וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבט של בן בחופה עם מעין היה מדאיג, אך המשפט במונית הצליח קצת להרגיע

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 11:43

השעמום של ניר והגר, החששות של החתן הראשון בן, העיסוק הבלתי-פוסק במידות הגוף של הכלה הראשונה מעין, הרגע בחופה שהצליח להלחיץ - והאוכל, הו האוכל. אופיר סגרסקי סוגרת פרק ראשון לעונה החמישית של "חתונמי"

פרומו חתונמי עונה 5/קשת 12

העונה החמישית של חתונה מ"מבט ראשון" עוררה סערה עוד לפני שהתחילה, עם פרומו שהצליח להיות באדי פוזיטיב ושמנופובי בו זמנית בהתייחסות לאישה במידה 44 כתופעת טבע אקזוטית שלא בהכרח ניתנת לשידוך עם בן אנוש. בצירוף הבשורה על זוג גייז שישתתף העונה, העבירה "חתונמי" מסר ברור כי בדרכה הגמלונית אמנם, פניה מועדות אל השיח החדש. אחרי העונות שבהן ספגה ביקורת על ליהוקים הטרו-סחו-נורמטיביים, ודי באיחור, נראה שההפקה התחילה להיענות לבקשות הצופים. אם לא להיענות לבקשות המשתתפים, לפחות זה.

ולמרות הבילדאפ, יריית הפתיחה של העונה התבררה כשעת נמנום. מהבוידעם נשלף פלאשבק מצמרר לניר והגר, ניצולי "חתונמי" היחידים ששרדו עד היום כזוג. "חתונמי" אוהבת להקדיש דקות ולפעמים גם פרקים וראיונות שלמים כדי להצדיק את עצם קיומה, רק שמי שבחר לצפות בהם ממילא לא זקוק להשתכנע, ולא בשביל הגר וניר הגענו עד הלום. הם נורא חמודים ונורא לא רלוונטיים - איפה רואים כבר אנשים זרים מקיאים זה על זה מחרדה?

בשעה טובה אקספוזיציית הנצח מסתיימת, בדיוק בזמן לאקספוזיציה הבאה - מונטאז' פרצופים. במסגרת הפורפליי לעונה הנוכחית, הבטיחו לנו שהפעם ייחשפו כל המשתתפים בבת אחת, אלא שבפועל, קיבלנו מכל אחד מהם טעימה משל היה זה סרטון גיוס להייטק.

חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
טריגר במנה? מעין/צילום מסך, קשת 12

אם כן, הפורמט נשאר פחות או יותר כפי שהיה, וזה הזמן לאקספוזיציה הבאה ברצף - היכרות עם הזוג. מימין, מעין דורי (33), אדריכלית, דוגמנית חובבת למידות גדולות ו"שובית", תורת חיים חתרנית שפיתחה עם אחיה ובמסגרתה אפשר גם להיות אישה וגם ליהנות מאוכל. שובית מעידה על עצמה שהיא חוגגת את האוכל אבל בוחרת במאפיה דווקא את כדור השוקולד, והרי יודעת כל דרת מאפיות מקצועית שמדובר בבחירה של טירונית.

אחרי מחקר מעמיק, מתוחכם ומדעי אל נבכי נפשה של מעין, מתאימים לה את הגבר המושלם למידותיה - אחד שמכין אוכל. זהו בן אביבי (35), שניהל מסעדה ועכשיו מנהל את מפעל הצ'ורוס של המשפחה, כך שאין חשש לגבי אספקת בצק מטוגן מכיוונו. יש לו עבר רומנטי מעורפל ותשוקה לים, לאקסטרים, לבישול ועוד תחביבים הנכנסים תחת כותרת הטינדר "טורף את החיים". במובן הזה, כלומר, בכל המובנים של המובן הזה, יכול להיות שהם באמת מתאימים.

רגע השידוך מתקרב, אבל כהרגלה "חתונמי" מתמרחת, ועל רקע הקצב המרשים של "אהבה חדשה" - הפעם זה בולט במיוחד. כאילו הנושא לא מספיק לעוס (כן, האסוציאציות הגסטרונומיות ימשיכו), המומחים "מניחים על השולחן" את עניין המשיכה למידותיה של מעין, והפעם כי שידכו לה גבר שיצא עד כה רק עם נשים רזות. מישהי הזמינה טריגר במנה שלה?

אבל זה לא החשש היחידי שמביא איתו בן. בזמן שיעל קופצת אליו לביקור, הוא מספר לה על הנטייה החיננית לשמור בלב את מה שמפריע לו, לערום מהתלונות מגדל סודי, וברגע שזה מתמלא - לעזוב הכל וללכת. ואם תקשיבו טוב, בנות, תשמעו את הדהודו של עומרי מהעונה הקודמת. אני שומעת פה צרות צרורות, וגם יעל מנסה להקשיב אבל היא עסוקה בנשנוש פולנטה והתמודדות עם תסביך האכילה שלה עצמה, כמי שלא אוהבת לנגוס, מסתבר, לפני מצלמות.

עוד בוואלה!

אדם לוין ומארון 5 הגיעו לעשות כיף, את הרגש סיפקה דווקא ההפתעה הישראלית

לכתבה המלאה
חתונמי. חתונה ממבט ראשון קשת 12, צילום מסך
היוש דני ויעל/צילום מסך, חתונה ממבט ראשון קשת 12

"יפהפייה אחת, וואו", היא מחמיאה למעין במעמד המומחים, שיידעו שהיא לא שמנופובית. גם מעין וגם בן מתחילים להראות סימני התרגשות. בן אוהב אקסטרים, וכנראה לכן הגיע לפה. משהו גדול עומד לקרות, הוא אומר, וגם אני קיבלתי את הרושם, אבל שום דבר לא קורה וזה כבר אמצע הפרק. והנה, תודה לאל, מתבשרים מעין ובן שהם הולכים להתחתן. כמונו, נראה שגם מעין ובן כבר הספיקו לשכוח לאן הגיעו, אבל עכשיו כבר אין להם ברירה והם מחויבים לעונה. מכאן בשורה למשפחות, התרגשות, צהלות, יאדה יאדה. ברשותכם נמשיך הלאה, כי המשפחות התומכות דומות כולן, מי יתן וייחסכו מאיתנו בפרקים הבאים.

אלה שמונה ימים לפני החתונה ומעין עדיין לא מצאה שמלת כלה. מעצבים יש לרוב, אך שמלות כלה זמינות במידתה - לא ממש, ונדרש לייצר לה אחת בהתאמה אישית. באותו הרגע נופל לי האסימון: לא "חתונמי" היא זו שאיחרה להצטרף לעידן החדש, אלא ישראל בכללותה. לא משנה כמה שבועות אופנה "פורצי דרך" יופקו פה, כמה השטאג באדי פוזיטיב ישמש אושיות וכמה חברות יתהדרו בפרזנטוריות פלאס סייז, בסופו של יום ניגשת לחנות כלה במידה נפוצה להפליא - ואין לה מה ללבוש. מידת הבגדים הממוצעת לנשים בישראל היא 42, אך משום מה, תעשיית האופנה מחשיבה אותה לקיצון. במציאות כזו, אין למעין ברירה אלא לראות במשקל הזה מרכיב מרכזי בזהות שלה, ולהנכיח אותו בעצמה כל הזמן. רק המחשבה הזאת עושה לאכול רגשית.

אבל מעיין בכל זאת איננה כלת פלאס-סייז רגילה, אלא כלת ריאליטי, והודות לאלוהי החסות היא זוכה לסיוע מהמעצב דרור קונטנטו. הוא טוען דווקא שהפרופורציות שלה מושלמות, ואמנם מדובר באדם שהולך עם שפם ומשקפיים של מרגל בן 13, אבל אני כבר בעדו. לאכזבתו, מעין אמנם שמנה אבל עדיין לא מסתפקת במפות שבת וכמוה גם ריי שגב שמלווה אותה בכל אשר תפנה כמדאם תובענית. קונטנטו ושפמו מיטלטלים חזרה לעצב לה שמלה בהתאמה אישית. "אנחנו בקרייסס!", הוא זועק, וגעגועיי ל"פרויקט מסלול" נישאים באוויר.

חתונמי חתונה ממבט ראשון מעין ובן בן ומעין. לירון סער,
מעין ובן/לירון סער

למרבה הצער אנחנו ממשיכים עם הריאליטי הנוכחי, ובמקום להתקדם אל הדרמה המעניינת באמת שהיא החופה, עוצרים בעוד דרמה בדרך, בצורת שיחת דימוי גוף עם דני הפסיכולוג. משם - לחרדות של בן, שתופס כבר עכשיו את תפקיד הגבר הלחוץ ולחוץ להראות שהוא גבר. בינתיים הלחץ מתון מספיק כדי שיצליח ליהנות מיתרונות הפורמט, שהם מאפים לחברים על חשבון ההפקה, אבל כשנדרש ממנו לפתוח מכתב של בנות גם אותם מתחשק לו להעיף כבר הביתה.

זה רגע חילופי המתנות, זמן שבו, מסורתית, כל משתתפי חתונמי מתגלים כחובבי פסלי נוי ופריטים סימבוליים חסרי ערך, אבל בן מפציץ באופן תקדימי עם צ'ורוס. מעין מרגישה שזה בול בשבילה, כי למקרה שלא הבחנתם - היא אוהבת אוכל, אבל זה לא עוזר לבן שמקבל בתמורה ייחור וצדפה בהבעה של ילד שנדפק בהגרלת משלוחי המנות של פורים.

השמלה המיוחלת מוכנה בשעה טובה, ודרור קונטנטו הולך ליפול על מיטתו כמקשה אחת לשלושה ימים רצופים. בזמן שהוריה של מעין שולחים אותה לדרכה בחיבוקים, בן נראה די בודד ודווקא כשצריך אלונקה. אחרי צעידה של כחמש עשרה דקות של מעין אל החופה, במהלכה היא משילה ממשקלה עד מידה 40 ונאלצת להחליף שמלה מחדש - זה קורה. הם נפגשים. מבעד לחיוך נימוסי של בן, אי אפשר לפספס את תת-המבע: הוא משדר אותות מצוקה. תחת החופה מאחלת להם מעין להתמסר אל הלא נודע, בן מאחל לעצמו קלונקס ויאללה, שיהיה במזל.

חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
מתלהבת יותר? מעין/צילום מסך, קשת 12

גם בריכולים שמול המצלמות מעין נראית משמעותית מתלהבת יותר ממנו. מצד שני, קשה לדעת כרגע, כשהחרדה משככת כל רגש אחר. נכון לעכשיו ניכרים גם פערי אנרגיה, אבל מוקדם מדי לבשר על אסון בסגנון בן ומנור. "היא לא בדיוק הטעם שהוא היה מחפש ברחוב", מפרשן אחיו, שמיד מסייג - על פי החזקת היד בן בעניין ואפילו "באורות". אבל אם יש משהו שלמדנו מ"חתונמי", זה שאין פרשנים גרועים יותר מבני המשפחה של המשתתפים. תמיד האח מתרגש, תמיד האמא מזהה כימיה קסומה ותמיד לפחות אחד מבני הזוג רוצה למות.

ברגע של הפוגה מהטירוף מעין נופלת אל זרועותיו. בן מחמיא לה על הריח שלה, מסתכל לה בעיניים, שפת הגוף קרובה. במונית, מסתבר שהביא להם שנורקלים כדי לצלול, פעילות שנחשבת לרומנטית אצל גברים עם בלנדסטון. למעין הוא מספר שאוהב להשכים כדי לצלול, "אלא אם יש סיבה להישאר במיטה". אפשר לסמן וי על המשיכה, לנשום לרווחה ולנשנש איזה צ'ורוס - בן ומנור זה לא. "זה התחיל ב'מה הם עשו' ונגמר ב'איזה כיף שהם עשו מה שהם עשו'", חולק בן את טלטלת רגשותיו מליל החתונה. אולי גם אהבת אמת זה גם לא יהיה. מה שכן, יהיה טעים, וזה כבר מאכזב פחות מרוב מערכות היחסים הרומנטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully