וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרת "איך לרצוח את בעלך" ממשיכה להכחיש שרצחה את בעלה: "אני סנילית"

23.5.2022 / 23:50

הסופרת ננסי קרמפטון-ברופי, שכתבה בעבר מדריך המפרט כיצד לרצוח את הבעל ולצאת חפה מפשע, ממשיכה להכחיש שרצחה את בעלה לפני 4 שנים. כשהציגו לה תמונה מזירת הרצח, השיבה: "אני סנילית. אני לא זוכרת שהייתי שם"

הסופרת שכתבה את הספר "איך לרצוח את בעלך?" חשודה ברצח בעלה/oregonlive

משפטה של הסופרת ננסי קרמפטון-ברופי, המואשמת ברצח בעלה, נמשך גם השנה - על אף שנראה כי התאספו מספיק ראיות כדי להרשיעה ברצח. לפני קצת פחות מ-4 שנים סיפרנו לכם לראשונה על מקרה הרצח הנורא של דניאל ברופי, שף ומורה שגופתו נמצאה ב-2 ביוני 2018 במכון הקולינרי של אורגון, שם עבד ולימד. החשודה המרכזית - או ליתר דיוק היחידה - ברצח שלו היא אשתו, הסופרת ננסי קרמפטון-ברופי, שעד היום טוענת שהיא לא הרוצחת. אחת הראיות המרכזיות, שנפסלה מאז אך הצליחה להפתיע את חבר המושבעים, היא שהחשודה פרסמה ב-2011 מדריך בשם "איך לרצוח את בעלך?", הכולל סיבות ושיטות לרצח - כמו גם דרכים לחמוק מאשמה. אחת הסיבות המופיעות במדריך לרצח הבעל היא השגת כספי הביטוח שלו - בדיוק מה שננסי עשתה מיד לאחר מות בעלה, כשתבעה את חברות הביטוח על סך 1.4 מיליון דולר.

בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית המשפט הוצגה בפני ננסי ראייה חדשה: תמונה שצולמה ביוני 2018, בה רואים אותה נוהגת במכוניתה, קרוב לזירת הרצח של בעלה, דניאל. היא אישרה שהאישה בתמונה זו היא - אך טענה שהיא בכלל לא זוכרת שהייתה שם. היא עדיין מתעקשת שבעלה המנוח נפל קורבן לתוקף מסתורי.

הסופרת ננסי קרמפטון-ברופי בבית המשפט. Dave Killen/The Oregonian, AP
הסופרת ננסי קרמפטון-ברופי בבית המשפט/AP, Dave Killen/The Oregonian

ננסי קרמפטון-ברופי, בת ה-71, טענה שהיא סנילית כשהתייצבה לדיון בבית משפט בפורטלנד, אורגון, ביום שני שעבר - ונשאלה על תמונה שלה, לכאורה, נוהגת במכוניתה וחולפת באזור הרצח של בעלה. ברופי, שהייתה אז בת 68, הסכימה שהאישה ברכב נראית בדיוק כמוה, אך מתעקשת שהיא לא זוכרת שהייתה שם. היא הוסיפה: "אתם יודעים מה אומרים? זיקנה זה לא לחלשי אופי. אני מגיעה לגיל 65, אני מתחילה לאבד את הראייה, אני מסתכלת על זה וחושבת "אוי אלוהים, אני מתחילה להשתגע. איך זה קרה ואני לא זוכרת את זה? אפילו עכשיו, המוח שלי קצת מתפוגג מהאימה".

ננסי מתעקשת שבעלה נפל קורבן לתוקף מסתורי, אולם אף חשוד אחר מעולם לא נעצר או נקרא לתת עדות. על פי הדוח המשטרתי, ננסי היא האדם היחיד שנעצר בחשד לרצח. על אף שלדבריה היא אינה זוכרת שהייתה בזירת הרצח, היא טוענת שנזכרה שראתה גבר מסתורי בטנדר באזור באותו היום. היא אמרה: "אני רואה את עצמי יושבת בפארק הזה וכותבת. הסיבה שאני זוכרת את זה היא שזה היה מגרש חנייה, שהיה נראה ריק, אבל היה שם טנדר לבן. היה איזה בחור שהמשיך ללכת הלוך ושוב, ללכת הלוך ושוב. זה גרם לי להסתלק משם". כשנשאלה על ידי עורך הדין שלה האם מדובר בזיכרון אמיתי, ברופי אישרה שכן ותיארה בפרוטרוט מה עשתה ברכב באותה שעה.

הפרסום הראשון

הסופרת שכתבה את "כיצד לרצוח את בעלך" - מכחישה שרצחה את בעלה

לכתבה המלאה

הסופרת ננסי קרמפטון-ברופי מעידה בבית המשפט:

המניע?

ננסי הכחישה את הטענות שהיא רצחה את בעלה עבור פוליסת ביטוח החיים היקרה שלו, עליו היא קיבלה סכום של 1.4 מיליון דולר לאחר מותו. כשנזכרה בבעלה, ננסי הגיבה בהתרגשות ואמרה שהיא איבדה חלק עצום מחייה. "זה כאילו איבדת יד. אתה יודע?", אמרה ננסי במשפטה, "כאילו, את פשוט לא טובה כמו שהיית כשהיית איתו. כשהייתי איתו, הייתי הכי טובה שיכולתי להיות. ועכשיו, זה כאילו כן, אני מתפקדת... אבל משהו חסר".

ננסי מודה שהשניים היו בחובות והחלו למכור ביטוחים רפואיים כדי לזכות בהכנסה קבועה. הם גם הסכימו לשפץ את הבית שלהם כדי למכור אותו, וכמו כן גם החליטו לקחת הלוואה, כך דיווחו ב-kptv.com. "דן ידע שהחוב של כרטיס האשראי לוחץ עלינו", אמרה ננסי, "זו באמת הייתה הדאגה הראשונה שלו, להיפטר מהחוב. הדאגה הראשונה שלי הייתה גם להתכונן למכירת הבית".

התובעים טוענים שננסי קרמפטון-ברופי פעלה מרצון לשים את ידה על פוליסת ביטוח החיים של בעלה והשמיעו הקלטה בבית המשפט שבה מבקשת ננסי מחוקר - ארבעה ימים לאחר הרצח - לנסח מכתב על מות בעלה כדי שתוכל לגבות את כספי הביטוח שלו. היא טענה שהפוליסה שווה 40,000 דולר, אך החוקרים טענו שהיא ניסתה לתבוע 10 פוליסות שונות שהסתכמו ב-1.4 מיליון דולר, כמו גם תוכנית פיצויים של עובד, מאחר שהוא נהרג במהלך תפקידו.

נשק הרצח מעולם לא אותר. ברשותה של ננסי נמצאה ערכת "אקדח רפאים" להרכבה עצמית ואקדח גלוק, אך אף אחד מהשניים הוא לא זה שירה את הכדורים שהביאו למותו של דניאל. בית המשפט שמע בעבר כיצד ננסי רכשה ערכת הרכבה של "אקדח רפאים" ברשת, בערב חג המולד 2017, שדניאל עצמו חתם עליה כשנמסרה בינואר 2018, בזמן שאשתו הייתה בנסיעת עבודה. כשהיא לא הצליחה להרכיב את האקדח, היא רכשה אקדח נוסף בתערוכת נשק בפורטלנד בפברואר 2018 - וחודש לאחר מכן החלה להתאמן במטווח. ביום שני האחרון העידה ננסי שהיא מוקסמת מאקדחי רפאים וכי חיבתה אליהם גדלה לאחר שקראה עליהם ב"ניו יורק טיימס" ותכננה לכתוב רומן רומנטי על אישה שחששה לביטחונה ורכשה אקדחים.

ננסי קרמפטון-ברופי חשודה ברצח בעלה. משטרת אורגון, אתר רשמי
ננסי קרמפטון-ברופי במעצרה ב-5 בספטמבר/אתר רשמי, משטרת אורגון
מספריה של הסופרת ננסי קרמפטון-ברופי. Facebook, אתר רשמי
הספרים של ננסי בהחלט מעוררים חשד/אתר רשמי, Facebook

המדריך לרוצחת

על אף שכתיבת מדריך העוסק בדרכים לרצוח את הבעל נשמע כמו ראייה חזקה מספיק למעשה הרצח של ננסי, השופט רמרס קבע כי התובעים אינם יכולים להציג כראיה את המדריך שכותרתו "איך לרצוח את בעלך?", אותו כתבה ננסי ב-2011 בזמן שניסתה להתקבל לקבוצת סופרים. רמרס טען שהמדריך ישן מכדי להיות רלוונטי. הוא קבע כי "כל ערך הוכחה מינימלי של מאמר שנכתב לפני זמן רב מתגבר באופן מהותי על ידי הסכנה של דעות קדומות בלתי הוגנות ובלבול של הנושאים".

ננסי הוציאה מספר ספרים על מערכות יחסים כושלות, ביניהם "השוטר הלא נכון", שמספר על אישה שמפנטזת על רצח בעלה השוטר המושחת. ספריה, כפי שנכתב בביוגרפיה שלה, "עוסקים בגברים מחוספסים ונשים חזקות, במשפחות שלא תמיד מתפקדות, באושר שבמציאת אהבה ובקושי לשמור עליה".

היא שיתפה את המדריך "איך לרצוח את בעלך?", שאורכו כ-700 מילה, בבלוג שלה. במדריך מופיעים חמישה מניעים וכלי נשק שסופרת מז'אנר מתח רומנטי הייתה בוחרת אילו הייתה צריכה לכתוב על דמות שרצחה את בעלה. במדריך, שהוסר מאז מהבלוג, היא הסבירה: "כסופרת בז'אנר אני מבלה זמן רב במחשבות על רצח וכתוצאה מכך על התנהלות משטרתית. הרי אם הרצח אמור לשחרר אותי, אני בהחלט לא רוצה לבזבז את זמני בכלא. תרשו לי לומר, בשביל הרקורד, שאני לא אוהבת סרבלים וכתום זה לא הצבע שלי".

הבעל, השף דניאל ברופי. משטרת אורגון, אתר רשמי
הבעל, השף דניאל ברופי/אתר רשמי, משטרת אורגון

במדריך המפליל של ננסי נמצאו עוד כמה נקודות מחשידות. המדריך תיאר שורה שלמה של מניעים אפשריים לרצח הבעל, ביניהם מניע כלכלי, התעללות או בגידה. "גירושים זה יקר, ומי רוצה להתחלק ברכוש?", היא כתבה אודות המניע הכלכלי, "אם התחתנת בשביל הכסף, לא מגיע לך לקבל אותו?". בעלה נורה באקדח - וזה אחד הכלים בו שקלה ננסי להשתמש בסיפורה, "רובים - מרעישים, יוצרים בלאגן ודורשים מיומנות. לעומתם רצח עם סכינים - זה אישי וקרוב מדי. דם זורם בכל מקום. איכס", היא כתבה. בין היתר היא ציינה שלא כדאי לבצע רצח באופן פזיז: "ברוב המקרים נותר שובל שמוביל הישר אליך. כל סוג של רצח משאיר אחריו עקבות. פשע מתוך תשוקה לא יראה כאילו אדם זר מעורב בזה".

במדריך היא גם סיפרה על ההתמודדות הצפויה מול המשטרה: "הבעיה היא ששוטרים לא טיפשים. הם קודם כל יחקרו אותך, אז את חייבת להיות מסודרת, מתוחכמת ואכזרית. בעלים נעלמו בעבר, אז למה ששלך לא ייעלם גם?". היא דיברה בבלוג שלה גם על מערכת היחסים עם בעלה, שלא תמיד הייתה יציבה: "היו לנו עליות ומורדות, אבל בסה"כ יותר זמנים טובים מקשים". את הבלוג היא סיימה במילים: "קל יותר לאחל לאנשים למות מאשר באמת להרוג אותם. אני לא רוצה לדאוג בגלל דם ומוח שמותזים על הקירות שלי והאמת? אני לא שקרנית כל כך טובה. מה שאני יודעת לגבי רצח, זה שלכל אחד מאיתנו יש את זה בתוכו".

ננסי כתבה בבלוג שלה גם על היתרונות שבהיותה נשואה לשף. "כתוצאה מכך יש תרנגולות ותרנגולי הודו בחצר האחורית שלי, גן ירק נהדר שגם מגדל טבק להדברה וארוחה חמה על השולחן בכל ערב", כתבה. עם זאת, היא ציינה: "לאלו מכם שהשתוקקו לזה, הרשו לי להזהיר אתכם. הפתגם הישן נכון. תיזהר במה שאתה מייחל לו. כשהאלים כועסים באמת, הם ממלאים אחר המשאלות שלנו".

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, גופתו של דניאל נמצאה ב-2 ביוני בשעה 8:30 בבוקר, כשתלמידיו הגיעו לכיתה והבחינו בו שרוי על הרצפה. ניסיונות ההחייאה לא עזרו ומותו נקבע במקום. תלמידיו תיארו אותו "כאנציקלופדיה מהלכת" ו"בעל חוש הומור לא שגרתי וגישה יצירתית להוראה".

יום לאחר הרצח, ננסי כתבה פוסט הספד בפייסבוק: "יש לי חדשות רעות. בעלי וחברי הטוב ביותר, השף דן ברופי, נהרג אתמול בבוקר. עבור אלה שקרובים אליי ורוצים להתקשר, אתם צודקים אבל אני מתקשה להירגע כרגע. בעוד אני מעריכה את התגובות התומכות שלכם, אני המומה ומבקשת שתשמרו את השיחות לעוד כמה ימים, עד שאוכל לחזור לתפקד". בקשתה שלא יצרו עמה קשר בעודה מתאבלת על מות בעלה - לו הייתה נשואה מזה 27 שנים - הייתה מעט משונה בעיני שכניה. אחד השכנים, דו מק'קונל, סיפר אז ל-Oregonian ששוחח עם ננסי באותם ימים ובאופן מחשיד היא לא נראתה עצובה במיוחד. "היא מעולם לא הראתה סימנים כלשהם של כעס או עצב", הוא אמר ל-Oregonian, "הייתי אומר שזה נראה יותר כמו תחושת הקלה, כאילו זו הייתה מתנה משמיים בשבילה". כששאל אותה האם המשטרה מעדכנת אותה בחקירת מותו, היא ענתה לו "לא, אבל מתברר שאני חשודה" בלי שום רגש.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • סופרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully