וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנה השנייה ב"רימון" נפתחו לי הצ'אקרות. אז התחילו לצאת לאט לאט השירים

מיקה קרני

21.7.2022 / 23:17

"מבחינתי, אם הלכתי אחרי הלב, אחרי הרצונות האומנותיים שלי, הסקרנות המוזיקלית שלי - הצלחתי ובגדול להנות מכל מילימטר בדרך": אחרי 25 שנה, מיקה קרני מוציאה גרסה מחודשת לאלבום הבכורה המכונן שלה, וכותבת בטור מיוחד לוואלה! על הדרך אליו וממנו | האזינו

מיקה קרני. לילך זמיר,
חוזרת לאלבום הבכורה המכונן. מיקה קרני/לילך זמיר

במלאת 25 שנה לאלבום הבכורה המצליח של מיקה קרני, הנושא את שמה, הזמרת האהובה הקליטה אותו במלואו מחדש בהפקה מוזיקלית של בנו הנדלר, תחת הכותרת "מחדש". זאת, בתוספת שתי גרסאות כיסוי חדשות לשירים "סדר יום" של יוסי אלפנט ולהקה רטורית ו"דמיון חופשי" של יצחק קלפטר. כאן למטה תוכלו להאזין לו בבכורה, לפני כולם.

ב-29 ביולי, במועדון הזאפה בהרצליה, יושק האלבום בהופעה חגיגית עם חמישיית נשפנים וחמישיית קולות, ובהשתתפות דניאל סלומון, כפיר בן ליש, שרון עזריה, ארי גורלי ומיטשל רוזן.

לרגל ההשקה, חזרה קרני בטור מיוחד לוואלה! תרבות אל תחילת הדרך, הלימודים בבית הספר רימון, המפגשים היצירתיים, לידת השירים האהובים - ולכל מה שקרה מאז.

seperator

מעולם לא חלמתי להיות זמרת.

בתור ילדה ניגנתי כינור וחלמתי להיות וטרינרית. איכשהו, באופן מקרי לחלוטין, הגעתי יום אחד כשהייתי בת 22 לרימון כדי למסור תווים למישהו שלמד שם, וראיתי שלט :"מועד ב' לבחינות כניסה לבית הספר"... ונרשמתי.

כיוון שלא היה לי כיוון ברור בחיים באותה תקופה, הוריי שמחו מאוד ודי דחפו אותי לכיוון של להיכנס ללימודים. וככה הגעתי לבחינה, מצטיידת בכינור ובמלווה גיטריסט. שרתי את "אישה" של מתי כספי, ניגנתי סולו כינור, והתקבלתי לרימון.

השמעת בכורה בלעדית: האזינו לאלבום "מחדש" במלואו

שירים עוד לא היו לי. אולי איזה שמינית שיר של יהודה עמיחי שהלחנתי - וזהו. אבל ברימון נרשמתי לקורס מבוא להלחנה עם אילן מוכיח, ושם כבר העזתי להלחין חצאי שירים, ובשנה השנייה בקורס הלחנת שירים עם יהודה עדר נפתחו לי הצ'אקרות, מה שנקרא, והתחילו לצאת ממני לאט לאט שירים:

"כל קיץ" של נתן יונתן, שעובד ע"י כפיר בן ליש במסגרת קורס הפקה עם רמי קליינשטיין;
"מיטשל" על מיטשל, שהיה חבר שלי בבית הספר ברימון והייתי מאוהבת בו עד הגג, ובאיזה לילה ששכחתי כינור במונית נתקע איתי בתחנת מוניות לשמחתי והביא איתו את השיר הזה; "בוקי" שהיה תרגיל בכתיבה; "דינה" שכתבתי על עצמי, ועוד ועוד.

הייתי מוקפת בהמון מוזיקאים ברימון. דניאל סלומון שהיה חבר טוב ועזר לי תמיד לא לזרוק שירים לפח, ושרון עזריה ומיטשל וכפיר ויהודה עדר - כולם היו מעורבים באלבום הראשון הזה, שיצא בהליקון והוקלט באולפני טריטון, בהפקתו המצוינת של גיא יפה.

עוד בוואלה!

שי המבר: "אני בוחרת לשמור על הנפש שלי. זה לא פחות חשוב לי מלהיות יותר מפורסמת"

לכתבה המלאה

כמה פעמים מצאתי את עצמי מחדש

אחר כך אלבום שני, ופתאום יש לחץ לכתוב מהר, להביא עוד להיטים, ואז אלבום שלישי אותו כבר העזתי להפיק מוזיקלית, ומפה לשם: חתונות, ילדים. עוד אלבום ואני יוצאת לדרך עצמאית, עוזבת את חברת התקליטים, לוקחת הלוואה מהבנק ומקליטה את האלבום "מגדלור" באולפנים בתל אביב כשכל הבית איתי מאמירים שבועיים בעיר. ילדים, בייביסיטרית, פקלאות - מה לא. ואז מחליטה גם להפיץ לבדי.

האלבום החמישי "פשוט וטוב" כולו אלקטרוני, מה שהתחיל להתבשל עוד ב"מגדלור"; ואלבום שישי, קונספט, שיתוף פעולה עם הקק"ל, אלבום מחווה לקלאסיקות, רק שאני זו שכותבת בהשראת קלאסיקות; ואז שיר השירים, אלבום סביב מוסיקת עולם ומוסיקה תימנית. להקה, טורים בחו"ל, עוד אלבום שמוקלט עם הלהקה בארצות הברית.

עטיפת האלבום "מחדש" של מיקה קרני. לילך זמיר; עיצוב תמונת עטיפה: שלי מגדל,
השירים התחילו לצאת. עטיפת האלבום "מחדש" של מיקה קרני/לילך זמיר; עיצוב תמונת עטיפה: שלי מגדל

כמה פעמים מצאתי את עצמי מחדש, וכמה מרתקת דרך היצירה כשלא נתקעים באיזה ז'אנר. אין ז'אנרים במוזיקה, אומר קווינסי ג'ונס, יש מוזיקה טובה ומוזיקה גרועה. חוץ מזה הכול מוזיקה.

מבחינתי, אם הלכתי אחרי הלב, אחרי הרצונות האומנותיים שלי, הסקרנות המוזיקלית שלי - הצלחתי ובגדול ליהנות מכל מילימטר בדרך, וממשיכה ואמשיך, בעזרת השם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully