וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מופע מהוקצע, קול מעולה!": מיכאל בן דוד סיים חזרה ראשונה באירוויזיון

יניב דורנבוש, טורינו

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 15:11

מיכאל בן דוד ביצע לראשונה את השיר I.M על במת האירוויזיון בטורינו. "אני מרגיש שאני בחלום", ענה לשאלת וואלה! תרבות והתייחס גם למשפחתו שנשארה באוקראינה

אחרי מסע תלאות שכלל איומי פרישה, סכסוך עם היוצרים, בעיות אבטחה ופוליטיקות פנימיות, הרגע הגדול של מיכאל בן דוד הגיע. בן דוד, נציג ישראל לאירוויזיון 2022, עלה על הבמה בטורינו וערך את החזרה הראשונה לקראת חצי הגמר השני שייערך ביום חמישי בעוד שבוע וחצי. השיר I.M ינסה לעשות את מה שכל אתרי ההימורים ודירוגי החובבים אומרים שלא יקרה, וזה לעלות לגמר האירוויזיון שייערך יומיים לאחר מכן, ב-14 במאי.

לא נוכל לתת לכם פרטים רבים מדי על החזרה בגלל העבודה הגרועה שאיגוד השידור האירופאי עושה השנה, אבל באתר האירוויזיון הרשמי מדווחים שהביצוע הווקאלי של מיכאל בן דוד מעולה, הכוריאוגרפיה מהוקצעת, ארבעת הרקדנים לוהטים, הפופ באנגר מדהים, ומסכמים - Eurovision level complete.

צפו כאן בקטע מתוך החזרה של מיכאל:

@eurovision The stunning @Michael Ben david gave his ALL during the first rehearsal??? #Eurovision #Eurovision2022 #EurovisionTikTok ♬ original sound - Eurovision
מיכאל בן דוד אירוויזיון 2022. EBU / NATHAN REINDS,
"קול מעולה". מיכאל בן דוד בחזרה/EBU / NATHAN REINDS

"אני חושש למשפחה שלי באוקראינה"

במהלך מסיבת העיתונאים הבין-לאומית שנערכה לאחר החזרה הראשונה, השיב מיכאל בן דוד על שאלות וואלה! תרבות בנוגע למהמורות והמכשולים שעברו עליו בדרך לטורינו: "זה מדהים, זה מדהים, אני מרגיש שאני בחלום, תראו אותי, לובש נצנצים. אני בריא, אני מאוהב, אני מרגיש נאהב, רק תודה, תודה, אני מלא בהשראה להיות כאן, ולשבת כאן". נזכיר כי בין בן דוד ליוצרי השיר מתנהל סכסוך ולאורך הדרך היה חשש יותר מפעם אחת בנוגע לביטול ההשתתפות של ישראל בתחרות.

בן דוד התייחס גם למלחמה באוקראינה, שם יש לו משפחה: "יש לי שם משפחה ואחיינים, אני מרגיש נורא. אנחנו מדברים כל יומיים ככל שניתן, כי הם במקלטים. המצב קשה מאוד כי המשפחה שלי פטריוטית, הם לא רוצים לבוא לישראל, בשבילם אוקראינה היא מדינתם והם לא מוכנים לזוז משם, ואני חושש להם. אין להם אוכל, אין תרופות, זה אסון וזה מאוד קשה לי".

עוד בוואלה!

היא לו דרכו היחידה: המסלול של מיכאל בן דוד לאירוויזיון מלא במהמורות

לכתבה המלאה
מיכאל בן דוד בחזרה הראשונה לפני השתתפותו בחצי הגמר של אירוויזיון 2022, בטורינו, איטליה. EBU / NATHAN REINDS,
מיכאל בן דוד בחזרה/EBU / NATHAN REINDS

המצב בהימורים קשה אך יציב

אז החלק הקשה הראשון במסע של מיכאל בן דוד לכיבוש איטליה מאחוריו. ישראל, כמו כל מדינה שמשתתפת באירוויזיון, מקבלת הזדמנות לשני סבבי חזרות פרטיים. סבב החזרות הראשון נמשך חצי שעה בדיוק שבמהלכה האמנים מבצעים את השיר בין שלוש לארבע פעמים. הביצוע הראשון לרוב לא מאוד מוצלח משום שזו הפעם הראשונה שהם על הבמה עצמה ולא בחדרי החזרות. בשתיים-שלוש החזרות הבאות הם כבר משתפרים, ולאחר מכן הצוות עובר לחדר הצפייה כדי לראות איך זה נראה בזוויות הצילום. זה השלב שבו מתחילים קרבות בין הפקת האירוויזיון לבין המשלחות עצמן, בניסיון לשנות, לשפר ולעדכן.

החזרה השנייה נערכת שלושה ימים לאחר מכן, ובמקרה של ישראל ומיכאל בן דוד היא תתקיים ביום חמישי, 5 במאי, יום העצמאות, בשעה 12:40 שעון ישראל. הסבב השני נמשך 20 דקות בלבד והמשלחת תקווה להצליח להכניס שלושה ביצועים בזמן הזה. בפעם הראשונה עיתונאים לא יורשו להיכנס לאולם עצמו, וכחלק משיתוף הפעולה השנוי במחלוקת של איגוד השידור האירופאי עם טיקטוק, קטעים מהחזרות עולים רק לשם, ללא יוטיוב. כחלק מהשירות הגרוע שניתן השנה לחובבים ולעיתונאים, סרטונים קצרצרים עולים בעיכוב של שעות ארוכות, בהשוואה לפחות משעה בשנים קודמות.

מיכאל בן דוד בחזרה הראשונה לפני השתתפותו בחצי הגמר של אירוויזיון 2022, בטורינו, איטליה. EBU / NATHAN REINDS,
מיכאל בן דוד בחזרה/EBU / NATHAN REINDS

נכון לעכשיו ישראל מדורגת במקום ה-35 בסיכויי הזכייה, ורק במקום ה-16 בסיכויי ההעפלה לגמר כשרק צפון מקדוניה ואירלנד מאחוריה. נקווה שלאחר שהחזרות ייחשפו במלואן הציבור ישתכנע, ומיכאל יעניק מתנה לישראל - גמר אירוויזיון שביעי ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully