וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השידור האירופי מודיע רשמית: אוקראינה לא תיארח את אירוויזיון 2023

עודכן לאחרונה: 17.6.2022 / 13:55

בהצהרה של איגוד השידור האירופי נמסר כי "בהתחשב בנסיבות הנוכחיות, הערבויות הביטחוניות והתפעוליות הנדרשות לגוף שידור לארח, לארגן ולהפיק את האירוויזיון... לא יוכלו להתממש על ידי אוקראינה". האיגוד פנה ל-BBC, מאחר שאנגליה הגיעה למקום השני בתחרות השנה

מיכאל בן דוד מדבר לראשונה אחרי האירוויזיון/שגיא בן נון

בריטניה ככל הנראה תיארח את האירוויזיון בשנה הבאה, לאחר שאיגוד השידור האירופי (EBU) הגיע למסקנה כי לא יהיה אפשרי לערוך את התחרות באוקראינה. בהצהרה של האיגוד נמסר כי "בהתחשב בנסיבות הנוכחיות, הערבויות הביטחוניות והתפעוליות הנדרשות לגוף שידור לארח, לארגן ולהפיק את האירוויזיון... לא יוכלו להתממש על ידי אוקראינה". נציגי המדינה, קאלוש אורקסטרה, ניצחו באירוויזיון האחרון, שהתקיים השנה באיטליה.

מאז פברואר האחרון, כשרוסיה פלשה לאוקראינה, משתוללת מלחמה ברחבי המדינה, מה שהוביל את איגוד השידור האירופי להחלטה. האיגוד החל בדיונים עם ה-BBC בבריטניה על אירוח במקום האוקראינים, מאחר שהבריטים זכו במקום השני בתחרות בחודש שעבר.

להקת קאלוש אורקסטרה זוכה בגביע הניצחון באירוויזיון 2022. EBU / CORINNE CUMMING,
זוכי האירוויזיון מאוקראינה, קאלוש אורקסטרה/EBU / CORINNE CUMMING

אוקראינה אירחה את האירוויזיון פעמיים בעבר - ב-2005 וב-2017. כאמור, היא זכתה גם השנה בעזרת להקת קאלוש אורקסטרה שייצגה אותה, ובעיקר בשל סחף של תמיכה במדינה שנאלצת להתמודד עם הפלישה הרוסית.

בהודעת איגוד השידור האירופי נמסר גם כי "הכוונה המלאה שלנו היא שהניצחון של אוקראינה יבוא לידי ביטוי בהופעות בשנה הבאה. זה יהיה בראש סדר העדיפויות שלנו בדיונים שלנו עם המארחים בסופו של דבר". ה-BBC מסרו בתגובה, כפי שפורסמה בדדליין-הוליווד: "ברור שזו לא סדרה של נסיבות שמישהו ירצה. בעקבות החלטתם, נדון כמובן באפשרות שה-BBC יארח את האירוויזיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully