וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל בן דוד: "אני מהמם, אנחנו מהממים, ולא ניתן לאף אחד להגדיר אם אנחנו מספיק טובים"

יניב דורנבוש, טורינו

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 10:13

רגע לפני שמתחילים חצאי הגמר לאירוויזיון, הנציג הישראלי כובש את כל הנוכחים בטורינו. מצב ההימורים עדיין לא טוב, אבל כששואלים עיתונאים מה הם חושבים התשובה חד משמעית: ישראל תהיה בגמר. ומי צפויה לזכות באירוויזיון כולו? יניב דורנבוש מדווח מהשטח

מיכאל בן דוד מופיע בטורינו/יניב דורנבוש

שבוע האירוויזיון נפתח אתמול באירוע השטיח האדום המסורתי, שהשנה נצבע בטורקיז. לצד 39 המדינות המשתתפות בתחרות צעדו גם מיכאל בן דוד וארבעת הרקדנים שלו, בר בנימין, תומר טננבוים, מוטי פילס, ואיל לוי, שלהטו ובעיקר הלהיבו את קהל העיתונאים והחובבים שהגיעו לאירוע.

"גאווה ישראלית ודגל ישראל, יותר חשוב ממה שתראו פה אי פעם", אמר מיכאל בן דוד לפני שפצח בריקוד מול המצלמות. וכך הוא עשה מול עיתונאים מכלי תקשורת מכל העולם, התמסר לכולם החל מהבלוגרים הכי קטנים ועד לטלוויזיה הגרמנית שמביאה את קהל הצופים הגדול ביותר לתחרות. מיכאל בא לתת עבודה, ורואים את זה לאורך כל השבוע הזה. הנציג שלנו הפך לחביב במיוחד גם על מתחריו, ששמחים לשתף פעולה עם השגעונות שלו. כך למשל באמצע השיחה איתנו רץ ללהקה ממולדובה וביקש מהם לנגן "הבה נגילה" כדי לרקוד מול העיתונאים מישראל.

לא נייפה את המציאות, המצב בהימורים לא מזהיר. ישראל נעה בין המקומות ה-30 וה-34 הלוך ושוב בסיכויי הזכייה, אבל אף אחד לא חושב שהשיר יכול לנצח באירוויזיון. בסיכויי ההעפלה לגמר מיכאל מדורג במקום ה-14, אבל כששאלנו עיתונאים מה הם חושבים, התשובה הייתה חד משמעית: ישראל תהיה בגמר. "תקשיבו טוב, אני מטריף פה את כולם, מה לא עשיתי? אותה דחפתי, להוא הרבצתי, להוא שיקרתי שהוא הכי טוב בתחרות, מה לא עושים כדי ליצור קצת באזז?", אמר מיכאל והוסיף: "אנחנו הולכים לתת את ההופעה הכי טובה שיש, כל השאר לא תלוי בנו, נכון? שקרנים! הכל תלוי בנו!".

ואיך מיכאל מגיב לטבלאות ההימורים עצמן? "הווייב שלי הוא שאני מהמם, אנחנו מהממים תמיד, ולא ניתן לאף אחד להגדיר אם אנחנו מספיק טובים או לא. באנו ממדינת ישראל, יותר טוב מזה אין, סורי". מיכאל לא מתבייש להציג את הגאווה שלו במדינה לאורך כל השבוע הזה, ובכל פעם שזה קורה הקול שלו נשבר ממש עד דמעות. זה קרה בטקס יום הזיכרון, וזה קרה שוב על השטיח, כשהתייחס לפיגוע האכזרי באלעד: "זה קשה. אני חוגג פה כמו איזה לא יודע מה כי אנחנו חייבים להיראות על הבמה ויש לנו כל כך הרבה הרוגים במדינה. אני פותח חדשות וזה מה שאני קורא. הכל פה מהמם, אבל הלב שלי נשבר".

הפייבוריטית הגדולה: אוקראינה

ריאיון קצר עם המשלחת האוקראינית לאירוויזיון בטורינו/יניב דורנבוש

לפי סוכנויות ההימורים, כולנו יכולים לארוז מזוודה ולחזור הביתה, משום שאוקראינה תנצח בגדול. קאלוש אורקסטרה דיברו איתנו ואמרו: "אם ננצח, זה ירומם את רוחם של אוקראינים רבים, וכן, אם זה יקרה, האירוויזיון הבא יתקיים באוקראינה המתפתחת מחדש".

איך המשפחות שלכם בבית?

"אני לא יכול להגיד שהם בטוחים כעת, כי שום מקום אינו בטוח באוקראינה, משום שטילים מכים בכל המדינה וזה כמובן מסוכן".

האם יש איזשהן תגובות שליליות על כך שאתם כאן ולא בבית?

"לא, אין דבר כזה. אנחנו מאמינים שיש לנו כאן משימה מיוחדת. יש כרגע מאמץ להשמיד את התרבות האוקראינית ואנחנו כאן כדי להראות שתרבות ומוזיקה אוקראינית קיימות, הן חיות, ויש להן את האופי הייחודי שלהן".

איגור, השתתפת בשני אירוויזיונים ברציפות, אתה מרגיש הבדל בין השניים?

"כן, אני מרגיש שיש הבדלים, אבל לא רוצה להרחיב".

עוד בוואלה!

מיכאל בן דוד: "אני לא חושב על ההימורים. להתחיל להתעסק בלמה השיר הולך ולמה לא?"

לכתבה המלאה
מיכאל בן דוד בחזרה השנייה לקראת האירוויזיון, טורינו. EBU / Corinne Cumming,
מיכאל בן דוד בחזרה השנייה לקראת האירוויזיון, טורינו/EBU / Corinne Cumming

אז מה קורה בשבוע האירוויזיון?

היום מתחילות החזרות הגנרליות לחצי הגמר הראשון, שבו ישתתפו על פי סדר ההופעה אלבניה, לטביה, ליטא, שוויץ, סלובניה, אוקראינה, בולגריה, הולנד, מולדובה, פורטוגל, קרואטיה, דנמרק, אוסטריה, איסלנד, יוון, נורווגיה וארמניה. אוקראינה כאמור תעלה ללא בעיה, וכדאי לשים לב גם ליוון שמדורגת במקום השישי בסיכויי הזכייה. בשעה 22:00 תיערך חזרת השופטים שקובעים מחצית מהניקוד, וביום שלישי באותה השעה יתקיים חצי הגמר שישודר בכאן 11, ומעט אחרי חצות יוכרזו עשר המדינות שמעפילות לגמר.

ביום רביעי מתחילה ההיסטריה סביב מיכאל, כשבשעה 16:00 תחל חזרת העיתונאים שממנה נעביר דיווחים חיים היישר מהאולם בטורינו. בשעה 22:00 תחל חזרת השופטים שבה ייקבעו 50% מהנקודות שישראל תקבל. 24 שעות לאחר מכן, ביום חמישי, חצי הגמר שלנו.

בזו אחר זו יעלו פינלנד שאותה מייצגת להקת The Rasmus, מיכאל בן דוד יבצע את "I.M" שני בסדר ההופעות, ואחר כך סרביה, אזרבייג'ן, גאורגיה, מלטה, סן מרינו, אוסטרליה, קפריסין, אירלנד, מקדוניה הצפונית, אסטוניה, רומניה, פולין, מונטנגרו, בלגיה, שוודיה וצ'כיה. בחצי הזה כדאי לשים לב לשוודיה שמדורגת רביעית בהימורים אך יכולה לקחת את כל הקופה. גם המשדר הזה יחל ב-22:00 בכאן 11, וקצת לאחר חצות נדע אם מיכאל בן דוד מתחיל לעבוד קשה לקראת שבת, או שלראשונה משנת 2014 ישראל לא תשתתף בגמר האירוויזיון.

כמו תמיד, אתם יכולים למצוא עדכונים חיים מטורינו כאן בוואלה! תרבות, באינסטגרם ובפייסבוק שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully