וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומואים דתיים, זכויות נשים ומשפחת פשע: צפו בקטע מהמחזמר "החבדניקים"

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 14:55

המחזמר "החבדניקים" של הקאמרי, שכתב אודי גוטשלק וביים עם גלעד קמחי, הוא לכאורה מחזמר קליל, אך הוא עוסק בנושאים כמו הומואים במגזר החרדי, פגיעה בזכויות נשים ויחס לעובדים הזרים. קמחי: "זו סאטירה אוהבת". צפו בתמונות ובקטע מהמחזמר שיעלה החודש

קטע מתוך הפרזנטציה למחזמר "החבדניקים" של תיאטרון הקאמרי/מערכת וואלה! תרבות

המחזמר החדש "החבדניקים" של הקאמרי, שכתב אודי גוטשלק וגם ביים עם גלעד קמחי, המנהל האמנותי של התיאטרון, הוא לכאורה מחזמר קליל, אבל מאחורי ההומור, השירים וריקודים, מסתתרים לא מעט נושאים כבדים כמו הומואים במגזר החרדי, פגיעה בזכויות נשים ויחס מחפיר לעובדים הזרים. אחד מבמאי ההצגה מגדיר זאת כך: "סאטירה אוהבת". המחזמר, שיעלה ב-12 באוגוסט, עוסק ביהודה וחיים, צמד אחים תאומים בני 23 מכפר חב"ד, הראשון גאון בתורה והשני לא גאון ובטח שלא בתורה. מחפשים לו שידוך, מגיעים לשדכנית רבת מוניטין בשכונה מפוקפקת בשוליים של תל אביב, ומסתבכים עם מנשה ראש משפחת פשע שמטיל את אימתו על תושבי השכונה. מכאן, כמו שאומרים, העלילה מסתבכת.

עופרי ביטרמן מתוך המחזמר "החבדניקים" של התיאטרון הקאמרי. ישעייה פיינברג,
עופרי ביטרמן מתוך המחזמר "החבדניקים" של התיאטרון הקאמרי/ישעייה פיינברג
טלי אורן מתוך המחזמר "החבדניקים" של התיאטרון הקאמרי. ישעייה פיינברג,
טלי אורן מתוך המחזמר "החבדניקים" של התיאטרון הקאמרי/ישעייה פיינברג

"אנחנו כבר כמעט שלושה חודשים עמלים על המחזמר הזה עם קאסט מופלא של שחקנים ויוצרים מדהימים, ותזמורת המהפכה שתהיה איתנו על הבמה", אמר קמחי בפרזנטציה לעיתונאים שנערכה למחזמר היום (שני) בקאמרי. "הרגשנו שיש במחזה משהו אורגינלי, אחר, מאוד מצחיק. החומר הזה מתחפש לקומדיה קלילה וכיפית אבל מתחת מסתתרת סאטירה, שמתעסקת בצורה נוקבת גם בפצעים של החברה שלנו. כשאנחנו מנסים להגדיר מה אנחנו עושים כאן, אנחנו נהנים להגיד 'סאטירה אוהבת'. מדברים על נושאים לא פשוטים אבל ברגישות ובאהבת אדם".

אודי גוטשלק, כותב ובמאי שותף במחזמר, אמר בין השאר: "המחזמר הזה מגיע ממקום טוב של אהבה. כל הדבר הזה הוא אדפטציה לסיפור יציאת מצרים. זו מין אגדה אורבנית מופרכת על הדבר הזה".

עוד בוואלה!

"הלוואי ויכולנו בכל ערב לדבר על משהו חשוב יותר מ'מאמא מיה'. אבל זה בלתי אפשרי"

לכתבה המלאה
אוראל צברי מתוך המחזמר "החבדניקים" של התיאטרון הקאמרי. ישעייה פיינברג,
אוראל צברי מתוך המחזמר "החבדניקים" של התיאטרון הקאמרי/ישעייה פיינברג
רפאל עבאס מתוך המחזמר "החבדניקים" של התיאטרון הקאמרי. ישעייה פיינברג,
רפאל עבאס מתוך המחזמר "החבדניקים" של התיאטרון הקאמרי/ישעייה פיינברג

במחזמר משחקים בין השאר טלי אורן לסירוגין עם שני שאולי, עופרי ביטרמן, רפאל עבאס, יניב סויסה לסירוגין עם שלומי קוריאט, אוראל צברי, דניאל סטיופין, אלעד אטרקצ'י ומאיה לבני. הוא מלווה בתזמורת המהפכה בניצוח רועי אופנהיים. את המוזיקה יצר אלעד פרץ, על הניהול המוזיקלי חתומים אמיר לקנר ואלעד פרץ, ועל הכוריאוגרפיה אביחי חכם.

צפו בקטע מהפרזנטציה למחזמר ובתמונות מתוכו (מעל)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully