וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם דוריץ: "היו לי הרבה בעיות נפשיות והמוזיקה היא זו שטיפלה בהן"

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 2:49

להקת קאונטינג קרואוז הגיעה לאולפן וואלה! לבצע כמה מלהיטיהם, בהם Mr. Jones הקלאסי, וסולן הלהקה אדם דוריץ סיפר בריאיון כי לא הופנה עליהם שום לחץ לא להופיע בארץ, דיבר על המוזיקה שהצילה את חייו בעת מצוקה נפשית ואמר כמה הוא מתרגש לחזור לארץ אחרי 40 שנה. צפו

בווידאו: counting crows מבצעים את השיר Elevator Boots באולפן וואלה!/במאי: ניתאי בארי, סאונד: אילן לוי, תאורה: יוסי אדיג׳ס, הפקה: שי ורקר וחגית ברק, עורכים: ניר יהב, סיגל סיריוס ודניאל פרבר

הלהקה האמריקאית קאונטינג קרואוז צפויה להופיע ביום רביעי באמפי רעננה, ורגע לפני כן קפצו חבריה לאולפן וואלה!. הם עשו ביצועים אקוסטיים לשלושה שירים נפלאים - "Elevator Boots" (צפו למעלה), "Mr. Jones" (צפו כאן בהמשך) ו-"If I Could Give All My Love" (צפו כאן בהמשך) - וסולן הלהקה אדם דוריץ התראיין וסיפר על יהדותו, על המוזיקה שהצילה את חייו ועל הבילוי הלילי שלו בבר "פורט סעיד" בתל אביב.

צפו כאן בריאיון עם אדם דוריץ, סולן קאונטינג קרואוז:

אדם דוריץ, סולן קאונטינג קרואוז, בריאיון באולפן וואלה! שקיים עמו שגיא בן נון , 12 בספטמבר 2022/וואלה

אדם, כיהודי - כמה משמעותי עבורך להופיע בארץ הקודש?

"אני מתרגש. לא הייתי כאן 40 שנה, מאז שהייתי ילד. ברור שאני שמח לחזור להופיע כאן".

הופנה איזשהו לחץ עליהם לא להופיע בישראל?

"לא. השאלה עולה רק בראיונות עם כתבים ישראליים. לא היו לחצים שאני יודע עליהם, אבל או שאני בסיבוב הופעות או בבית, אז אני בחוץ הרבה בזמן האחרון. אולי מישהו כועס, אני לא יודע".

אי פעם חשבת ש"שה לה לה לה לה" שלך, מתוך הלהיט "מיסטר ג'ונס", יעשה היסטוריה וישפיע כל כך?

"לא. בכנות, אני חושב שכולנו חשבנו שזה שיר ממש טוב, אבל אתה אף פעם לא יודע מה יהיה להיט ואף אחד מאיתנו לא חשב ש'Mr. Jones' יהיה להיט. חשבנו ש'Rain King' יהיה להיט. לא חשבנו ש'Mr. Jones' יהיה השיר שיציג אותנו. זה הפתיע אותי".

איך אתה מצליח להישאר מחובר לקרקע ולא נותן להצלחה לעלות לך לראש?

"(צוחק) הו, ההצלחה עלתה לי לראש. אני לא מחובר לקרקע בכלל. השתגעתי. אני רוקסטאר ענק, ואני נהנה מזה! הלוואי והייתי אפילו רוקסטאר יותר גדול. אני אוהב להיות עצום".

צפו בביצוע ללהיט Mr. Jones באולפן וואלה:

בווידאו: counting crows מבצעים את השיר Mr. Jones באולפן וואלה!/במאי: ניתאי בארי, סאונד: אילן לוי, סטילס: ראובן קסטרו, תאורה: יוסי אדיג׳ס, הפקה: שי ורקר וחגית ברק, עורכים: ניר יהב, סיגל סיריוס ודניאל פרבר
קאונטינג קרואוז אדם דוריץ counting crows. ראובן קסטרו
אדם דוריץ/ראובן קסטרו

גרסת הכיסוי שלך ללהיט "Big yellow taxi" של ג'וני מיטשל תחגוג בקרוב 20 שנה. NME ועיתונים אחרים הכלילו את השיר הזה כאחת מגרסאות הכיסוי הגרועות ביותר של שנות האלפיים. נעלבת מזה?

"לא. ג'וני מיטשל אהבה את זה. לפני שהוצאנו את ההקלטה, עשינו מיקסים וג'וני באה לאולפן. המפיק שלנו השמיע את השיר לג'וני, והיא עפה על זה. ואז היא שאלה אותי אם אני רוצה לבוא להמשך המסדרון לשמוע את העבודה שלה על האלבום 'Travelogue'. באתי, ישבתי לצדה, שמעתי שיר, ואהבתי את זה. היא שאלה: אתה רוצה לשמוע עוד? עד שהיא ואני העברנו את שארית אחר הצהריים. כמה שעות שבהן ישבנו בחדר, רק אני והיא, שומעים את השירים השונים שהיא עבדה עליהם. זה היה היום הכי גדול. זה היה אחד מהימים הטובים בחיי. כשג'וני מיטשל אוהבת את גרסת הכיסוי שלך, קשה להיות מוטרד מדי מאיזה עיתונאי".

בסדרה "דברים מוזרים" של נטפליקס השיר "Running Up That Hill" של קייט בוש הציל את החיים של אחת הדמויות, מקס. איזה שיר הציל את החיים שלך?

"כנראה אותו שיר של קייט בוש. אני ממש אוהב את קייט בוש. האמת היא שהחיים שלי לא ניצלו על ידי שיר ספציפי, אבל בוא נודה בזה - מוזיקה בכלל הצילה את חיי".

איך? באיזה אופן?

"כילד הייתי אובססיבי כלפי מוזיקה, ממש רציתי להקשיב למוזיקה כל היום. אני זוכר שעמדתי מול המראה כשהייתי בן חמש, עם מחבט הטניס, והעמדתי פנים שאני פול מקרטני ושרתי 'Can't Buy Me Love'. אחר כך הבנתי שהוא שמאלי והוא בכלל מנגן בבס. הייתי אובססיבי מגיל צעיר, וגם תהיתי מה אעשה עם חיי. היו לי הרבה בעיות נפשיות. לא ידעתי איך אטפל בעצמי, ומוזיקה טיפלה בכל זה. אני 30 שנה בקריירה, והיה די נהדר".

אז מוזיקה אכן הצילה את חייך.

"כן, היא הכל בשבילי".

בעשור הקודם, הייתה תקופה של חמש שנים שבהן לא כתבת שירים. יש לזה סיבה?

"אני פשוט יודע, שבכל פעם שאני מתחיל לכתוב, אני רוצה מייד להקליט, ואז אני רוצה להוציא אלבום. היה שלב שלא הייתי בטוח אם אני יודע לעשות אלבומים. רציתי לנסות לפענח את זה. זה קשה, יש עולם חדש עכשיו, צריך לקדם אלבומים בדרכים שונות ולא הייתי בטוח שאנחנו יודעים איך לעשות את זה. אז רציתי לשים את זה בצד לזמן מה, עד שאפענח את זה. אני לא חושב שפענחנו את זה, אבל
לא יכולתי לעצור את עצמי מלכתוב".

עוד בוואלה!

סולן קאונטינג קרואוז: "להחרים את ישראל בגלל סכסוך של עשרות שנים זה ילדותי בעיניי"

לכתבה המלאה

צפו בביצוע של קאונטינג קרואוז ל-If I Could Give All My Love באולפן וואלה:

counting crows מבצעים את השיר If I Could Give All My Love באולפן וואלה!/במאי: ניתאי בארי, סאונד: אילן לוי, סטילס: ראובן קסטרו, תאורה: יוסי אדיג׳ס, הפקה: שי ורקר וחגית ברק, עורכים: ניר יהב, סיגל סיריוס ודניאל פרבר
קאונטינג קרואוז אדם דוריץ counting crows. ראובן קסטרו
הקאונטינג קרואוז/ראובן קסטרו

איך עד כה השהות שלך בישראל?

"אני בעיקר מתראיין לרדיו ולאתרים. נחתתי בחמש בבוקר, הגעתי למלון בשש וחצי, ובשבע וחצי הייתי בדרכי לתחנת רדיו. עשיתי ראיונות אתמול אחר הצהריים, ועכשיו אני כאן. ואכלתי ב"פורט סעיד" והיה פנטסטי, מדהים. אולי הערב אלך לבירה. אני כל הזמן מתראיין אז אין לי פנאי".

שמעתי שאכלת פלאפל.

"כן, אכלתי פלאפל אתמול. וחומוס היום".

  • עוד באותו נושא:
  • counting crows

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully