וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לימדו אותנו שסקס זה משהו שרואים ולא עושים, לימדו אותנו להתבייש בגוף שלנו"

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 8:26

אמה תומפסון מגלמת בסרט המדובר "אף פעם לא מאוחר" אלמנה בשנות השישים לחייה, השוכרת נער תענוגות צעיר שילמד אותה לראשונה איך ליהנות מסקס. סופי הייד, שביימה את הסרט, מסבירה למה הוא לא עושה רומנטזיציה לתעשיית המין

מתוך הסרט "אף פעם לא מאוחר"/פורום פילם

כל כך הרבה פעמים ראינו קומדיות רומנטיות על גבר שמנהל מערכת יחסים עם בחורה צעירה ממנו; כל כך הרבה פעמים ראינו סרטים על נשים שעובדות בתעשיית המין; כל כך הרבה פעמים חזינו בגופן העירום של שחקניות צעירות. עכשיו מגיע סרט שלוקח את הקונבנציות הללו - והופך על פניה כל אחת ואחת מהן.

הסרט נקרא "אף פעם לא מאוחר" בשמו העברי הסתמי, או "Good Luck to You, Leo Grande" בשמו המקורי. הוא ערך את הקרנת הבכורה שלו בחודש ינואר האחרון במסגרת פסטיבל סאנדנס, ומיד הפך לסחורה חמה. אולפני סרצ'לייט רכשו אותו תמורת שבעה מיליון וחצי דולרים במה שהיה אחת מן העסקאות הגדולות של הפסטיבל, ובארצות הברית שלחו אותו ישירות לשירות הסטרימינג של הולו. אצלנו הוא זוכה להפצה מסחרית, ומהיום (חמישי) אפשר לראות אותו על המסכים.

הסרט גם מציג את מה שהפכה לאחת מתצוגות המשחק המדוברות של השנה - זו של אמה תומפסון בתפקיד הראשי. השחקנית הבריטית הוותיקה, בת 63, מגלמת כאן אלמנה טרייה. מתברר כי במהלך חיה היא קיימה יחסי מין עם גבר אחד בלבד - בעלה המנוח, איתו שכבה בתנוחה אחת בלבד, תנוחה מיסיונרית. לאחר מותו, האישה חסרת הניסיון המיני שוכרת את שירותיו של ג'יגולו צעיר ומצויד היטב, שמלמד אותה לראשונה את תענוגות הגוף, וגם לה יש כמה שיעורים חשובים בשבילו. כל זה מוביל בשלב מסוים למה שהפכה לאחת הסצינות הקולנועיות המדוברות של העונה האחרונה, במהלכה גיבורת הסרט עומדת עירומה לחלוטין מול המראה.

מתוך הסרט "אף פעם לא מאוחר". פורום פילם,
הפך מיידית לסחור החמה. מתוך "אף פעם לא מאוחר"/פורום פילם

את התסריט כתבה הקומיקאית הבריטית קייטי ברנד, שמלכתחילה חשבה על תומפסון לתפקיד הראשי. לאחר שגייסה אותה לפרויקט, נותר למצוא במאית, והפור נפל על הקולנוענית סופי הייד. "התחברתי לתסריט מיידית", היא אומרת בשיחת זום לרגל עליית הסרט לאקרנים בישראל. "כבמאית, אני רוצה לעשות סרטים שהייתי רוצה לראות כצופה, וכצופה אני תמיד צמאה לנקודות מבט חדשות ולסיפורים שטרם סיפרו. באופן מדהים למדי, כמעט לא ראינו על המסך נשים לא צעירות שמדברות על סקס. לכל היותר, ראינו סרטים שהציגו את הנשים הללו כ'קוגריות', וזו גישה כל כך מקטינה. הגיע הזמן למשהו אחר ומרענן ולכן כל כך התלהבתי מהסיפור הזה".

הייד ביימה בעבר כמה סרטים מוערכים ואת המיני-סדרה "The Hunting". בניגוד לברנד ותומפסון, היא אינה אוסטרלית, ומבחינתה זה לא סתם פרט טריוויאלי. "אנחנו אומה פתוחה אופן כללי, ואנחנו גם פתוחות בגישה שלנו לגבי סקס וגוף", היא אומרת בשיחה, שמתקיימת בזום עם עוד שני עיתונאים מאירופה. "כשהתחלנו לעבוד על הסרט ונכנסתי לחדר, התחלתי לדבר על הנושא בלי לחשוב פעמיים, וגם פתחתי את המרחב שאחרים יוכלו לדבר על זה".

"יש בחברה שלנו מעין תחושה של בושה ביחס לסקס. אף פעם לא הרגשתי את זה בעצמי, אבל אני מבינה מאיפה זה בא", היא אומרת. "אנחנו רואים סקס על המסך לפני שאנחנו יודעים איך הוא מרגיש באמת, ויש פער גדול בין הדברים, וכך נוצרת הבנייה תרבותית כאילו סקס זה משהו שרואים ולא עושים ויש איזו מבוכה לגבי העשייה שלו. סקס זה כיף וזו תחושה טובה, אבל בסופו של דבר זו גם אחת הדרכים שבה אנחנו מתקשרים עם אחרים. אני חושבת שמהות הקיום שלנו היא לתקשר עם אחרים, ומכאן שסקס הוא חלק חשוב מהחיים שלנו ולא צריך להתבייש בזה".

עוד בוואלה!

"לא היה לי חבר עד גיל 19. זה מסר חשוב לכל הבנות"

לכתבה המלאה
מתוך הסרט "אף פעם לא מאוחר". פורום פילם,
שובר את קלישאת ה"קוגרית". מתוך "אף פעם לא מאוחר"/פורום פילם

הגיבורה לומדת לאהוב את סקס ולומדת לאהוב את הגוף שלה. את יכולה גם לדבר על האספקט הזה?

"התרבות הפופולרית והתקשורת מכרו לנו רעיון: יש רק אידיאל גוף אחד, וזה הגוף היחיד שצריך לראות, והגוף היחיד שאפשר להיות גאים בו. קנינו את הרעיון השקרי הזה, וזה נורא עצוב. כשאנחנו רואים על המסך גוף שלא עבר פוטושופ, גוף לא מושלם, גוף לא צעיר - אנחנו בהלם, ואני שואלת את עצמי למה. הרי אם אנחנו רואים את הילדים שלנו, חברים שלנו, קרובי משפחה או את אמא שלנו בעירום אנחנו לא שיפוטיים כלפי זה, אז למה אנחנו כל כך שיפוטיים כלפי גוף זר שאנחנו רואים על המסך? שיכנעו אותנו שרק דבר אחד חשוב לגבי הגוף שלנו - איך הוא נראה. זה לא נכון. הגוף שלנו הוא לא שלט חוצות ולא קישוט. הוא כלי שאנחנו משתמשים בו, כדי לנוע בעולם וגם כדי לענג את עצמנו ולענג אחרים, וזה בכלל לא חשוב איך הוא נראה".

אחת הסצינות המדוברות בסרט היא סצינת העירום הפרונטלי של אמה תומפסון. אפשר לדבר על איך שצילמתן אותה?

"היה לה קשה מאוד לצלם את זה, אבל אמה האמינה מספיק במשמעות של הרגע הזה כדי לעשות אותו ובכנות מלאה. אני חושבת שלהפוך את זה לרגע 'וואו' זה לחתור תחת המהות של הסרט ולהוציא ממנו את העוקץ. נכון, אמה היא שחקנית אמיצה, אבל מהטעם הפשוט שכל השחקניות אמיצות, כי הן שמות את עצמן בקו האש. להגיד שהרגע הזה בסרט הוא רגע 'אמיץ' רק בגלל שהגוף של אמה לא צעיר - את זה אני לא רוצה שנגיד".

הבמאית סופי הייד. פורום פילם,
אין כמו אוסטרליות. הבמאית סופי הייד/פורום פילם

את נער התענוגות מגלם דריל מק'קורמק, המוכר בין היתר מ"כנופיית ברמינגהם", והוא בן של אם אירית ואב אפרו-אמריקאי. "הליהוק של אמה היה מובן מאליו - היא מושלמת לתפקיד, היא הבינה אותו בצורה הכי טובה, ולא היתה שום אופציה אחרת. הליהוק של השחקן שבצידה היה בעיני מאתגר הרבה יותר", אומרת הבמאית. "בגלל הדינמיקה שמתפתחת ביניהם, היה חשוב להבהיר שהדמות שלו הרבה פחות פריבילגית מזו שלה. לכן היה צריך לבחור שחקן שייראה אמין בהקשר של הרקע המסוים הזה. בגלל שאני אוסטרלית, אני לא מתמצאת מספיק בשיטה המעמדית הבריטי שהיא ספציפית מאוד. אני לא יודעת להבדיל מי למד בבית ספר פרטי ומי בבית ספר ציבורי, ולא הייתי יודעת איזה שחקן אנגלי לבחור. לכן, היה לי נוח מאוד שדריל הוא אירי. אם הייתי בוחרת מישהו מאנגליה, אולי לא הייתי מזהה נכון מאיזה מעמד חברתי הוא הגיע".

לא חששת שהסרט יעשה רומנטזיציה וגלוריזציה של תעשיית המין והעובדים שלה?

"לא, כי הוא לא איזה פלייבוי מהחברה הגבוהה, ואנחנו לא מציגים את החיים שלו כמושלמים. שוחחתי עם עשרות עובדים בתעשיית המין לפני עשיית הסרט, ואם יש דבר אחד שלמדתי, זה שהם אנשים שונים מאוד עם חוויות שונות מאוד. העבודה בתעשייה הזו יכולה להיות מסעירה, יכולה להיות משעממת ויכולה להיות מסוכנת - לא בגלל העניין המיני, אלא כי זו עבודה שמחייבת אינטרקציה עם אנשים אחרים, וכל עבודה כזו יכולה להיות מסוכנת. גם אחות בבית חולים יכולה למצוא את עצמה בסכנה מול מטופל שלה. אני חושבת שאנחנו מציגות את תעשיית המין בצורה מציאותית. היה לי חשוב לא להפוך את הסרט לקומדיה רומנטית שבו הדמויות מתאהבות, וגם לא לסיפור של גאולה שבו הגיבורה מתגלה כמושיעה של העובד בתעשיית המין ומצילה אותו מעבודתו".

מתוך הסרט "אף פעם לא מאוחר". פורום פילם,
משהו לדבר עליו. מתוך "אף פעם לא מאוחר"/פורום פילם

את אוהבת להמליץ באינסטגרם על סדרות ובין השאר המלצת על "חינוך מיני". איך את משווה את הסדרה הזו לסרט שלך?

"הלוואי שהסדרה הזו היתה קיימת כשאני הייתי נערה מתבגרת. הלוואי שהיו לי דמויות כאלה להזדהות איתן - דמויות שמדברות על סקס כמשהו שיכול להיות מהנה ויכול להיות מביך ומגושם. עבודת הליהוק של הסדרה הזו נהדרת ויצאו ממנה כמה כוכבים וכוכבות. לורי נאן, שיצרה את הסדרה, היא אישה חכמה מאוד וגם אוסטרלית כמוני, ואולי משם באה הנכונות שלה לדבר על דברים בכזו פתיחות".

קשה בימינו לשכנע את הקהל לראות סרטים בקולנוע ולא להישאר בבית ולראות סדרות בנטפליקס.

"אני חושבת שהצפייה בקולנוע היא חוויה קהילתית יותר. אפשר לדבר על מה שחווית באופן מיידי, ולא לחכות עד שתפגוש מישהו ברחוב יום למחרת. חוץ מזה, בסדרות יש תחושה שהן יכולות להימשך לנצח, ובסרטים יש לפעמים תחושה של סגירת מעגל שלמה יותר. אני מניחה שיש הרבה אנשים שלא היו בהכרח רצים לראות סרט על אישה בת שישים שעושה סקס, אבל בגלל ש'אף פעם לא מאוחר' הוא סרט מצחיק, ובגלל שמככבת בו שחקנית אהובה כמו אמה תומפסון, אולי בכל זאת הם ירצו לבוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully