וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רותי ברודו היא תוספת נחמדה, אך היא לא תשנה את דעתכם לגבי "מאסטר שף"

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 8:13

אם נוריד את כל הקישוטים מעונת העשור של "מאסטר שף" ונתרכז ב'מנה' עצמה, לא הרבה השתנה כאן. השופטים והמתמודדים ממשיכים לתת את השטיקים הישנים שלהם - ואם אהבתם את זה עד היום אין סיבה שלא תיהנו; אם מעולם לא הייתם מעריצים, כנראה שגם עונה זו לא תהפוך אתכם לכאלו

מאסטר שף. קשת 12, צילום מסך
מאסטר שף/צילום מסך, קשת 12

שתי תובנות עלו בראשי למשמע הצירוף: "מאסטר שף" ועונת העשור. הראשונה - וואו, איזה הישג מטורף. ברצינות, לא בכל יום מציינת תוכנית טלוויזיה הישג שכזה, אפילו לא בישראל בה גופי השידור סלחנים למדי ולא ממהרים להוריד תוכניות מהמסך ברגע שכבר אושרו. התובנה השנייה (שעומדת בניגוד לראשונה) הייתה - עשור? "מאסטר שף"? אין מצב! התוכנית הזאת משודרת כבר לפחות עשרים שנה. למעשה, היו לי זכרונות עמומים בהם אני מבקש מאמא שלי להכין לי מתכונים מהתוכנית עוד כשחזרתי מחטיבת הביניים. הפתרון לתובנות הטורדניות הגיע בדמות חיפוש זריז בגוגל שגילה כי "מאסטר שף" לא באמת שודרה בימי בית הספר שלי, אלא עלתה לשידור בשנת 2010 וזאת למעשה לא עונת העשור לשידורה (למתקשים בחשבון כמוני - מדובר בשתיים עשרה שנים). הכוונה ב"עונת העשור" היא לעונה העשירית של הפורמט הראשי של התוכנית, בלי לכלול את גרסאות ה-VIP וספיישלים אחרים שלא מופיעים בתפריט.

פרק פתיחת העונה של "מאסטר שף" ניסה לקחת את הפאתוס של 'עונת העשור' ולהפוך למעין משדר גמר ופרק הזנקה בו זמנית. אם בעונה הקודמת של התוכנית, המתמודדים שהגיעו לפרק הראשון נשלחו לשדה לקטוף ירקות מהם יכינו את מנות האודישן שלהם, העונה הם הגיעו לאולפן התוכנית לסט שנראה כמו גמר וקיבלו סיור במנהרת הזמן בו שמעו על מנות גמר בולטות שהוכנו במרוצת השנים, אותן היו צריכים לקחת כהשראה למנת האודישן שלהם. גם העונה המתמודדים מתבקשים לשלוח מנה אחת למבחן טעימה עיוורת - ע"ע השופטים טועמים את המנה, מלהגים עליה (בעיקר אייל) ומנסים לנחש מי הכין אותה (אישה צעירה עם נשמה זקנה שעובדת בהייטק ואוספת תקליטים, זה בערך מאש-אפ של כל הדברים שנאמרו שם). בזמן הזה המתמודדים נמצאים בחדר סמוך ומסתכלים עליהם בעיניים כלות ורק מתפללים שיזמינו אותם למפגש פנים אל פנים בו יכינו מנה נוספת לאלילי המטבח שלהם. כדי להוסיף ארשת של חשיבות לעונה, השנה המתמודדים חייבים לקבל "כן" מכל השופטים כדי לעבור לשלב הבא. כמובן שיש כאן טוויסט ולכל שופט יש וטו אחד איתו הוא יכול להעביר מתמודד/ת גם אם לא קיבל חמישה כנים.

מאסטר שף. קשת 12, צילום מסך
תוספת נחמדה. ברודו וחיים כהן/צילום מסך, קשת 12

למה חמישה כנים ולא ארבעה כמו בעונות קודמות? כי כפי שבוודאי ראיתם כבר באחד מאינספור הפרומואים ששודרו לעונה החדשה, לצוות השופטים הצטרפה הפעם גם המסעדנית רותי ברודו שעכשיו נמצאת לא רק ב"מטבח מנצח" (ובכל הפסקת פרסומות), אלא גם כאן. בכלל, נראה שצוות שופטים בלתי נגמר הפך למעין סימן היכר של הריאליטי של קשת ולא רחוק היום בו הצגת שולחן השיפוט תהיה פרק בפני עצמו שרק לאחריו נכיר את המתמודדים. מצד שני, כאשר מדובר בברודו, אחת הפרסונות המקצועיות, המרשימות ובעיקר המגניבות שיצא לנו לפגוש בריאליטי בישראל, קשה להתבאס מכך. אם להסתמך על תוכנית אחת בלבד, נראה שריבוי השופטים כן יוצר קניבליזציה של זמן המסך שלהם. בפרק ששודר אתמול למשל הרגיש כי ישראל אהרוני קצת נבלע בכל ההמולה וזכינו לשמוע פחות מהתובנות שלו. היות ואני מחזיק ממנו כאחד החברים היותר מקצועיים בצוות, מדובר בעובדה מצערת למדי שאני מקווה שתתאזן במהלך העונה.

מי שלא נבלע בכלל הוא אייל שני, כנראה השופט הכי בולט בתוכנית שנראה כמו אלגוריתם חכם שפשוט יוצר ציטוטים מגוחכים מתחום הקולינריה. רק אתמול הוא הספיק לייצר כמות פנינים שמספיקה לעונה שלמה. אהבתי במיוחד את: "הרבה זמן לא אכלתי אוכל לא טעים שאני כל כך נהנה ממנו" וכמובן את "אני אבחר באדם על פני האוכל". כמי שבעונות קודמות נרתע משני ואף נהג להריץ קדימה כאשר הוא נכנס להתפייטויות מיותרות על כוחה של כרישה, אני חושב שלמדתי לחבב את הפרסונה. מדובר בשחקן מהמעלה הראשונה שרק במקרה מתעסק באוכל והיה יכול לספק רגעים טלוויזיונים משעשעים גם אם היה משתתף בריאליטי שעוסק בפירזול. כאשר הוא טען שהקאצ'ו אה פפה של מתמודד שמגיע מרומא לא איטלקי מספיק והאחרון העמיד אותו על טעותו, הוא לא התבלבל לרגע ושינה את המציאות עם מונולוג פילוסופי ששילב בין איטליה, אמריקה ושאר חירטוטים. באמת, אין אלא להעריך את היכולת של האיש ללהג את עצמו לדעת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מאסטר שף. קשת 12, צילום מסך
פוספס. אהרוני/צילום מסך, קשת 12

אחרי כל הוואסח, "מאסטר שף" עדיין בנויה בעיקר מסיפורים אישיים וכאלה היו אתמול בשפע וכנראה שבאווירת עונת העשור גם הם הרגישו קצת כמו בסט אוף של סיפורי עבר. הייתה מתמודדת עם סיפור עלייה מרגש, היה מתמודד הייטקיסט שהופיע לא מזמן בסרטה של שי-לי שינדלר ואיך אפשר בלי המתמודדת המרגשת מהפריפריה (והפעם: שדרות) שמכינה אוכל של 'מאמות' למרות שהיא עדיין לא בת ארבעים. אה והיא גם סובלת מ'בעיה' מיוחדת - היא לא מסוגלת לבשל אוכל לא חריף ולכן גם מרגילה את ילדיה לכך מגיל קטן (אייל שני בתגובה "מקסים").

אם נוריד את כל הקישוטים מעונת העשור של "מאסטר שף" ונתרכז ב'מנה' עצמה, לא הרבה השתנה כאן. רותי ברודו היא תוספת נחמדה אך לא משהו שישנה את הפורמט והשופטים והמתמודדים ממשיכים לתת את השיטקים הישנים שלהם. אם אהבתם את זה עד היום אין סיבה שלא תיהנו; אם מעולם לא הייתם מעריצים, כנראה שגם העונה הזאת לא תהפוך אתכם לכאלה.

  • עוד באותו נושא:
  • מאסטר שף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully