וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניק קייב, כרמן בפארק ונונו: 10 המלצות לאמצע אוגוסט

עודכן לאחרונה: 18.8.2022 / 7:09

ניק קייב מגיע לישראל אחרי חמש שנים של געגועים, האופרה כרמן של ביזה תעלה בפארק הירקון, נונו תופיע בירושלים, פסטיבל סנטרל פארק יארח כמה מהשמות הגדולים במוזיקה הישראלית - ועוד כמה המלצות תרבותיות ששווה לשים אליהן לב השבוע

ניק קייב

חמש שנים לאחר שהופיע כאן לאחרונה, מגיע לישראל אחד המוזיקאים החשובים בעולם למופע שנחשב לאחד המופעים הטובים שיש. אסף לבנון, שראה אותו לפני כחודש בברלין, כתב כך: "קייב נותן בראש ונותן ברוק. תזזיתי וחסר מנוחה. אוצר אנרגיה ואז משחרר אותה ביד מיומנת, בפרץ ובתנופה. מתפקד כאמן דרמה אמיתי, אך לא נותן לשכוח לרגע שהוא גם מוזיקאי נדיר וחד פעמי, כזה שבכל פעם מחדש נותן את המקסימום לקהל שלו. והקהל, מצידו, מתמסר לו לחלוטין ומגיב בהתלהבות לכל ג'סטה שהוא מפגין".

מתי? 23 באוגוסט

איפה? לייב פארק ראשון לציון

כרמן בפארק

עיריית תל אביב בשיתוף האופרה הישראלית חוזרת למסורת ההופעות הפתוחות בגני יהושע עם הפקה מיוחדת לפארק של "כרמן", האופרה הפופולרית של ביזה. את האירוע ינחה ראש העירייה רון חולדאי. האופרה תעלה בניצוחו של דן אטינגר, מנהלה המוזיקלי של האופרה הישראלית; בבימויו של גדי שכטר, אשר ביים בשנים עברו כמה מהפקות הענק שעלו בפארק; ובליווי תזמורת האופרה - התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון ומקהלת האופרה הישראלית.

מתי? 18 באוגוסט

איפה? גני יהושע, תל אביב

פסטיבל סנטרל פארק

פסטיבל יערות מנשה, אשר יתקיים תחת השם "סנטרל פארק מגידו", אירח אתמול את חנן בן ארי אך היום, מחר ומחרתיים הוא צפוי לארח כמה מהשמות הגדולים ביותר בישראל, ביניהם: רביד פלוטניק, יסמין מועלם, אסף אבידן, מרגי, בלקן ביט בוקס, נונו, פלד, טיפקס שיארחו את ערוץ הכיבוד, אקו שתארח את שפיטה, מרסדס בנד ופול טראנק.

במקביל לבמה הראשית יפעל גם מתחם מופעים חדש הנושא את שם הסדרה "סאות' פארק", שבו יופיעו עמיר לב, טדי נגוסה, הילה רוח, לירון עמרם והפנתרים, כהן, ג'יי למוטה ועוד מופעים חינמיים אלטרנטיביים, מופעי מקור, מופעי ילדים וסדנאות אמן.

מתי? 18-20 באוגוסט

איפה? מועצה איזורית מגידו

פסטיבל הקומדיה על שם קישון

הפסטיבל, המתקיים ביוזמת תיאטרון האינקובטור ומשפחת קישון ברחבי ירושלים, יוקדש לקידום היצירה הישראלית החדשה ויחגוג את המורשת המפוארת של הקומדיה, ההומור והסאטירה הישראלית. במסגרת הפסטיבל יוצגו בבכורה 6 הפקות מקור של יוצרים מעולם הבמה, ויתקיימו מגוון אירועים, ביניהם: מופעי סטנד-אפ של הקומיקאים האהובים בישראל, הצגות אורחות, מופעים, ספוקן וורד, הרצאות, אירועי חוצות, הצגות וסדנאות קומיות לכל המשפחה, בנוסף יתקיימו הקרנות חוץ של סרטיו הקלאסיים של קישון - השוטר אזולאי, השועל בלול התרנגולות, סאלח שבתי, תעלת בלאומילך וארבינקא.

מתי? 21-27 באוגוסט

איפה? רחבי ירושלים

אפרים קישון ביום הולדתו ה-80. אביב חופי
קישון/אביב חופי

הצגות של תיאטרון אלמינא

תיאטרון אלמינא שהוקם בשנת 2012 על ידי השחקן והבמאי נורמן עיסא והשחקנית והמחזאית גדעונה רז וצוות יוצרים יהודים וערבים יעלה במהלך אוגוסט הצגות בעברית, ערבית ודו-לשוני במוזיאון תל אביב. בין השאר תעלה ההצגה "בכוורת" - הצגה אקולוגית על עולם הדבורים עם שירים וריקודים, וכן "פלא" - עיבוד אקטואלי לספרו רב המכר של ר.ג. פלסיו.

מתי? 24 באוגוסט ("בכוורת"), 27 באוגוסט ("פלא")

איפה? מוזיאון תל אביב

פסטיבל אאוטליין

פסטיבל האיור המצליח יוצא לדרך בפעם השישית ויארח כמיטב המסורת מאיירים, אנימטורים, מעצבים ואמנים רב תחומיים בולטים שיציגו על ציר רחוב יפו ברחובות העיר ובחללי תצוגה שונים. 14 תערוכות אישיות וקבוצתיות יציגו פרשנויות מקוריות לנושא העל הנבחר "חזרות", שמהווה (בין השאר) חוויה קולקטיבית של שיבה לאחר הפוגת קורונה כפויה. הפסטיבל מציע חוויית שוטטות ברחבי ירושלים, שיתופי פעולה חוצי ז'אנרים בין יוצרים מדיסציפלינות שונות, סיורי אמנות ומפגשי שיח שמבטאים את הקשר ההדוק שבין הטקסט לאיור, לצד מופעים, תערוכות וסדנאות לילדים ומבוגרים, הרצאות ואירועים נוספים לחובבי האמנות ולקהל הרחב.

מתי? 17-23 באוגוסט

איפה? לאורך ציר יפו ובחללים ייחודיים ברחבי ירושלים

KLIMT - כשמדע פוגש אמנות - מדטעק

התערוכה הרב-חושית המצליחה, שהוצגה בבירות העולם, הגיעה לישראל. התערוכה חושפת את עולמו הסוחף של גוסטב קלימט, הצייר האייקוני, מהמפורסמים בעולם, ומשלבת פעילויות מדעיות מקוריות לכל המשפחה, הממחישות את המפגש המסקרן בין מדע לאמנות. בימי התערוכה יתקיימו במוזיאון הפעלות מדעיות מיוחדות לילדים. התערוכה והפעילויות מתווספות ל-5,000 מטרים רבועים במוזיאון המפואר והמקסים.

מתי? כל הזמן

איפה? מדעטק, חיפה

סדרתרבות

שולי רנד יגיע למרכז העולמי ליהודי צפון אפריקה למופע מיוחד הכולל את מיטב השירים מכל הזמנים, החל מ"נקודה טובה" וכלה ב"רצוא ושוב" וכמובן הלהיטים הגדולים של התקופה האחרונה - "בין קודש לחול", "עוקר הרים" ועוד ביצועים מיוחדים לקלאסיקות ישראליות ידועות. יומיים לאחר מכן תגיע למקום יסמין לוי, למופע אינטימי מיוחד עם מיטב הלהיטים הבינלאומיים.

"סדרתרבות" זו יוזמה משותפת של הקרן לירושלים וקרן מנדל, חודשיים של אירועי תרבות פתוחים לקהל ללא כל עלות כספית. האירועים יתקיימו במוסדות תרבות ובמנהלים קהילתיים ב-34 שכונות שונות בירושלים.

מתי? 21 באוגוסט (רנד), 23 באוגוסט (יסמין)

איפה? המרכז העולמי ליהודי צפון אפריקה, ירושלים

במה פוגשת מסך

פסטיבל סוף הקיץ בירושלים יציג שורת מופעים, הפקות מקור וחגיגה אומנותית ותרבותית באוויר הפתוח תחת כיפת השמיים. מדי יום יציע הפסטיבל שני מופעים, מופע לקראת שקיעה למשפחות וילדים ומופע ערב לקהל הבוגר. בין השאר יופיעו עודד פז והקסדות, אילן רוזנפלד, טלי אורן, יובל סגל, טל שגב ורביעיית צ'יל פיל, כמו גם קונצרט חגיגי עם שירי נתן אלתרמן של הסימפונית ירושלים; וגולת הכותרת - מופע של נונו שתארח את רוני דואני.

מתי? 23-25 באוגוסט

איפה? תיאטרון ירושלים, תחת כיפת השמיים

הקיץ של אביה - ילדה שנולדה פעמיים

סינמטק תל-אביב יציין בערב חד פעמי את הוצאתם המחודשת של שני ספרי המופת מאת גילה אלמגור - "הקיץ של אביה" ו"עץ הדומים תפוס" (הוצאת עם עובד) שאוחדו כעת לכרך אחד. ספריה של אלמגור, המתארים את ילדותה והתבגרותה של אביה, בת לניצולת שואה, הפכו לקלאסיקה מיד עם צאתם ועובדו לסרטים אהובים ועטורי פרסים.

במרכזו של הערב תתארח גילה אלמגור על הבמה לראיון אישי ובו תשוחח עם תמר הוכשטטר, עורכת ספרות ילדים ונוער בהוצאת "עם עובד" על שנות הכתיבה והעיבוד לקולנוע, נוכחותם של הספרים והסרטים בדי אן איי הישראלי הקולקטיבי וגם על הפן האישי והרגיש מאוד שבסיפורה הביוגרפי. לאחר השיחה יוקרן הסרט "עץ הדומים תפוס". את האירוע תלווה תערוכה מצילומיו של יוני המנחם אשר הנציח רגעים בלתי נשכחים מהעבודה על שני הסרטים.

מתי? 23 באוגוסט

איפה? סינמטק תל אביב

  • עוד באותו נושא:
  • ניק קייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully