וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבת "הרווקה" חושפת שגדלה בכת של פדופיל פוליאמורי לצד 63 ילדים ו-9 אמהות

15.6.2022 / 23:40

אליסטה לאישקוצ'אב, אביה של כוכבת "הרווקה", קירה מגווייר, הקים כת בשנות ה-70, חי לצד 9 בנות זוג והביא לעולם 64 ילדים. הוא מת לפני כעשור בכלא לאחר הרשעתו בגין שורה של תקיפות מיניות שביצע בקטינים

כוכבת "הרווק" שגדלה בכת פוליאמורית/ACurrentAffair9

כיום כוכבת "הרווקה", קירה מגווייר, מדברת בפתיחות על אביה, הפדופיל הפוליאמורי המורשע, אליסטה לאישקוצ'אב - אם כי היא מודה שבמשך שנים הסתירה את הפרט הזה מכל סובביה. מנהיג הכת שהתגאה בכך שהוא מצליח לספק 5 מתוך 9 הנשים שלו בכל לילה, הביא לעולם 64 ילדים, ביניהם כוכבת הטלוויזיה הפופולרית.

כבר בשנת 2016 צופי הגרסה האוסטרלית של "הרווקה" נותרו המומים כשמגווייר בת ה-35 חשפה שהיא נולדה לתוך כת פוליאמורית בראשות אביה. מגווייר התרחקה כמתבקש מהפדופיל המורשע והשוטר לשעבר, אביה אליסטה לאישקוצ'אב, שהקים בשנות ה-70 את הכת שזכתה לכינוי "הסיסייד". לאישקוצ'אב מת בכלא לפני כמעט עשור, באפריל 2012.

כוכבת "הרווקה", קירה מגווייר

אליסטה לאישקוצ'אב. A current afair, צילום מסך
אליסטה לאישקוצ'אב/צילום מסך, A current afair

בראיון לדיילי מייל אוסטרליה סיפרה מגווייר על אביה: "אליסטה לאישקוצ'אב לא רלוונטי למי שאני היום - וגם לא מגדיר אותי. אין לי שום קשר אליו". לאישקוצ'אב הקים את הכת במפרץ ביירון שבאוסטרליה והתיישב שם עם 9 נשותיו ו-64 ילדיו, כשכל נשותיו גרו בחדר אחד גדול. אחת מנשותיו הייתה אמה של קירה, מישל. בתיעוד מ-1992, נראית מישל מגנה על החלטתה להיות כחלק מההרמון של לאישקוצ'אב. למרבה המזל היא לקחה איתה את הילדים ועזבה את השבט כשקיירה הייתה בת 5.

קיירה שיבחה את אמה וסבתה על שגידלו אותה ב"בית אוהב, דואג וחומל" בבריסביין. היא אמרה: "הייתה לי ילדות נפלאה ואני אסירת תודה לאמי ולסבתי על החינוך שהן סיפקו לי ולאחים שלי. על אף שמאז נפגשתי והתאחדתי עם המשפחה שלי, מעולם לא הייתה לי מערכת יחסים עם אליסטה לאישקוצ'אב".

ההרמון של אליסטה לאישקוצ'אב. A current afair, צילום מסך
ההרמון של אליסטה לאישקוצ'אב/צילום מסך, A current afair
ההרמון של אליסטה לאישקוצ'אב. A current afair, צילום מסך
9 נשים ו-64 ילדים/צילום מסך, A current afair

קיירה, כיום בת 35, זכתה לתהילה בעונה של "הרווק" ששודרה בשנת 2016. מאוחר יותר היא הופיעה בגרסה האוסטרלית של תכנית הריאליטי "אני סלב, תוציאו אותי מכאן" (I'm a Celebrity... Get Me Out of Here), שם היא דיברה בפתיחות על הכת. כשהופיעה בתוכנית ב-2017, היא אמרה לחברתה למחנה ליסה קארי: "אני לא יודעת אם את מכירה את הסיפור שלי, אבל אמא שלי הייתה בכת. אבא שלי היה המנהיג של הכת. היו שם 63 ילדים... את צריכה לזכור שהיו 9 נשים. לא ידעתי מי זאת האמא האמיתית שלי עד שהייתי בת 5. אפילו לא ידעתי מה זה אומר 'אמא'. פשוט ידעתי שאני לא נורמלית וממש לא אהבתי את זה".

"הייתי מספק 4 עד 5 נשים בלילה"

אליסטה לאישקוצ'אב נולד באוקלנד בניו זילנד תחת השם איאן לואו. הוא שינה את שמו כשעבר לאוסטרליה ב-1969. הוא נישא לאשתו הראשונה בכנסייה מורמונית כשהיה בן 25, שם הוצג בפניו מושג הפוליגמיה. בתחקיר ששודר ב-1992 אמר האב: "לשלמה המלך היו כל כך הרבה נשים. אני לא כזה חמדן, ברור. היו לו 70 נשים ו-500 פילגשים. כשזה מגיע לנשים, אני אנוכי. אני לא חושב שאני יותר מיוחד מכל גבר אחר ואני מאמין שכל גבר יכול לעשות את מה שאני עושה ולספק 4 עד 5 נשים בלילה". כשנשאל אם ירצה לגייס נשים נוספות לכת שלו, ענה: "אי אפשר לדעת".

על פי הדיווחים, אחת מנשותיו לשעבר סיפרה כי "הכלל הבלתי ניתן לשבירה במשק הבית היה נאמנות לאליסטה". כמה מהנשים אישרו שהן מצאו אותו אטרקטיבי, אך דאגו למשקלו. "אני שאני כזה בוק", צחק לאישקוצ'ב, "אני לא חתיך או משהו כזה".

ההרמון של אליסטה לאישקוצ'אב. A current afair, צילום מסך
נשותיו של אליסטה לאישקוצ'אב/צילום מסך, A current afair

אימא שלה מספרת על החיים בכת:

לאישקוצ'ב נכנס למאסר בשנת 2000 כשהיה בן 71, לאחר שנמצא אשם ב-16 עבירות של תקיפה מינית, סעיף אחד של חדירה מינית לקטין מתחת לגיל 10, שלוש עבירות של ניסיון חדירה מינית לקטין מתחת לגיל 10 וסעיף אחד של גרימת חבלה בחוסר זהירות. במהלך המשפט דווח כי אחת הקורבנות הצעירות סיפרה לבית המשפט שהנאשם התעלל בה "מדי יומיים". הכת התפרקה ב-1993 לאחר שהתגלו העבירות הנוראיות ולאישקוצ'ב הואשם.

דווח כי ארבעת קורבנותיו היו בגילאים 7 עד 11. קיירה עזבה את הקבוצה עם אמה בגיל 5. בראיון מרגש ל"הפרויקט" ב-2016, קיירה אמרה שהיא לא סיפרה לאף אחד על ההיסטוריה המשפחתית שלה עקב החשש שישפטו אותה. מאז שפורסם הסיפור על האופן שבו מנהיג הכת התעלל מינית בארבע הבנות הצעירות במשפחה, נאלצה קיירה להתמודד עם עברה ולספר את האמת: "תמיד ידעתי שאני שונה אבל פחדתי לדבר על זה. אפילו במערכות יחסים עם גברים, אף פעם לא פתחתי על זה כי לא רציתי שישפטו אותי על שאני לא נורמלית. לא ידעתי מי אמא שלי בכלל. זה נשמע מוזר, אבל זה פשוט מה שקרה. אפילו ימי הולדת לא היו לי. אני חושבת שהיה לי יום הולדת ראשון כשהייתי בת 7. עבור אנשים אחרים זה אולי נשמע עצוב, אבל זה לא כי זה הסיפור חיים שלי ואני במקום אחר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully