וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל כך התגעגענו": שיר גנוז של אריק איינשטיין יוצא כעת לראשונה

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 8:20

25 שנה אחרי שאריק איינשטיין הקליט וגנז את השיר "לבדנו כביכול", הוא רואה אור לראשונה. המלחין והמפיק שם טוב לוי לוואלה! תרבות: "השיר נגנז כי לא התאים לרוח האלבום, ומזכיר לי את החוויה שלי עם אריק". מופע להנצחת איינשטיין יתקיים ב-11 באוקטובר בלייב פארק ראשל"צ

אריק איינשטיין. אבי ולדמן,
אריק איינשטיין/אבי ולדמן

"כל כך התגעגענו / עד שהרסנו הכול / כל כך נכווינו / עד שהשמש שקעה / ונותרנו לבדנו / כביכול"

המילים האלה לקוחות משיר גנוז של אריק איינשטיין, "לבדנו כביכול" שמו, שכתב יואב פורת והלחין, עיבד והפיק מוזיקלית שותפו הוותיק ליצירה שם-טוב לוי. השיר הוקלט בשנת 1997, במהלך העבודה על האלבום "לאן פרחו הפרפרים", אך מעולם לא ראה אור - עד עכשיו. לאחר שהשיר התגלה בארכיון של חברת אן אם סי יונייטד הוא רואה עכשיו אור לראשונה, ומזכיר לנו ש"כל כך התגעגענו".

שם טוב לוי אומר לוואלה! תרבות: "'לבדנו כביכול' היה אחד השירים שעבדנו עליהם לאלבום 'לאן פרחו הפרפרים'. השיר בסוף לא נכנס לאלבום כי איכשהו הוא לא התאים לרוח האלבום כולו, והוא נגנז. לפני כמה זמן חברת התקליטים אן אם סי יונייטד מצאה את השיר ושלחה לי לשמוע. אני שלחתי את השיר גם לאלמנתו סימה ולבן שלו, וניתן אוקיי להוצאת השיר. כשהשיר הזה הוקלט הוא לא הושלם לגמרי. עכשיו עשו לו מיקס, ואני העליתי נגינת חליל חדשה אליו. אבל רוב השיר, רוב הנגנים וכמובן השירה של אריק, זה מאז. השיר הזה מזכיר לי את אריק ואת החוויה של העבודה המשותפת עם האיש הזה. אני מקווה שהוא עומד במבחן הזמן. טוב שזה יוצא ואני מקווה שאנשים ייהנו ממנו".

האזינו לשיר

השיר יוצא על רקע הכנת מופע מיוחד וגדול להנצחת זכרו של אריק איינשטיין, "זו אותה האהבה" שמו, שיתקיים ב-11 באוקטובר בלייב פארק ראשון לציון מופע ענק וחד פעמי לכבודו של אריק איינשטיין, במסגרת פסטיבל ראשון לציון ה-34, שיתקיים בחוה"מ סוכות בין 11-15 באוקטובר, ויהיה השנה בסימן חגיגות 140 שנה לראשון לציון. בנוסף לשם טוב לוי ישתתפו במופע יוני רכטר, מיקי גבריאלוב, ברי סחרוף, שלומי שבת, עידן עמדי, עמיר בניון, יובל דיין, כנסיית השכל, דוד ד'אור, דקלה, אסתר רדא ושירה גבריאלוב. המופע ילווה על ידי התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון בניצוחו של אילן מוכיח. על הפקת המופע חתומים משפחת איינשטיין, שמיים וארץ הפקות וחברת קומטק, מאיה פוגל על הניהול האמנותי ויואב קוטנר הוא העורך.

"את השיר הגנוז הזה כתב יואב פורת, ואריק הביא אותו", מוסיף שם טוב לוי בשיחה עם וואלה! תרבות. "עם זאת, הערב שיתקיים לאריק יוקדש בעיקר לאריק ככותב, וזה משמח אותי. אני אבצע שירים שאריק כתב כמו 'פסק זמן' ו'דון קישוט', וטוב שמדגישים את הצד הזה שלו. גם בהופעות שלי אני מספר על הכתיבה שלו. יש משהו בכתיבה של אריק שהיה מאוד אמין, מאוד מדויק ומעביר חוויות אישיות. אני שמח שעושים מחווה לאריק ככותב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully