וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

או לה לה: שרלוט גינסבורג תהיה אורחת פסטיבל הקולנוע בירושלים

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 15:50

האלילה הצרפתייה תגיע לעיר הבירה עם שניים מסרטיה הטריים. עוד יתארחו בפסטיבל: שני במאים זוכי אוסקר, הבמאי שזכה בדקל הזהב פעמיים ומנהל העיזבון של ליאונרד כהן

טריילר הסרט "האשמה"/סרטי נחשון

בשורה מרגשת בניחוח של שיק צרפתי: אושיית הקולנוע, המוזיקה והאופנה הצרפתית שרלוט גינסבורג תגיע לישראל בסוף החודש. האלילה תהיה אורחת של פסטיבל הקולנוע ירושלים, שייצא לדרך בשלהי יולי ויציג שניים מסרטיה האחרונים - "האשמה" ו"ציפורי לילה".

את "האשמה" ביים בן זוגה איוון אטאל (שנולד בתל אביב ואז עבר לצרפת) ומככב בו בנם המשותף בן אטאל. שניהם יגיעו גם כן לישראל.

בן אטאל מגלם בסרט צעיר פריבילגי ולא יהודי, שתקף מינית צעירה שמשפחת יהודית-חרדית. גינסבורג, באחד התפקידים המורכבים והקשים בקריירה שלה, מגלמת את אימו - לא פשוט מלכתחילה לגלם אמא של אנס, אז לגלם את הדמות כשמי שמגלם את עבריין המין הוא בנך במציאות, זה קשה פי כמה. "האשמה" ערך את בכורתו בפסטיבל ונציה האחרון ואפשר לדון בו ארוכות. נעשה זאת לקראת ההקרנות שלו בישראל.

"ציפורי לילה" מגיע לירושלים מפסטיבל ברלין, והוא סרט יפה שמתהדר בצילום מפעים ובפסקול משגע. גינסבורג מגלמת בו אישה שיוצאת לשוק העבודה לראשונה בחייה אחרי פרידה כואבת מבן זוגה, מתחילה לעבוד כעוזרת הפקה זוטרה בתוכנית רדיו של שיחות עם מאזינות ומאזינות, ופורשת חסותה תחת נערה אבודה שהיא פוגשת במסגרת הזו.

גינסבורג היא בתם של השחקנית והמוזיקאית ג'יין בירקין ושל המוזיקאי האגדי והיהודי סרז' גינצבורג. בעבר, בריאיון לוואלה! תרבות, אמרה כך על זהותה היהודית- "בילדותי, היהדות בכלל לא היתה נוכחת אצלי בבית. אבא שלי היה יהודי כידוע, אבל לא היתה אצלנו שום מסורת או מורשת. גרותי זה כבר עניין אחר, כי מגיל 19 אני עם איוון ואצלו זה משהו שנוכח מאוד. אני לא מביאה כלום בהקשר הזה ולא נוקפת אצבע, אלא מסתמכת עליו לגמרי והוא בעצם המורה הרוחני של המשפחה. אני עצמי לא מאמינה בכלום. הלוואי שהייתי מאמינה שיש משהו מעבר לחיים או שיש חיים אחרי המוות, אבל האם באמת יש משהו כזה? נראה לי שאנשים סתם אומרים לעצמם שיש כדאי לשפר את המצב רוח, אבל אין בזה מן הממש".

מתוך הסרט "האשמה". ז'רום פרבואה,
אחד מתפקידיה המורכבים ביותר. שרלוט גינצבורג ב"האשמה"/ז'רום פרבואה

הקשר הקודם של גינסבורג לישראל היתה כשביקרה כאן לצורך "הם בכל מקום", הקומדיה של אטאל שעסקה באנטישמיות ובצורותיה השונות לאורך השנים. כמו כן, היא גם כיכבה ב"נורמן" דובר האנגלית של יוסף סידר, אבל לא ביקרה בארץ בהזדמנות זו.

גינסבורג לא לבד. יחד איתה יגיעו לפסטיבל שני במאים זוכי אוסקר: פולקר שלנדורף הגרמני ("תוף הפח") ולזלו נמש ההונגרי ("הבן של שאול"). כפי שכבר פירסמנו, הפסטיבל יארח גם את הבמאי השוודי הלוהט רובן אוסטלנד, שהצטרף השנה למועדון האקסקלוסיבי והמצומצם של במאים שזכו בדקל הזהב בפסטיבל קאן פעמיים - על "הריבוע" לפני חמש שנים ועל "משולש העצבות" השנה. שני הסרטים יוקרנו בפסטיבל, כמו גם שאר עבודותיו.

עוד בוואלה!

"אם הסרט היה יוצא כשהייתי בצבא, הייתי מקבלת ריתוק"

לכתבה המלאה
רובן אוסטלנד אחרי הזכייה בדקל הזהב. גארת קתרמול, GettyImages
רובן אוסטלנד אחרי הזכייה בפסטיבל קאן השנה/GettyImages, גארת קתרמול

עוד אורחות: מרייטה ריזנביק, מנהלת פסטיבל הקולנוע היוקרתי של ברלין; פמלה קופלר, אחת המפיקות הבכירות בעולם האינדי האמריקאי, שחתומה בין השאר על מיטב סרטיו של טוד היינס, מ"הרחק מגן עדן" ועד "קרול"; דניאל גלר ודיינה גולדפיין, יוצרי הסרט התיעודי החדש "הללויה: ליאונרד כהן, מסע, שיר" ורוברט קורי, מנהל העיזבון האמנותי של כהן; ועוד עשרות קולנוענים ואנשי תעשייה מובילים.

הפסטיבל ייפתח עם הקרנת הבכורה של "משולש העצבות", שכמעט ולא הוקרן עד כה בשום מקום בעולם מלבד בקאן. זה יקרה בבריכת הסולטן בחמישי 21.7. לאחר מכן, החגיגה תימשך כעשרה ימים. לפרטים מלאים והזמנת כרטיסים ראו האתר הרשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully