וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: אופרה בעברית על חייו של חוזה המדינה הרצל

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 14:20

האופרה הישראלית חשפה את עונת האופרה והמחול הבאה: לראשונה תעלה אופרה המבוססת על חיי הרצל, ויוצגו לראשונה באופרה ההפקות "אלקו" ו"רינלדו". בעונת המחול יככבו בין השאר יאנג לי פינג, מרקו גקה, חופש שכטר, מארי שווינאר, קאייטאנו סוטו, אלכסנדר אקמן ובוריס אייפמן

בנימין זאב הרצל. Creative Commons
חתם על חוזה באופרה. הרצל/Creative Commons

האופרה הישראלית חשפה את עונת האופרה והמחול 2022-2023. התוכנית כוללת שש אופרות של גדולי המלחינים הקלאסיים לצד אופרה ישראלית מקורית בבכורה עולמית והפקה בימתית מיוחדת של הרקוויאם של מוצרט.

אחת ההפקות המסקרנות ביותר היא בכורה עולמית ל"תיאודור" - אופרה ישראלית מקורית חדשה המבוססת על סיפור חייו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל שתעלה במאי 2023. האופרה מתרחשת בווינה ב-1881 שבה למד הרצל הצעיר, ובפריז ב-1895 שבה סיקר הרצל הבוגר את משפט דרייפוס. בימים אלה משלים המלחין יונתן כנען את כתיבת האופרה לפי ליברית של עידו ריקלין, שגם יביים אותה. על ההפקה ינצח נמרוד דוד פפר.

העונה החדשה תיפתח בנובמבר 2022 בהפקה חדשה של האופרה "סיפורי הופמן" מאת ז'אק אופנבך בניצוחו של דן אטינגר ובבימויו של סטפנו פודה. אטינגר ינצח גם על "מאדאם בטרפליי" מאת ג'קומו פוצ'יני בהפקת הבמאי הפולני מריוש טרלינסקי, שתעלה בדצמבר 2022.

בינואר 2023 תעלה האופרה הישראלית חיבור מפתיע בין שתי אופרות קצרות - "קוולריה רוסטיקנה" מאת פייטרו מסקני ו"אלקו" מאת סרגיי רחמנינוב, אשר מועלית לראשונה על במת האופרה הישראלית, בערב של רצח כפול, בבימויו של חואן אנטון רקי ובניצוחו של אלסנדרו דה מרקי.

הכוריאוגרפית הסינית יאנג ליפינג בהפקה "פולחן האביב". יאנג ליפינג,
הכוריאוגרפית הסינית יאנג ליפינג בהפקה "פולחן האביב"/יאנג ליפינג

עוד תעלה לראשונה באופרה הישראלית "רינלדו", האופרה הראשונה שהלחין הנדל הנחשבת לאחת מפסגות יצירתו. ההפקה בהובלת תזמורת בארוקדה בניצוחו של מאסטרו ז'אן-כריסטוף ספינוזי.

האופרה "דון ג'ובני" של מוצרט בבימוי קספר הולטן, תעלה במרץ-אפריל 2023, בניצוחו של המנצח הגרמני קרל-היינץ שטפנס. ביוני 2023 הבמאי דניאל אבאדו יביים לראשונה באופרה הישראלית את "הטרובדור" מאת ג'וזפה ורדי עם המנצח האיטלקי ג'וליאנו קרלה. חודש לאחר מכן, העונה תסתיים עם ה"רקוויאם" מאת מוצרט, שבה מעצב התאורה נדב ברנע והבימאית שירית לי וייס יחברו אור ותנועה אל יצירתו הנצחית של מוצרט.

בעונת המחול 22-23 יועלו שבע הפקות של כמה מהכוריאוגרפים ולהקות המחול המובילים. בספטמבר בוריס אייפמן ולהקתו ישובו לישראל עם היצירה החדשה "אפקט פיגמליון" למוזיקה של יוהאן שטראוס הבן, העוסקת ברקדן המנסה להפוך נערה פשוטה לרקדנית וירטואוזית.

באוקטובר להקת גוטייה תציג את "אגמי הברבורים" - ארבע יצירות מחול של הכוריאוגרפים קאייטאנו סוטו, מארי שווינאר, מרקו גקה וחופש שכטר, המציגים את גרסתם לסיפור המוכר עם מוזיקה המשלבת קלאסי ועכשווי מצ'ייקובסקי ועד ביורק.

עוד בוואלה!

באופן נדיר למדי, צעירים נהרו לאופרה - ובצדק גמור

לכתבה המלאה
היצירה "אפקט פיגמליון" של בוריס אייפמן ולהקתו. Souheil Michael Khoury_9,
היצירה "אפקט פיגמליון" של בוריס אייפמן ולהקתו/Souheil Michael Khoury_9

בדצמבר הכוריאוגרפית הסינית יאנג ליפינג תשוב גם היא לארץ עם "פולחן האביב" למוזיקה של סטרווינסקי ומוזיקה מסורתית טיבטית.

הפקות מחול נוספות בשנה הבאה: בלט הנובר מגרמניה עם הכוריאוגרף מרקו גקה יעלו את "המאהב" על פי הרומן של מרגריט דיראס; חופש שכטר עם להקתו מאנגליה יבצע את "רצח כפול" - שתי יצירות של שכטר; להקת בלט דורטמונד תגיע עם "חלום ליל קיץ" של אלכסנדר אקמן בגרסתו לקומדיה של שיקספיר.

עונת המחול תסתיים ביולי 2023 עם ביקורו של הבלט הלאומי הספרדי שתציג מבלט קלאסי ועד לבולרו ולפלמנקו. את הלהקה תלווה מוזיקה חיה ויוצגו בה יצירות של הכוריאוגרפים הספרדים רובן אולמו, נטוניו נחארו ומריו מאיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully