וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנאייכ" היא עדיין סדרה מצוינת, אבל כוכבית מרחפת מעל העונה השנייה שלה

עודכן לאחרונה: 24.6.2022 / 8:41

"מנאייכ" עדיין נמצאת רמה אחת מעל לרוב הסדרות הישראליות. שלום אסייג, עמוס תמם ולירז חממי עדיין מובילים קאסט מצוין במשחק מצוין, ואפילו שעברו שנתיים מאז העונה הקודמת - ניתן להתמסר אליה בקלילות כאילו לא עזבנו אותה מעולם. נשאלת השאלה האם יש לה משהו חדש לומר

מנאייכ. רואי רוט, באדיבות כאן 11,
שלום אסייג, מנאייכ/רואי רוט, באדיבות כאן 11

"מנאייכ", אחת הסדרות הישראליות המוצלחות של השנים האחרונות, חזרה לעונה שנייה בכאן 11. העונה הקודמת של המותחן המשטרתי הסתיימה בקרשנדו פלילי מהדהד, עם ניצחון מובהק של הרעים על הטובים. החוקרים מקבלים אמנם צ'אנס נוסף, אבל האם יצליחו לנצח את הסיבוב הזה?

העונה החדשה נפתחת עם מציאת הגופה של רוסלן מנחמוב - הזדמנות בשביל טל בן הרוש (לירז חממי הנהדרת), הנחושה וההריונית, לחזור ולסיים את העבודה על תיקי ברק הראל (עמוס תמם שממשיך בהופעה חזקה ומאופקת).

ואולם, איזי בכר (שלום אסייג, הלב של הסדרה), שפרש במרירות לעבודה בעסק המשפחתי, מנסה לשכנע אותה להניח לזה: הרי כל המנגנון המשטרתי מגויס למען המפכ"ל, ברק הראל ואנשיהם. אלא שמעשה אלימות מחריד מכריח אותו לחזור לעניינים. כשברקע פרקליט המדינה מלווה מקרוב חקירות נגד ראש הממשלה - בקריצה מאוד מאוד ישירה - כל השחקנים הפעילים חוזרים למלחמה הישנה בין שוטרים ישרים לקרנפים ועבריינים. על הדרך אנחנו נפגשים שוב עם שלל דמויות אהובות בקאסט רחב היריעה, וגם מקבלים כמה חדשות.

מנאייכ. רואי רוט, באדיבות כאן 11,
רמה אחת מעל כולן. מנאייכ/רואי רוט, באדיבות כאן 11

החדשות הטובות הן ש"מנאייכ" עדיין נמצאת רמה אחת מעל לרוב הסדרות הישראליות. שלום אסייג, עמוס תמם ולירז חממי עדיין מובילים קאסט מצוין במשחק מצוין, ואפילו שעברו שנתיים מאז העונה הקודמת - ניתן להתמסר אליה בקלילות כאילו לא עזבנו אותה מעולם. שפע הקריצות לפרשות שמוכרות לכולנו, הופעות אורח משעשעות, בין היתר של עיתונאים (איילה חסון משדרת מערוץ 15, למשל), רק מוסיפות לכיף. הקצב שלה מצוין, הבימוי חד, והכימיה בין השחקנים נהדרת. היא עדיין יעילה ומשכנעת, ומספקת טלוויזיה מצוינת.

ובכל זאת, כוכבית מרחפת מעל העונה השנייה של הסדרה. מראשית דרכה, "מנאייכ" לא הייתה מותחן משטרתי רגיל: הקלפים שלה נמצאים מההתחלה על השולחן, והעיקר שבה הוא לא פתרון תעלומה כנהוג בסדרות מהסוג הזה - אלא משחק שחמט פסיכולוגי בין חברים לשעבר, שמגלים בהדרגה את עומק הפער ביניהם. העונה הראשונה לא הלכה אל פתרון התעלומה, אלא אל העימות הבלתי נמנע בין שני הגברים, בין החובה לחברות, ובין החוק לפשע.

עוד בוואלה!

כן, האיש שכתב את "גרה בשנקין" הולך להיות ראש הממשלה: המסע התרבותי של לפיד

לכתבה המלאה
מנאייכ. רואי רוט, באדיבות כאן 11,
מצוינת. לירז חממי/רואי רוט, באדיבות כאן 11

אחרי כל הקתרזיס הזה, האם ל-"מנאייכ" יש עוד לאן להתפתח? שני הפרקים הראשונים שלה - אלו שנשלחו לביקורת - הם בעיקר אקספוזיציה. גם אם העלילה ממשיכה, והיריבים משכבר חוזרים לסיבוב נוסף, עוד לא ברור אם יש לה משהו חדש להגיד. האם יש טעם עלילתי בהמשך הריקוד איזי וברק זה סביב זה? חובת ההוכחה מוטלת על כתפי גיבוריה.

  • עוד באותו נושא:
  • מנאייכ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully