וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היית איש שכולו אמת": הסופר א.ב. יהושע הובא למנוחת עולמים

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 18:53

יהושע, מהגדולים בסופרי ישראל בדור האחרון וחתן פרס ישראל, הובא למנוחות אחרי שהלך לעולמו בגיל 85 לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן. מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה, ביניהם הנשיא לשעבר ראובן ריבלין, הסופר מאיר שלו והשר לשעבר חיים אורון

בווידאו: "היית איש שכולו אמת" - הסופר א.ב. יהושע מובא למנוחת עולמים/יואב איתיאל, שלומי גבאי

מאות בני אדם ליוו הערב (רביעי) למנוחת עולמים את הסופר ואיש הרוח א.ב. יהושע בבית העלמין בקיבוץ עין כרמל שבצפון הארץ. יהושע הלך לעולמו אתמול בגיל 85, אחרי מאבק בן כמה שנים במחלת הסרטן. בין הנוכחים בהלוויה היו גם נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין, הסופר מאיר שלו, השר לשעבר חיים אורון, ראש עיריית חיפה לשעבר יונה יהב, ואחרים.

הנשיא לשעבר ראובן ריבלין ספד לו: "כמה התכוננת אתה, כמה אנחנו התכוננו אנו - לבשורה הנוראה שתגיע, שאתה אינך. הכנת אותנו ואת עצמך. ובכל זאת אתמול בבוקר היכתה הבשורה על לכתך בכל הכוח ובכל ההפתעה למרות שכולנו ידענו, היכתה על הבית ובית החזה ושק הדמעות. יקר שלי, המדריך שלי, זכיתי שנפשי נקשרה לנפשך. ידעתי מילדות שתהיה לי בר פלוגתא אבל גם חבר ומדריך המלווה את כל חיי, חד ומצחיק. היית איש שכולו אמת. אהבתי אותך ויש לי הרגשה שאתה אהבת אותי. אתה מותיר אותנו ואת עמנו בזמנים לא קלים. שלום חבר, שלום מדריך דגול".

בנו של יהושע, נחום, סיפר שמונה עובדות לא ידועות על אביו והוסיף וסיפר כי מאז מותה של אמו איקה - אשתו של א.ב יהושע - הוא החל להידרדר. "המסע לכאן החל כבר אז. מחלת הסרטן ושלביה היו רק תחנות ביניים. היינו חשובים לך כל כך. היית אדם טוב לעולם. נוח על משכבך בשלום".

הלווית א.ב יהושע בבית העלמין עין כרמל, 15 ביוני 2022. שלומי גבאי
הבן נחום יהושע/שלומי גבאי
הלווית א.ב יהושע בבית העלמין עין כרמל, 15 ביוני 2022. שלומי גבאי
פרופ' מנחם פרי סופד לחברו, א.ב יהושע/שלומי גבאי

יהושע, מהגדולים בסופרי ישראל בדור האחרון, נולד בשם אברהם גבריאל יהושע. לאורך השנים הוא כתב קלאסיקות כמו "גירושים מאוחרים", "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש"‏, "המאהב", "מולכו", "הכלה המשחררת", "השיבה מהודו", "מסע אל תום האלף" ו"מר מאני". הוא הוסיף להוציא ספרים גם בשנותיו האחרונות - מאז 2018 יצאו לאור "המנהרה", "הבת היחידה" ו"המקדש השלישי".

הלווית א.ב יהושע בבית העלמין עין כרמל, 15 ביוני 2022. יואב איתיאל
נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין בהלווית א. ב. יהושע, היום/יואב איתיאל
הלווית א.ב יהושע בבית העלמין עין כרמל, 15 ביוני 2022. יואב איתיאל
הלווית א. ב. יהושע, היום/יואב איתיאל
הלווית א.ב יהושע בבית העלמין עין כרמל, 15 ביוני 2022. יואב איתיאל
מאיר שלו בהלווית א. ב. יהושע, היום/יואב איתיאל

יצירתו של הסופר יהושע זכתה להכרה רחבה בישראל ובעולם, והוא זכה בפרסים ספרותיים רבים - ביניהם פרס ישראל לספרות, פרס ביאליק, פרס ברנר ופרס מדיסיס לסופר זר (על "חסד ספרדי"). כמה מיצירותיו עובדו לקולנוע, וביניהן "שלושה ימים וילד", "המאהב", "השיבה מהודו" ו"מר מאני".

הלווית א.ב יהושע בבית העלמין עין כרמל, 15 ביוני 2022. שלומי גבאי
ראובן ריבלין מספיד/שלומי גבאי

יהושע נודע גם בזכות פעילותו הפוליטית במסגרתה הביע ביקורת רבה על מדיניותה של ישראל ביהודה, שומרון ועזה מאז 1967, והוא נמנה עם החותמים על יוזמת ז'נבה. לקראת סוף מלחמת לבנון השנייה, השתתף במסיבת עיתונאים עם דויד גרוסמן ועמוס עוז בה קראו לממשלת ישראל להסכים להפסקת אש ולא להרחיב את הלחימה בלבנון כפי שהחליטה לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully