וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השתיקה", הסרט החדש של שמי זרחין, ינעל את פסטיבל חיפה

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 15:33

הפסטיבל הבינלאומי יציג בבכורה את סרטו הראשון של הבמאי הישראלי מזה שבע שנים בערב הנעילה שלו, וייפתח עם סרט מדובר נוסף: "אל תדאגי יקירתי" אוליביה וויילד, בכיכובם של פלורנס פיו והארי סטיילס, שמגיע היישר מהבכורה בפסטיבל ונציה. כל הפרטים

מתוך הסרט "השתיקה"/סרטי יונייטד קינג

"אל תדאגי יקירתי", הסרט החדש והמדובר של אוליביה וויילד, יפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי של חיפה השנה. סביב הסרט, שמשתתפים בו שלל כוכבים כמו הארי סטיילס, פלורנס פיו, ג'מה צ'אן וכריס פיין, ומגיע לישראל היישר מהבכורה בפסטיבל ונציה, התנהלה בשבועות האחרונים גם סערה גדולה, דיווחים על מתח בין הכוכבים ושלל ספקולציות על היחסים הטעונים ביניהם לכאורה. עבור הצופים בישראל, זאת תהיה הזדמנות ראשונה לצפות בו, לפני שיגיע רשמית לאקרנים בשבוע שלאחר מכן.

המותחן זהו סרטה השני של וויילד כבמאית, אחרי "חורשות את הלילה" מ-2019. במרכזו פרבר קליפורני מושלם למראית עין בשנות ה-50, שכלכלתו מתבססת על אתר ניסויים מסתורי שבו עובדים הגברים תושבי המקום. עקרת הבית אליס (פיו) מתחילה לשאול את עצמה מה באמת מתרחש שם ומה זה אומר על העיירה כולה.

מתוך "אל תדאגי יקירתי". באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט,
עתיר כוכבים. מתוך "אל תדאגי אהובתי"/באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

את הפסטיבל ינעל "השתיקה" - סרטו הראשון של הבמאי הישראלי האהוב שמי זרחין ("אביבה אהובתי", "העולם מצחיק" ו"הכוכבים של שלומי") אחרי שבע שנים, והשביעי באורך מלא בסך הכול. "השתיקה" מועמד השנה לשלושה פרסי אופיר, כולם בקטגוריות המשחק.

הסרט מערבב דרמה משפחתית עם מותחן פוליטי, ובמרכזו גבר דברן אחד המוקף בדמויות שותקות. בתפקיד הראשי נמצא מוריס כהן, המגלם איש טלוויזיה עם פה גדול שמסבך אותו בצרות. מנגד עומדת אמו, בגילומה של לבנה פינקלשטיין, שכמו גיבורת "פרסונה" הקלאסי של ברגמן, הפסיקה פתאום לדבר מסיבות לא ברורות. מנגד עומד גם תלמידו לשעבר, בגילומו של אושרי כהן, שהופך לפייבוריט במירוץ לראשות הממשלה למרות שהוא לא מתראיין, לא נואם ובאופן כללי לא מדבר. כל דימיון למציאות הישראלית - מקרי בהחלט. בסרט מככבים גם אסתי זקהיים, ליאת הר לב, צחי הלוי, לירון בן שלוש ואלי דנקר.

עוד בוואלה!

מאור זגורי, יהודה ברקן והמנדט הבריטי: מה מצפה השנה בפסטיבל חיפה?

לכתבה המלאה
מתוך הסרט "השתיקה". דויד סקורי,
ינעל את הפסטיבל. מתוך "השתיקה"/דויד סקורי

הפסטיבל ייערך השנה בחול המועד סוכות, בין התאריכים 17-8 באוקטובר. לפני כשבוע נחשפה התכנית הישראלית שלו, כשהתחרות העלילתית שלו תכלול בין היתר את הסרטים "ולריה מתחתנת", "בתולים", "השכן שלי אדולף", "הנפש הטובה", "ילדים של אף אחד", "הבשורה על פי יהודה" ו"השמן". ומלבד זאת צפויים בפסטיבל עוד שלל הקרנות ואירועים מיוחדים. לפרטים נוספים היכנסו לאתר הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully