וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר שלו, יובל נח הררי וסטיבן קינג: מה צפוי בעונה החדשה של תיאטרון גשר?

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 13:27

תיאטרון גשר הציג את הרפרטואר החדש: מחזה ראשון שכותב מאיר שלו, שת"פ ראשון של גשר עם הבימה, הצגה ראשונה אחרי 20 שנה של גשר ברוסית, עיבוד לסרט "חומות של תקווה" וההצגה "אנה קרנינה" בבימוי רימאס טומינאס, שגורש מרוסיה לאחר שהתבטא נגד הפלישה לאוקראינה

מאיר שלו 28 באוקטובר 2019. ניב אהרונסון
יכתוב לראשונה מחזה. מאיר שלו/ניב אהרונסון

מחזה ראשון של מאיר שלו, שיתוף פעולה ראשון עם הבימה, עיבוד לסרט "חומות של תקווה" וחזרה של גשר להצגה בשפה הרוסית - אלו חלק מהדברים שצפויים ברפרטואר החדש של תיאטרון גשר לעונת 2022-2023, שהוצג היום. זהו הרפרטואר הראשון שמציג התיאטרון מאז מותו בינואר של יבגני אריה, שהיה מייסדו ומנהלו האמנותי של גשר.

לראשונה יתקיים שיתוף פעולה בין תיאטרון גשר לתיאטרון הבימה, בהצגה "אתי החיים משחק הרבה" - עיבוד לרומן של דויד גרוסמן, בבימויו של חנן שניר, בהשתתפות שחקנים של שני התיאטראות. עניין אחר שיתרחש לראשונה - הסופר מאיר שלו יכתוב מחזה ישראלי חדש, "אצלנו במערה" שמו, המוגדר כ"סאטירה תנכ"ית מקורית". ואילו הפקה אחרת הוגדרה כ"סאטירה עתידנית", ונוצרה בהשראת ספריו של יובל נח הררי - המחזה "(ר)אבולוציה" בבימוי אילן רונן ומאת בתו יעל רונן ודימטרי שאד, שתבחן את האתגרים שמציבה בפנינו הקדמה.

גשר, שנולד כתיאטרון דו לשוני, רוסי-עברי, אבל במשך כעשרים שנה הציג בעברית בלבד, ישוב להעלאת הצגה בשפה הרוסית. זה יקרה בהצגה "אל תסתכל לאחור", עיבוד של רועי חן ל"אורידיקה" מאת ז'אן אנוי בבימויו של אלכסנדר ברגמן. לצד שחקני גשר ישתתפו בה שחקנים שעלו ארצה לאחרונה בעקבות המלחמה באוקראינה. היא תעלה תחילה בשפה הרוסית בלבד, ובהמשך השנה תעלה גם בעברית. עולים חדשים ישתתפו גם במופע "הקברט השלישי" שיוצג בשש שפות לקראת יום השואה הבינלאומי.

גלעד קלטר ומיכל ויינברג בהצגה "(ר)אבולוציה" של תיאטרון גשר, בבימוי אילן רונן, מאת יעל רונן ודימטרי שאד, שנוצרה בהשראת ספריו של יובל נח הררי. ישעיה פיינברג,
גלעד קלטר ומיכל ויינברג בהצגה "(ר)אבולוציה" של תיאטרון גשר, בבימוי אילן רונן, מאת יעל רונן ודימטרי שאד, שנוצרה בהשראת ספריו של יובל נח הררי/ישעיה פיינברג

בנוסף, ההצגה "אנה קרנינה" על פי טולסטוי, בבימויו של רימאס טומינאס, שכיהן כמנהל האמנותי של תיאטרון ווכטגנוב המוסקבה מאז 2007, והשנה בעקבות התבטאויותיו נגד פלישת רוסיה לאוקראינה הוא פוטר ונאלץ לעזוב את רוסיה. בהצגה תשחק אפרת בן-צור.

על רקע הריבוי של עיבודים בתיאטרון הישראלי לסרטים, גשר יעלה עיבוד לספרו של סטיבן קינג, "חומות של תקווה", שגם הפך לסרט מצליח, בבימוי נועם שמואל.

בחנוכה תעלה הצגת הילדים "פו הדוב" המבוססת על ספר הילדים מאת א. א. מילן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully