וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירי מימון דיברה על החרדות בכנות מרשימה. קשה להיזכר מתי נתקלנו ברגע אמיתי כזה בטלוויזיה

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 11:54

הריאיון עם שירי מימון אצל גיא פינס היה חזק פשוט מפני שהיה פשוט, הגון וישר, עם גיבורה רהוטה ומרשימה במרכז. זה לא "הכוכב הבא", לא כל דבר צריך להיות הכי והכי והכי. עלינו השיחה הזאת עשתה רושם הרבה יותר מאשר כל דבר שקדם לה אמש בטלוויזיה

שירי מימון שרה את Let me down/צילום סטילס: ראובן קסטרו

כמו בכל ריאליטי שנסחט עד דק - ובעצם אין בסביבה ריאליטי שאינו כזה - כבר אי אפשר לשמוע את הקלישאות שחוזרות על עצמן מצד שולחן השופטים. "הכוכב הבא" היא כמובן דוגמה אולטימטיבית: כתרים וחגיגות סביב מה שלכל היותר אמור להיענות במשיכת כתפיים או פיהוק משועמם. הכל "אמת" ו"מרגש" ו"חד פעמי" ו"לא זוכרים שנתקלנו בכזה דבר", גם אם מדובר בביצוע פושר, משומש וסתמי שנתקלנו בו לפני שתי תוכניות.

אבל אתמול בטלוויזיה דווקא אחת מהשופטות באמת אמרה משהו אמיתי, שקשה להיזכר מתי נתקלנו בו. זה פשוט לא היה על במת "הכוכב הבא", אלא אצל גיא פינס. שירי מימון, שמקדמת מופע חגיגי בקיסריה, ובחרה להעניק לכתב התוכנית אסף גולן ריאיון חשוף מאוד, ולספר בכנות יוצאת דופן שבשנתיים האחרונות, ברקע הקורונה, מותו של חברה הגיטריסט יונתן פריג', משבר משפחתי והריונות שלא צלחו, היא סבלה מהתקפי חרדה ומדיכאון, עד כדי מה שהיא מכנה "אובדן זהות".

שירי מימון. קשת 12, צילום מסך
הצורה חשובה לא פחות מהטקסט. מימון/צילום מסך, קשת 12

"היה לי יום צילום גיהנום", תיארה מימון, והסביבה את המשמעות בפועל: "אני לא מצליחה לנשום". היא תיארה אי ביטחון ביחס לכל העוגנים שיש לאדם - גוף, פרנסה, זהות, משפחה - ואיך מערבולת של אירועים שאף אחד מהם לא באשמתה הצליחה לערער אותם גם עבור אחת הזמרות האהובות בישראל.

זו מציאות שמתמודדים איתה אנשים רבים, אך יש סביבה קשר שתיקה ותיוגים שליליים. הדברים של מימון שיקפו זאת היטב. "אני זו שכל הזמן הייתה מסתובבת ואומרת: אני שפויה, יציבה, אני יודעת מי אני, למה שיקרה לי התקף חרדה?", אמרה, והסבירה איך הבינה לבסוף שאיש לא חסין לחלוטין להתמודדות נפשית, "שזה בסדר לא להיות חזקה, לא להיות מושלמת". כשהמילים האלה באות מאדם כל כך מצליח, כל כך בשליטה, הן חזקות פי כמה.

הצורה חשובה לא פחות מהטקסט. המילים שלה ברורות, מכירות במציאות, לא מנפחות ולא מפחיתות או מסבנות, הטון שלה שקול וענייני. ההכרה הזאת מאפשרת להתייחס לתופעה הזאת כפי שהיא, בממדים שלה, ומרגיעה. זה האומץ האמיתי: להסתכל להתקף בעיניים ולא לפחד. זאת דוגמה. אני יכול רק לשער כמה השיחה הזאת יכולה להיות משמעותית לצופים צעירים שמקבלים אישור כל כך משמעותי למה שהם מרגישים לפעמים.

הכוכב הבא. קשת 12, צילום מסך
מימון ב'כוכב הבא'/צילום מסך, קשת 12

מימון היא ממש לא הראשונה לדבר על כך. בשנים האחרונות יותר ויותר מובילי דעת קהל, ספורטאים מובילים בארץ ובעולם ואפילו חברי כנסת התוודו בפני המצלמות על ההתמודדויות הנפשיות שלהם ועל המחיר המנטלי של קריירה באור הזרקורים. היו, בוודאי, ראיונות ארוכים יותר שהלכו רחוק יותר.

אבל השיחה הזאת עם מימון אצל פינס הייתה חזקה פשוט מפני שהייתה פשוטה, הגונה וישירה, עם גיבורה רהוטה ומרשימה במרכז. זה לא "הכוכב הבא", לא כל דבר צריך להיות הכי והכי והכי והיסטוריה. עליי השיחה הזאת עשתה רושם הרבה יותר מאשר כל דבר שקדם לה אמש בטלוויזיה, והייתה באמת, סליחה על הקלישאה, עם ערך מוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully