וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי אקו"ם: יהודית רביץ וזאב נחמה יקבלו פרס מפעל חיים; נרקיס עם שיר השנה, תגלית השנה - נונו

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 12:41

ועדת הפרס בחרה ב"מזרח פרוע" של טונה כאלבום השנה, ב"הולכת איתך" של נרקיס כשיר השנה ובקרן פלס כמלחינת השנה. פרסים מיוחדים על תרומה לזמר והעברי ולתרבות ישראלית יינתנו גם למוזיקאי ונשיא בית הספר רימון יהודה עדר ולחברת ההפקות החלוצית של האחים ראובני. כל הפרטים

נרקיס מבצעת את "הולכת איתך", המצעד השנתי של גלגלצ וואלה תשפ"א/וואלה

המוזיקאים יהודית רביץ וזאב נחמה הם זוכי פרס אקו"ם על מפעל חיים לשנת 2021/2 - כך הוכרז היום (רביעי).

רביץ היא מהדמויות הבכירות במוזיקה הישראלית מאז סוף שנות ה-70, ומאחוריה שלל שירים ואלבומים שנכנסו לפנתיאון המקומי. "יהודית רביץ היא כמעט שם נרדף למינוח מוזיקה ישראלית", נימקו השופטים את בחירתם להעניק לה את הפרס על שם נעמי שמר, "בקול צלול ומדויק, בעבודה קשה ובענווה, בכישרון הלחנה מרהיב ובהפקות מוזיקליות מוקפדות - רביץ היא שותפה מרכזית ליצירתו של פס הקול הישראלי. במהלך הקריירה הענפה שלה הלחינה רביץ שירי משוררים שבזכות מנגינותיה היפהפיות והקליטות הפכו לפזמונים השגורים בפי כל. בהיותה זמרת מצליחה שגם יוצרת ומפיקה רבים משיריה, רביץ מהווה לאורך השנים מודל והשראה לזמרות וליוצרות רבות".

נחמה, מנהיג להקת אתניקס ומהמעצבים הבולטים של הפופ המקומי בעשורים האחרונים, זכה בפרס המקביל על שם אהוד מנור. "זאב נחמה הוא יוצר מקורי וייחודי שחתום על עשרות להיטי ענק. מראשית דרכו, גם במסגרת להקת אתניקס וגם ביצירתו לאחרים, הצליח נחמה לשלב באופן נפלא וחדשני בין מזרח למערב, בין גיטרות לסינטיסייזר, בין שירים אפלוליים ללהיטי קיץ שמיליונים יודעים לשיר. בכתיבתו נחמה עוסק בנושאים של פיוס, אהבת אדם וחתירה לשלום, וניתן לומר ששיריו, שעד היום אהובים, תרמו הלכה למעשה לקירוב בין שכבות ואוכלוסיות", קבע חבר השופטים.

יהודית רביץ. אריאל בשור,
שם נרדף למוזיקה ישראלית. יהודית רביץ/אריאל בשור
להקת אתניקס מופיעה באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
יוצר מקורי וייחודי. זאב נחמה/ראובן קסטרו

לצד זאת, הוכרז גם על חלוקת פרסים מיוחדים על תרומה לזמר העברי ולתרבות הישראלית למוזיקאי יהודה עדר ולאחים ראובני. עדר, יוצא להקת הנח"ל, חבר להקות תמוז ודודה ומפיק מוזיקלי בולט, הוא גם ממקימי בית הספר "רימון" ומנהלו הראשון, ובמסגרת זאת "טיפח דורות של אמנים", כפי שנימקו השופטים. חברת האחים ראובני, בהנהלת מאיר ראובני, היא חברת הפקות חלוצית שמילאה תפקיד מרכזי בהתפתחות המוזיקה המזרחית בישראל משנות ה-70 ואילך. תחת חסותם פרחו אמנים כמו חתן פרס ישראל הטרי אביהו מדינה, אהובה עוזרי, ציון גולן, איציק קלה, שימי תבורי, אבנר גדסי, מרגלית צנעני, זהר ארגוב, צלילי הכרם, חיים משה, דקלון ואחרים. "תרומתם לז'אנר המוזיקה הים תיכונית וקידומה היא כבירה ומהווה אבן דרך ליוצרים ואמנים רבים בתחום", קבעו השופטים.

עוד בוואלה!

ים של דמעות: "מלחמתרבות" ממחיש את העוול שנעשה לגיבורים הטראגיים של המוזיקה המזרחית

לכתבה המלאה
הזמרת נונו. עמית סלקטור,
צליל חדש לפופ הישראלי. נונו/עמית סלקטור

לצד הפרסים הללו, יוענקו השנה בטקס שייערך בתחילת ספטמבר גם פרסים לתגלית השנה, אלבום השנה, שיר השנה, תמלילן השנה, מלחין השנה ומעבד השנה.

כתגלית השנה (הפרס על שם ענבל פרלמוטר) נבחרה נעמי אהרוני גל - הלא היא סנסציית הפופ נונו. "כבר הרבה זמן לא נראתה הצלחה דומה לזו של נונו. הצלחה שסוחפת אחריה מבוגרים וילדים, רדיו וטיקטוק. אפשר לומר שהיא שבתה את לבם של מעצבי דעת הקהל ושל הקהל - כאחד", קבעו השופטים, שציינו את ההומור המקורי והמפתיע של שיריה, והדגישו כי הם מביאים "צליל חדש לפופ הישראלי - מהיר, אינטנסיבי ושבור, ובו בזמן קליט, מסקרן וממכר".

בנוסף, הוועדה בחרה להעניק את פרס הישג השנה לאלבום לראפר טונה על אלבומו "מזרח פרוע", ואת פרס הישג השנה לשיר על שם משה וילנסקי לנרקיס, על שירה "הולכת איתך". לזכות האלבום של טונה, ציינו השופטים במיוחד "כתיבה מושחזת, נוקבת וביקורתית, פלואו זורם ומלהיב מתמיד, והפקה מוזיקלית שיוצרת עולם שלם שנעים, אך גם לופת ומטלטל לצלול אליו". בנוגע לשירה של נרקיס הדגישו השופטים כי הוא "שיר סוחף ולהיטי, שזכה להצלחה ענקית וחשף את נרקיס לקהלים שטרם הכירו אותה עד אותה נקודה", והגדירו את הזמרת כמי שנמצאת "במרכז תעשיית הפופ הישראלית".

השיר העברי המושמע ביותר: "סיבת הסיבות" - ישי ריבו

שלושה פרסים נוספים ניתנו על הישגים רבים לאורך התקופה האחרונה, והשופטים לא הדגישו יצירה ספציפית שלהם בנימוקי ההחלטה אלא בעיקר הערכה על פועלם המצטבר. כך, רון ביטון ("מועבט", "בית משוגעים", "טרילילי טרללה") זכה בפרס הישג השנה למחבר על שם יוסי בנאי; קרן פלס זכתה בפרס הישג השנה למלחינה על שם סשה ארגוב, בין היתר אחרי שהייתה שותפה ליצירת להיטי הענק של בן טיפוחיה רביב כנר; וינון יהל זכה בפרס הישג השנה למעבד על שם יאיר רוזנבלום, בין היתר אחרי שהפיק את "הולכת ממך" של נרקיס, שנבחר כזכור לשיר השנה של אקו"ם.

בטקס יציינו באקו"ם גם את השירים המושמעים ביותר לאורך התקופה - "סיבת הסיבות" של ישי ריבו העברי וכן "Bad Habits" של אד שירן הלועזי.

ועדת השופטים כללה את הפזמונאית מירית שם אור, בעצמה כלת פרס אקו"ם למפעל חיים בשנה שעברה; הזמר עדן חסון, שנבחר כמלחין השנה אשתקד; המוזיקאי פיטר רוט, תגלית השנה של אקו"ם לשנת התשס"ה; ויסבין ישבי, העורכת המוזיקלית הראשית של גלגלצ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully