וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולי הקהל בארץ אפילו ישיר איתנו": כוכבת-העל של רוסיה מתרגשת לחזור לישראל

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 9:48

אנה נטרבקו, אחת מזמרות האופרה הגדולות בעולם, מגיעה לישראל ביחד עם בעלה ובן זוגה לבמה יוסיף איבזוב. היא אמנם מעוררת מחלוקת בעולם כי לא הביעה בעבר עמדה נחרצת נגד הפלישה לאוקראינה, אך למרות זאת היא מתרחקת מפוליטיקה ומבהירה: "מצפה לחזור לישראל"

זמרת האופרה אנה נטרבקו. Berin Iglesias Art,
אנה נטרבקו/Berin Iglesias Art

זמרת הסופרן הרוסיה אנה נטרבקו, מכוכבות האופרה הגדולות בעולם, תשוב להופעה בישראל והפעם לראשונה עם בעלה ובן זוגה לבמה, זמר הטנור יוסיף איבזוב. הם יופיעו בליווי התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוחו של מרקו בואמי, בהיכל התרבות בתל אביב ב-1 באוקטובר. בהופעה יבצעו אריות ודואטים מיצירות אופרה ידועות של ורדי, פוצ'יני, ליאונקוואלו ואחרים, כמו גם שירים נפוליטניים ידועים.

"אני מצפה לקיום הקונצרט שלי בישראל ביחד עם בעלי הנפלא יוסיף איבזוב והתזמורת הסימפונית ירושלים והמנצח", מסרה נטרבקו. "נכין תכנית יפה ומיוחדת לישראל שתכלול להיטי אופרה מפורסמים. זו תהיה אופרה-אופרה, רצינית אבל גם לא מאוד רצינית, אז אנשים יזהו את המוזיקה ואני מקווה שיאהבו את מה שנעשה ואולי אפילו ישירו איתנו. הופעתי בישראל לפני הרבה שנים עם תיאטרון מריאינסקי ואני מצפה מאוד לחזרה שלי אליכם וגם לבלות במקומות מדהימים".

נטרבקו נולדה לפני 51 שנה בעיר קרסנודאר, רוסיה. היא החלה את דרכה בתיאטרון מריאינסקי בסנט פטרסבורג, שם טופחה על ידי המנהל המוזיקלי ולרי גרגייב. פריצת הדרך הבינלאומית שלה קרתה לפני עשרים שנה, עם הופעתה בפסטיבל זלצבורג בתפקיד דונה אנה בהפקת "דון ג'ובאני" של מוצרט בניצוחו של ניקולאוס הרנונקור. בהמשך הופיעה בבתי אופרה ובאולמות מהנחשבים ביותר בעולם, זכתה לשבחים ולפרסום, ובשנת 2007 נבחרה על ידי מגזין TIME כאחד ממאה האישים המשפיעים ביותר בעולם. לאחר מערכות יחסים עם זמרי אופרה אחרים, בשנת 2015 התחתנה עם יוסיף איבזוב, עמו הופעה כבר שנה קודם בהפקת "מנון לסקו" ברומא, ומאז המשיכו להופיע בהצלחה ברחבי העולם.

זמרת האופרה אנה נטרבקו ובעלה זמר האופרה יוסיף איבזוב. Berin Iglesias Art,
זמרת האופרה אנה נטרבקו ובעלה זמר האופרה יוסיף איבזוב/Berin Iglesias Art

נטרבקו מגיעה לישראל על רקע סערה הנוגעת אליה בחודשים האחרונים. לאורך השנים נטען פעמים רבות בתקשורת העולמית כי היא מקורבת לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ובעבר אף הביעה עמדות שהתפרשו כתמיכה בקרמלין. בסוף פברואר, בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה, התבטאה תחילה באופן מסויג יחסית נגד המלחמה. לאחר ביקורות שספגה שחררה הצהרה שנייה, מובהקת וחדה יותר, שבה גינתה את הפלישה הרוסית והרחיקה את עצמה יותר מפוטין. בהמשך נמנעה מלהעביר ביקורת נוספת על פוטין.

בעקבות הטענות לקרבה לפוטין וטענות לכך שלא גינתה מספיק את הפלישה, בתי אופרה באירופה ובארצות הברית החרימו אותה וביטלו הופעות מתוכנות שלה, ובהם המטרופוליטן בניו יורק היוקרתי שעדיין מחרים אותה. בעקבות המצב, נטרבקו תחילה הכריזה על פרישה מהופעות - ומאז בינתיים שבה לבמה. בשבוע שעבר לוו שתי הופעות שלה בהפגנות - עשרות מפגינים עמדו ברביעי מחוץ להיכל התרבות בהמבורג ומחו נגדה. יום לפני כן התקיימה הפגנה גם מחוץ לבית האופרה בווינה, לקראת הופעתה שם.

נטרבקו, יש להודות, נמצאת בעמדה לא פשוטה: בעוד המחרימים אותה מאשימים אותה בקרבה לפוטין, לאחר הצהרותיה הברורות יותר נגד הפלישה הרוסית, באספה הפדרלית הרוסית היא הוגדרה כ"בוגדת". הזמרת מצדה הכריזה כי היא "לא חברה באף מפלגה פוליטית וגם לא קשורה לאף מנהיג רוסי", ועם זאת אמרה שהיא "מצטערת על האופן שניתן היה לפרש חלקית את המעשים וההצהרות שלי בעבר".

עוד בוואלה!

למרות ההפקה המצועצעת, האופרה המצליחה בעולם כבשה גם את ישראל

לכתבה המלאה

החיים, אם כן, מורכבים, ואינם מעשייה של דיסני, בניגוד לסרט "יומני הנסיכה 2: אירוסין מלכותיים" שבו כיכבה נטרבקו בתפקיד עצמה. אבל קולה השמיימי, הצלול ומרטיט הלב, שעומד במבחן הגיל, בהחלט נשמע כמו נלקח מעולם האגדות ומבהיר כי המעמד של כוכבת העל בו זכתה - מוצדק לגמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully