מותר?!": דורית ראובני שכרה מסוק כדי להספיק לשתי הופעות

לכתבה המלאה
שלמה גרוניך בטקס האשכבה לעומרי ניצן בתאטרון הקאמרי, 26 ביולי 2021. ראובן קסטרו
שלמה גרוניך/ראובן קסטרו

בספטמבר 2017, לפני שעמד לקבל את פרס שר החינוך לתרבות יהודית בתחום מפעל חיים, הוגשה נגד גרוניך תלונה, שחלה עליה התיישנות, על הטרדה מינית של נערה בעקבות זאת פורסמו שתי עדויות נוספת. על אף זאת, הוחלט להעניק לגרוניך את הפרס אך אשתו הגיעה במקומו לאירוע ולקבלת הפרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully