וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלך הפופ הישראלי": גם בתקשורת העולמית נפרדו מצביקה פיק

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 11:06

כלי תקשורת מובילים כמו הלה מונד, בלומברג והגרדיאן - וגם במולדתו של פיק, פולין - פרסמו ידיעות על מותו של האייקון שהלך אתמול לעולמו, והדגישו את הישגיו באירוויזיון. "שירי הפופ הקליטים של פיק, שנוצרו החל משנות ה-70, הפכו לפסקול של האומה"

לראשונה מול קהל מאז שלקה בשבץ צביקה פיק מופיע מול קהל, במסיבת העיתונאים לפסטיגל/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: שגיא בן נון

גם בכלי תקשורת מובילים בעולם ספדו לצביקה פיק, ענק המוזיקה הישראלית, שהלך אתמול (ראשון) לעולמו בגיל 72.

בכתבה של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, שפורסמה בווריאציות שונות בין היתר בעיתון הגרדיאן הבריטי ובלה מונד הצרפתי, ספדו למי שהוגדר "מלך הפופ הישראלי". בכל הכתבות הוזכרו שירים כמו "מרי לו" וכמובן "דיווה", הזוכה באירוויזיון 1998.

"צביקה פיק, אחד הזמרים הפופולריים בישראל ומחברם של להיטים רבים שזיכוי אותו בכינויים כמו 'המלך', 'המאסטרו', או 'עמוד התווך' של הפופ הישראלי, מת בגיל 72", נכתב בלה מונד.

צביקה פיק. אור גפן, מערכת וואלה! NEWS
"הביא זוהר למוזיקה הישראלית". פיק/מערכת וואלה! NEWS, אור גפן

גם בכתבה של סוכנות הידיעות אי-פי, שפורסמה גם באתרים מובילים כמו בלומברג, בילבורד ו-ABCNEWS, הוגדר פיק כ"עמוד תווך" של תעשיית המוזיקה בישראל.

"שירי הפופ הקליטים של פיק, שנוצרו החל משנות ה-70, הפכו לפסקול של האומה", נכתב בהספד, שהזכיר איך בתחילת הקריירה שלו פיק "הביא מעט זוהר לזירת המוזיקה הישראלית עם לבוש בסגנון דיוויד בואי ושיער ארוך שהפך למזוהה איתו, בתקופה שבה האמנים והקהלים של המדינה היו שמרניים יותר", נכתב.

התייחסות מעניינת הופיעה גם בכלי תקשורת בפולין, מולדתו של פיק. "הלך לעולמו הנריק 'צביקה' פיק", נכתב באתר "ווירטואלנה פולסקה", תוך ציון של השם שבו פיק נולד. האתר הדגיש את הישגיו של פיק כמלחין שירים לאירוויזיון, ונקב לצד "דיווה" גם בשיר "נדליק ביחד נר" שהלחין לשרית חדד ובשיר "Hasta la Vista", שייצג בתחרות את אוקראינה.

עוד בוואלה!

פרידה מהרקדן האוטומטי: לא הייתה בתרבות הישראלית דמות כמו צביקה פיק

לכתבה המלאה

פיק, מחלוצי הפופ הישראלי שהיה פעיל במשך חמישה עשורים, היה אחראי לעשרות להיטים מוכרים כמו "נאסף תשרי", "אהבה בסוף הקיץ", "אין מדינה לאהבה", "מוזיקה (מעלה מעלה)" ורבים אחרים. לפני ארבע שנים עבר אירוע מוחי.

ראש הממשלה יאיר לפיד ספד לו אתמול: "צביקה פיק שר 'מוזיקה ללב היא חודרת' - משפט שמתאר בדיוק רב את שיריו ומנגינותיו שחדרו ללב ולתרבות הישראלית והפכו לנכס צאן ברזל. צביקה היה אמן מהפכני בדורו, מעמודי התווך של הפופ הישראלי. צביקה הלך היום לעולמו, אך השירים והמנגינות שהותיר אחריו ימשיכו להתנגן עוד שנים רבות. שולח ניחומים חמים למשפחתו ולכל מעריציו". גם הנשיא הרצוג ספד: "כשרונו יוצא-הדופן כיוצר הניב לתרבות הישראלית פנינים יפהפיות. הוא היה ישראלי כל כך, והתחבר באופן עמוק לשורשים העבריים העשירים שלנו, ובה בעת שיקף את יופי פניה של מדינת ישראל בעולם כולו".

  • עוד באותו נושא:
  • צביקה פיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully