וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ודווקא את השאלה החשובה ביותר עומר ירדני "שכח" לשאול את דיאן שוורץ

לריאיון ששודר במשבצת היוקרתית ביותר של חדשות 13 (למה, בעצם?!) הייתה יכולה להיות הצדקה רק אם הוא היה מעז לבקר לא רק את שוורץ אלא גם ובעיקר את התוכנית שבה היא השתתפה

דיאן שוורץ האח הגדול/חדשות 13

הצפייה בראיון עם הדוגמנית והדיירת לשעבר בבית "האח הגדול" דיאן שוורץ, ששודר אמש ברשת 13, העלתה מספר שאלות. הראשונה בהן היא - "למה?". השיבוץ שלו באחת ממהדורות החדשות המובילות של הערוץ ולא למשל ב"הצינור" עם גיא לרר עורר תהיות, האם יש בו ערך חדשותי אמיתי מעבר לאייטם הרכילותי? התשובה התבהרה כבר בדקות הראשונות של הריאיון - לא. למרות ארשת הפנים הרצינית של המרואיינת ושל המראיין עומר ירדני, השיח בין השניים נותר שטוח ולא הצליח להגיע לרבדים עמוקים יותר (בהנחה שיש כאלה). שיקולים חדשותיים בצד, כאשר ערוץ שבמשך שנים מפגר בנתוני הרייטינג מצליח לייצר עונת ריאליטי מדוברת כמו העונה הנוכחית של "האח הגדול", הפיתוי למנף את ההצלחה מתברר כגדול מדי וכך מוצא את עצמו ריאיון בגוון צהבהב שבקשת 12 היו משדרים ככל הנראה ב"ערב טוב" עם גיא פינס, סוגר את חדשות השבת (ומוביל כמובן לפרק נוסף של "האח הגדול").

דיאן שוורץ. חדשות 13, צילום מסך
דיאן שוורץ/צילום מסך, חדשות 13

שוורץ היא "נבלית" ריאליטי קלאסית. בשבועות שלה בבית "האח הגדול" היא הצליחה להסתכסך בשיטתיות עם כל דיירי הבית - מקאזם (לעגה לו על כך שהוא נודה על ידי משפחתו), דרך בר (זלזלה ביכולות ההורות שלה), ועד לבן זוגה נתנאל (עשתה לו גזלייטינג מהספרים). לא אפול מהכיסא אם יתברר שיש גם גופי תפאורה ועציצים בהם היא הצליחה לפגוע, כי גם אם לוקחים בחשבון את כוחה הבלתי מפוקפק של העריכה, ההתנהגות של דיאן הייתה איומה. כבר בתעודת הזהות שלה היה ברור שמדובר בדמות סטייל רג'ינה ג'ורג' (גיבורת סרט הקאלט "ילדות רעות") - בחורה יפה מאוד שרגילה לסובב את כולם על האצבע הקטנה ונהנית בצורה סדיסטית מסבלם של אחרים. איפשהו בדרך נראה שהעניינים יצאו משליטה, "האח הגדול" (עורך התוכנית רועי עוז) לא עמד בפיתוי ומרבית הפרקים היו מורכבים מסצנות של דיאן מתנהגת בבריונות וגורמת לשאר הדיירים להתמוטטות עצבים. כידוע רצף הפרקים הסתיים בכך ששוורץ הפכה לאחת הנשים השנואות במדינה.

דיאן שוורץ בריאיון לחדשות 13 עומר ירדני. רשת 13, צילום מסך
דיאן שוורץ/צילום מסך, רשת 13

עוד לפני שהודחה מהבית חברות שעבדה איתן כדוגמנית כבר התנערו ממנה ואמרו שישקלו להפסיק את ההיקשרות עמה (רשת עדיקה למשל). אך מאז שהודחה העניינים החמירו באמת. זה לא רק הצהלות של הנערים והנערות שלעגו לה בזמן שירדה מהמדרגות אלא בעיקר האיומים ברשתות החברתיות שלדבריה גלשו גם למעשים בעולם האמיתי. כשהיא בוכה ונסערת סיפרה שוורץ על הודעות שאיחלו לה למות מסרטן, אנשים שאיימו על אמא שלה והיו גם מי שהגדילו לעשות ושברו את המראות ברכב של אחותה. אני רוצה להאמין שכולנו שונאים בריונים, במיוחד מי מאיתנו שסבלו ממנה, אבל עדיין היה קשה שלא לרחם קצת על שוורץ שנראתה אתמול בעיקר כצעירה שברירית ומאוד מבולבלת. ירדני הגיע עם לקט של קטעים שלה מבית "האח" וביקש ממנה להתייחס להתנהגויות ספציפיות במהלך העונה, אל כולן בלי יוצא מן הכלל הגיבה שוורץ בסלחנות וטענה שבחירת המילים שלה לא הייתה נכונה אך היה מדובר בהתנהגות תחת לחץ. מבחינתה החוויה בבית "האח הגדול" הייתה חיובית והיא יצאה עם חברים לחיים (כולנו מחכים לראות האם החברים לחיים מודעים לכך).

עוד בוואלה!

דיאן שוורץ: "אימא שלי פחדה לצאת מהבית, ניפצו לאחותי את המראות ברכב"

לכתבה המלאה
דיאן שוורץ בריאיון לחדשות 13 עומר ירדני. רשת 13, צילום מסך
המראיין עומר ירדני/צילום מסך, רשת 13

האמת? ויסלחו לי מעריצי התוכנית, כדוגמנית צעירה עם מעט ניסיון חיים, שוורץ היא לא מרואיינת מעניינת במיוחד. לריאיון הזה הייתה יכולה להיות הצדקה רק אם הוא היה מעז לבקר לא רק את שוורץ אלא גם ובעיקר את התוכנית שבה היא השתתפה (כן, כן, אפילו שמדובר באותו גוף תקשורת). למשל, איפה היה האח הגדול בעצמו כשראה שההתנהגות של שוורץ חורגת מכל פרופורציה ופוגעת בחיים האישיים שלה מחוץ לבית. ירדני לא שאל את שוורץ האם היא יש לה טענות נגד התוכנית, האם היא ציפתה שיהיה מישהו אחראי שידאג להגיד לה שאולי הגיע הזמן לצאת החוצה או אפילו יגלה טיפה שיקול דעת ויאזן את העריכה שלה בתוכנית כדי להנמיך את גובה הלהבות. אין בכך כדי להפחית מהיותה של שוורץ בריונית וכנראה מישהי שלא הייתם רוצה לשבת איתה על בירה באיזה ערב (כי היא הייתה אומרת שאתם שותים מכוער) אלא רק הבעת מודעות לחוקיות המוזרה של ז'אנר הריאליטי.

לא במקרה הפכה דיאן שוורץ לדמות הכי בולטת של העונה הנוכחית של "האח הגדול". צריך לומר את זה גם אל מול ההצלחה - העונה הזאת מקדשת את הצהוב יותר מכל עונה אחרת. אם בעונות קודמות עוד היו ניסיונות להכניס ויכוחים אידאולוגים לתוכנית, כאלה שעל פיהם התחלק הבית למחנות, העונה נמצאים בבית קבוצה של דיירים צעירים שרבים על כלום. זה עצלן ולה יש פה ג'ורה וזאת צבועה וזה שקרן, כל הדיונים מזכירים ריבים של תיכוניסטים שההורמונים והלמידה לבגרויות הוציאה אותם מדעתם. שוורץ הייתה מלכת השכבה האכזרית שכולם אהבו לשנוא, יותר נכון התאחדו סביב השנאה אליה. עכשיו, כמו שקורה לא פעם למלכות השכבה ברגע שהן מסיימות את התיכון, היא מגלה את שכולנו כבר ידענו - בעולם האמיתי להתנהגות רעה יש מחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully