וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אורי זוהר שינה את פני הבידור בישראל, הוא היה ארכיטקט של הומור ושפה"

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 14:04

הזמרת ג'וזי כץ ספדה לבמאי והשחקן אורי זוהר שהלך היום לעולמו בגיל 86: "היה לי כבוד לעבוד איתו". עודד קוטלר: "בין הכישרונות הגדולים ביותר בקולנוע שהיו בארץ". השר טרופר: "היו בו שנינות, הומור ויצירתיות יוצאי דופן, ויצירותיו ומורשתו יישארו איתנו"

בווידאו: אבל כבד מחוץ לביתו של אורי זוהר/רוני כנפו

הבמאי והשחקן אורי זוהר הלך (רביעי) לעולמו והוא בן 86. זוהר נחשב לאחת הדמויות המשפיעות בקולנוע ובבידור הישראלי. ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד לו: "התעצבתי מאוד לשמוע על פטירתו של הרב אורי זוהר זצ"ל. אורי היה חלק בלתי נפרד מהישראליות על כל גווניה, צבר שורשי וקוצני עם עולם רוח ענק ולב יהודי פועם. גדול במשחק, גדול בתרבות וגדול בתורה. תלמיד חכם שקירב לבבות בדרכי נועם".

הנשיא יצחק הרצוג ספד אף הוא: "הצטערתי לשמוע על לכתו מעמנו של איש התרבות והתורה, הרב אורי זוהר. יוצר גדול, ממעצבי הקולנוע הישראלי, שתרם תרומה חשובה לנכסיה התרבותיים והרוחניים של מדינת ישראל לא תשכח".

בנו איתמר זוהר ספד לאביו: "הוא מילא את העולם בהבנה וברוח, אני מזועזע ועצוב כל כך. זו אבידה גדולה. החושך כל כך גדול ובלתי נסבל. אני מתגעגע אליו ואני שבור, אני מטורף עליו והוא היה החיים שלי, אני חייתי איתו. אני עצוב נורא. הוא לימד אותנו לראות את החרטא האדירה בכל מה שאתם רודפים אחריו כל כך".

אורי זוהר. יעקב נעומי, פלאש 90
רב כישרונות. אורי זוהר/פלאש 90, יעקב נעומי

רבקה מיכאלי ספדה לזוהר בשיחה עם וואלה! תרבות: "אני זוכרת אותו ככוכב של להקת הנח"ל, ככוכב של בצל ירוק, כוכב בתכנית יחיד בחמאם. לא תמיד ראינו דברים עין בעין. שיחקתי בסרט שלו 'השכונה שלנו'. הבנתי מדוע אורי קץ בחייו החילוניים התובעניים, שבהם אתה כל הזמן צריך ליצור ולחטוף, וזה עוד בימיך הקלים, ביצירה, בהמתנה ובארגון. אני מבינה אדם שקץ בחיים האלה והולך באוהלה של תורה. החזרה שלו בהתחלה היתה קיצונית אבל אחר כך היה מאוד נגיש. כשנפגשתי איתו בימיו הדתיים הוא היה מכבד, פתוח, שאל שאלות, מה שלומי, מה עושים הנכדים. היה לו מבט טוב בעיניים - שלא היה לו כשהיה צעיר. הוא עבר מקיצון אחד לקיצון שני. עצוב לי, כי אין ספק שכמו לרבים בני גילי ואחרים - אורי זוהר הוא חלק מהביוגרפיה שלנו".

גברי בנאי ספד לזוהר בשיחה עם וואלה! תרבות: "מותו של אורי זוהר מאוד מצער אותי. הוא היה הבמאי שלי בלהקת הנח"ל, היה שותף של פשנל שניהל אותנו בתרנגולים ובגשש, עשינו המון פרסומות וסרטים ביחד, הוא ביים את השיר 'מים לדוד המלך'. שנים של עבודה ביחד. היינו מאוד מיודדים. מה הפך את אורי לאגדה? שמו לו פלפל בתחת. לא היה לו רגע שקט. כל הזמן הוא היה מלא רעיונות, מלא ביטחון, מלא הומור. הכל על מלא. עד שהוא הגזים בעניין הסמים. כל החבורה הזאת של לול הגזימו בסמים. אלה שהגזימו חזרו בתשובה. מזל שבא לו השכל והוא התפכח והדרך היחידה שנותרה לו היא לחזור בתשובה. הוא פתאום תפס את עצמו. אני חושב שעשה את זה בשביל הבריאות שלו. אני לא מבין את המהלך הזה אבל מבחינתו הוא עשה בשכל. אני מצטער על מותו".

עוד בוואלה!

סוף עידן: אורי זוהר, מגדולי היוצרים הישראלים, הלך לעולמו בגיל 86

לכתבה המלאה
מחוץ לביתו של אורי זוהר 2 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
חברים וקרובים מחוץ לביתו של אורי זוהר/פלאש 90, יונתן זינדל

הזמרת ג'וזי כץ, שהכירה את זוהר בתקופת "חבורת לול", ספדה לזוהר בשיחה עם וואלה! תרבות: "אורי היה אדם מוכשר עם מלא כריזמה ועם דימיון מפותח. לפעמים הוא היה נעים, לפעמים לא היה נעים. הוא חזר בתשובה כי עשה מה שהלב שלו דרש, בדרך שלו, איפה שטוב לו. היה לי כבוד מאוד גדול לעבוד איתו ב'לול'. שמרנו על קשר פה ושם. עצוב מאוד".

דורי בן זאב, שהיה חלק מחבורת "לול", ספד לזוהר בשיחה עם וואלה! תרבות: "התחלתי בתור מעריץ גדול שלו והוא הפך למורי ורבי. היו לו יכולות לפתוח דלתות, להאמין ולנסות באומץ לב דברים אמנותיים, לדעת מה כוחו של הבידור, ולהבין בזה. הוא היה בכל הצמתים ואפשר להגיד שהאיש הזה שינה את פני הבידור ופני תרבות הקולנוע. אחר כך הוא גם התווה דרך למי שהולך לצד האמוני. נתן דוגמא ומופת. באופן אישי, אורי זוהר עשה מחווה של מנהיגות גדולה כשנפטר אבא שלי, ששיחק במציצים. אורי לקח על עצמו במשך שנה להגיד קדיש על אבא, גם בא לשבעה וגם נתן שיעור בשבעה. איש גדול".

שר התרבות חילי טרופר ספד לו: "עצב רב על מותו של הרב אורי זוהר ז"ל. הרב אורי זוהר היה מגדולי היוצרים בישראל ואבן יסוד בתרבות הישראלית. לאורך השנים היה זוהר ממעצבי הקולנוע הישראלי וסרטיו הפכו לנכסי צאן ברזל אשר נכנסו לכל בית ובית. היו בו שנינות, הומור ויצירתיות יוצאי דופן, ויצירותיו ומורשתו ישארו איתנו. תנחומים למשפחתו, אשתו וילדיו, יהי זכרו ברוך".

מחוץ לביתו של אורי זוהר 2 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
חברים וקרובים מחוץ לביתו של אורי זוהר/פלאש 90, יונתן זינדל

חתן פרס ישראל, השחקן והבמאי עודד קוטלר שביים את אורי זוהר בתיאטרון חיפה ושיחק לצדו בסרטים, ספד לו בשיחה עם וואלה! תרבות: "היו ימים רבים בעבר שאורי זוהר נחשב בין הכישרונות הגדולים ביותר בקולנוע שהיו בארץ, כבמאי וכבעל חזון קולנועי. הוא באמת היה בעל מעוף, כישרון ויכולת שידוך בין רעיונות, שחקנים ומצלמה. הבעיה היא שהוא הפסיק את הקריירה שלו ברגעי ההעפלה הגדולים למקום עוד יותר מזוקק. משהו שם שיבש את הדרך מדעת, לא במקרה. הוא עצמו החליט לעשות שינוי משמעותי בחייו. הוא כנראה הרגיש שכל מה שהוא חי פעם לא נתן לו תשובה מספקת. הוא חיפש, והיה לו נדמה שימצא את זה באמונה ובדת.

"הבן אדם היה רב יכולת. היו שם כמה כישרונות באדם אחד, ולא תמיד הנפש רוצה לשאת בכל המעמסה הזאת. הוא חיפש את הישועה בדת, ישועה שלא מביאה תמיד לפתרונות הנכונים. הוא לא למד משחק. כשהצעתי לו לשחק בהצגה 'הנבחרים' בתיאטרון חיפה באמצע שנות השבעים הוא התלהב מזה והתנסה לראשונה בעבודה מסודרת יום יום של חזרות. כל עובדי התיאטרון נעמדו כדי לראות אותו משחק כבר ביום הראשון של החזרות. בתקופת הרצת ההצגה 'הנבחרים' התחילה האמונה שלו באלוהים, שם הוא הגניב לראשו כיפה ולאט לאט גידל פאות. יום אחד מנהל ההצגה קרא לי ואמר - עודד, התפקיד הקומי הפך לדרמטי. הוא פתאום הפסיק להצחיק. הוא נהיה רציני להחריד".

המוזיקאי אביב גפן ספד לו בחשבון הטוויטר שלו: "אורי זוהר היה ארכיטקט של הומור ושפה, נפש מורכבת ומיוסרת, תנוח על משכבך בשלום ושלווה".

אורי זוהר באירוע הכנסת ספר התורה לזכרו של אריק איינשטיין
28.11.21. יואב איתיאל, שלומי גבאי
כולם עמדו לראות אותו. אורי זוהר/שלומי גבאי, יואב איתיאל

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ספד לזוהר: "אורי היה מגדולי היוצרים הישראלים - שחקן, תסריטאי ובמאי שעיצב את עולם הקולנוע שלנו. תרומתו הגדולה לתרבות הישראלית תיזכר לדורות. באופן אישי אני לעולם לא אשכח את הופעותיו בפני חיילי סיירת מטכ"ל בשנות ה-60, כשבידר אותנו יחד עם שייקה אופיר ז"ל ויהורם גאון שיבדל לחיים ארוכים. בישיבה על מזרנים, בהאנגר ביחידה, זכינו ליהנות מהכישרונות העצומים ביותר שצמחו במדינת ישראל. אורי קרע אותנו מצחוק. אהבנו אותו מאוד".

ח"כ משה גפני הוסיף: "יחד עם כל בית ישראל הצטערתי לשמוע על פטירתו של הרב אורי זוהר זצ"ל, שהשיב רבים מעוון, קרבם לאבינו שבשמיים וקידש שם שמיים בדרכו ובמעשיו. אני שולח את תנחומיי למשפחה הרוממה ובהם לבנו, ידידי הרב דוד זוהר, נציג מסור של 'דגל התורה' בעיריית ירושלים. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".

הרב הראשי דוד לאו מסר: "יחד עם כל עם ישראל אני כואב בבוקר זה את הסתלקותו לבית עולמו של ידידי האהוב הרב הצדיק אורי זהר זצ"ל, מי שהיווה דמות מופת בדורנו, סלל את הדרך אל שורשי העם ורבים השיב מעוון. זכה לחיות חיים משמעותיים של תורה, בצניעות ובענווה, מתוך דביקות בבורא יתברך. חבל על דאבדין, מי יתן לנו תמורתו".

  • עוד באותו נושא:
  • אורי זוהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully